Bab 8 (( Mwo ?!))

138 8 0
                                    

kris ah ▶ iu
Kris ◀mwo ? Wae ?
((Iu sedih))
Kris ah , boleh jumpa ?▶
◀sorry saya buzy , ajak woobin lah
Kris ah , please .. ▶
◀ yaa ! Mianhea ..
Kris ah .. please sekarang , pulau jeju , sys 💓 ▶
◀yaaaaa !
Tetapi iu tidak layan , iu tetap berkeras mahu ke pulau jeju , lalu sampai sahaja cuaca yang sangat sejuk tetapi iu tidak memakai baju sejuk . Iu dalam kedinginan menanti dan menunggu kehadiran kris , iu bersabar walaupun dia sendiri tidak layan bahawa kris akan datang atau pun tidak . Tangan iu dan seluruh badannya menjadi sejuk , tiba tiba salji pon turun . ^telefon iu berbunyi^ "mwo*tengok telefon* anii " kata iu dengan tidak menjawab telefon dari yoona . Yoona yang berada dirumah sangat risau lalu menelifon kris 'kris ah , awak kat mana ? ' tanya yoona ' yoboseyo , dekat ...*kata kata kris terhenti kerana teringatkan iu * yoona ah mian " kata kris lalu menutup telefonnya , dan dia terus berlari sekuat yang mampu [[ iu ah *airmatanya menitis* iu ah , mianada ]] kata hati kris . Sampai sahaja di pulau jeju kris memandang iu yang masih teguh berdiri disitu , dengan perlahan kris menhampirinya " iu ah .." panggil kris dengan matanya mula berkaca " iu ah *tunduk* mianhea " kata kris " k.. kris ? Finnnnally *gagap* awak datang jugak " kata iu sambil memegang tangan kris " iu ah , sejuknya tangan awak*buka kot nye lalu memakaikan kepada iu* iu , kepada tunggu lagi , awak buat saya risau " kata kris " anio , saya lagi risaukan awak " balas iu " mwo ?*pelik* Wae ?" Tanya kris "saya risau kalau kalau awak dah taknak jumpa saya *sentuh pipi kris* kris ah , mianhea pasal tadi " kata iu lalu airmatanya menitis " iu , jom *tarik iu ke dalam sebuah cafe yang berdekatan* iu ah , bahaya tau awak ni , bahaya duduk dalam sejuk sejuk . Awak tak takot ke nanti awak sakit?" Tanya kris " takot jugak , tapi ... tapi saya lagi takot kalau awak tak ada dengan saya " jelas iu " iu ah ... awak kena jaga kesihatan awak" kata kris " ok , tapi saya nak jaga awak juga " balas iu dengan senyum comel " iu ..*senyum* jangan buat macam ni lagi ye " pesan kris " nak juga " ajuk iu " iu .. kalau awak buat macam ni lagi , saya hisap darah awak hingga awak dah tak ada darah lagi, awak tak takot hilang darah awak ?" Tanya kris "saya tak takot hilang darah , tapii .. saya takot ... hilang awak " balas iu lalu mencium pipi kris dan terus kelaur dari cafe itu dan melarikandiri dan pulang kerumah . kris tergamam ... di rumah iu " iu ah * peluk iu* u pergi mana ? risau i tau tak ! " kata yoona " i jumpa kris . I happy sangat * lepaskan pelukan yoona * tadi i kiss kris * pusing pusing* im so happy !" Jerit iu lalu masuk kekamarnya " iu ah mesti kau dah lupa pasal woobin " kata yoona lalu terus menutup tv dan masuk tidur . Yoona membelek belek telefonnya . Dia ingin menghubungi chanyeol tapi dia takot chanyeol tanya tentang woobin dan jongsuk "nak call wish goodnite ke tak payah ,, aniii .. imissyou bae ! " kata yoona . "Aduh *jatuh* siapalah yang ingat aku ni" kata chanyeol . [[ bae . Miss you .. 😔 so much ]] . Chanyeol merasakan ada selalu pada yoona lalu dia menghubungi yoona . Yoonaa terkejut kerana chanyeol menghubunginya lalu dia angkat " yoboseyo ?" Sapa yoona " dah tidur ? " tanya chanyeol " anii *lap airmata* kenapa awak belom tidur?" Tanya yoona "saya rindu awak "jawab chanyeol " haha *suka* saya pon rindu awak " balas yoona terus airmatanya menitis " eh lupa pula " " mwo?" Tanya yoona " hm siapa woobin dan jongsuk" tanya chanyeol " *diam* *terkejut* hm chanyeol ah , saya dah ngantuk la , annyeong nite bae " kata yoona " yoo.. " yoona mematikan telefonnya dan menangis kerana bersalah kepada chanyeol dan kris kerana tidak jujur siapa woobin dan jongsuk sebenarnya "ottoke π_π mianhea " ..

