çabuk yağlanan saçlar için öneriler ;
• Saçlarınızı yıkarken, sıcak su ile yıkamamaya özen gösterin. Sıcak su, saç derisini kurutarak vücudun daha fazla yağ üretmesine neden olur. Bu nedenle duş alırken ılık su kullanmaya dikkat edin.
• Doğru şampuan seçimi, saçlarınızın hemen yağlanmaması için çok önemli bir adımdır. Saç tipinize uygun şampuanı seçmeye özen gösterin. Unutmayın! Kremli şampuanlar saçların daha çabuk yağlanmasına sebep olur. Kremli şampuanları seçmemeye dikkat edin.
• Saçlarınızı düzenli bir sıklıkta yıkamaya özen gösterin.
• Saçlarınızı masaj yaparak yıkayın ve şampuandan iyice arındırarak durulayın. Saç derinizin yağdan ve kirden iyice temizlendiğinden emin olun.
• Saçlarınıza hacim veren şampuanlar kullanmayın. Kepek probleminiz varsa kepeğe karşı etkili şampuanları haftada bir ya da iki kez kullanabilirsiniz.
• Saçlarınızla sürekli oynamanız ve taramanız saçlarınızın hemen yağlanmasına neden olur. Gün içinde saçlarınızla fazla oynamayın ve sık sık taramayın.
• Saç maskeleri, kremleri ve saç açıcı yağlar kullanıyorsanız, saç diplerine uygulamaktan kaçının. Bu tarzni, saç uçlarınıza uygulayın.
• Duştan sonra saçlarınızı kurutma makinesi ile kurutmayın.
• Saçlarınızı tararken saç fırçası kullanmayın