Dibanglo , kris sedang bergayut diatas pokok" kris ah , kau dah kenapa ? Dari tadi senyum sorang sorang , sepak laju laju tak saja kang " kata chanyeol " kau pahal ? Aku happy salah*baling kayu * aku sedih salah, itu salah ini salah " balas kris " eh aku tak kata salah aku cuma tanya kenapa ? Lain k salah dengan bertanya kenapa " kata chanyeol " kau kan*baling kayu* aku .. jumpa iu*senyum* dan ! Dia kiss pipi aku *kelip mata* kau tak pernah kan ? Kau asyik kau je yang kiss yoona ...' kata kata kris terhenti ' ehh kau dah ...' " jangan tanya , aku dah berpuluh puluh kali dah tanya , tapi satu pon dia tak jawab . Malas lah nak tanya lagi " potong chanyeol " ouh .. aku rasa macam nak tanya iu je , tapi .. heish " keluh kris " eh esok kelas kita jekan yang ada ?" tanya chanyeol " ye , kenape ?" Balas kris " so , boleh la tanya " jawab chanyeol " hm .. kalau la nak jawab " kata kris lalu terus pergi ke rumah ommanya , chanyeol masih berfikir mengapa yoona menyembunyikan identiti woobin dan jongsuk kalau mereka tiada apa apa hubungan , TANG !! langsung chanyeol teringat tentang bapa bapa tiri iu yang bernama woobin dan jangseok itu chanyeol terfikir adakah woobin dan jongsuk itu adalah bapa tirinya eh tak mungkin kerana mereka sebaya lalu chanyeol ingin ke rumah yoona lalu dia menggunakan kuasa "halimunan" untuk memasukki rumah yoona . Sampai depan rumah yoona dia melihat sekitar rumah lalu dia masuk melalui tingkap bilik yoona , dia terkejut melihat yoona sedang menangis " *hidu* chanyeol ?bae *airmatanya lebih banyak keluar dan membasahi pipinya* bae ? *nangis* baeeeee i bau you bae ,, yoona ah takkan dia nak datang , dah malam macam ni mesti dia dah tidur " panggil yoona sambil airmatanya berlimpah ruah keluar . chanyeol terkejut lalu chanyeol duduk disebelah yoona ' chanyeol ah , mianata *chanyeol memandang yoona* chanyeol ah !" Lalu airmata chanyeol menitis ^yoona ah , wae ^ kata hati chanyeol . Lalu chanyeol memeluk bahu yoona ..
Keesokkan harinya , chanyeol dan kris ke sekolah sangat awal kerana chanyeol mahu menyiasat latar belakang woobin dan jongsuk " yaa ! Aku ngantok lagi lah . Asal lau tiba tiba suruh datang awal hah ?!" Marah kris " yaa ! Anii .. aku nak ..*jumpa bilik penyimpan dokumen* ha ni , aku nak siasat woobin dan jongsuk" jawab chanyeol " hah ? Wae ? Yoona tak bagitahu ke ?" Tanya kris " bukan aku nak tengok tarikh lahir mereka *jumpa fail jongsuk dan woobin* ha ni *cek * aik ?" Chanyeol menggaru kepalanya yang tidak gatal itu " wae ?" Tanya kris " kau ingat tak nama bapa bapa tiri iu ? Kau ingat tak bapa dia yang jahat tu tapi sorang dah kena tangkap ......" " ngek !*pukul kepala chanyeol* habis kau ingat diorang ni bapa iu lah ?!* chanyeol angguk* yaa !! Heishh kau pon boleh kenapa BABO sangat logik lah sikit , takkan ayah ayah diorang sama umur dengan kita ?! Heishh *angkat tangan nak tampar chanyeol* hishh heishh*keluh* kau .. heishhh , yaaa ! Anii *sakit hati* kau ni .. kau tak kan tak pikir kalau diorang tu ayah ayah tiri iu mestilah tahun diorang lahir dalam lingkungan 1970 keatas tapi tak ada lah sampai sama baya dengan kita !" Marah kris " hehe mianhea yo *senyum kambing* mian.." kata chanyeol " heishh .. buang masa aku je 😒 " balas kris " hahahhahah ahhahahahahahahaahahhahahahahahaahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhaha" gelak chanyeol ..
Mereka pon masuk kekelas , mereka main telipon masing masing tiba tiba salah seorang vampire datang " maaf tuanku , mengganggu tuanku " kata Kang woo ((vampire)) "*terkejut* wae ?" tanya kris dan chanyeol " puak vampire ada masalah dan hanya tuanku sahaja yang dapat selesai kan masalah tersebut " kata kangwoo " mwo ?! Masalah ? Masalah apa ?" Tanya kris " masalah asas perebutan takhta tuanku , kini anak kepada vampire ketua Kim jong kook dan Lee kwang soo ingin menjadi ketua vampire kerana tuanku berdua telah datang ke dunia manusia dan mereka kini berada disini juga tuanku " kata kangwoo lagi " mwo?! *terkejut* siapakah mereka ?!" Tanya chanyeol " KIM WOOBIN dan LEE JONSUK " ..


((part ni panjang sikit sebab terlalu banyak idea 😂 hahaha 😂 but please kepada yang dah bace please vote dan komen , kalau boleh komen positof or negatif , sebab saya nak tahu kekurangan cerita ni jugak ☺ .. btw hope enjoyyyyy 😘 tapi kalau negatif pon berlapis sikit eah 😁😂 hehehehe ))
[[Sape yang dah bace please komen ok 😉 vote ? Hm up to you la 😉 ]]
O(∩♥∩)O

My Vampire Where stories live. Discover now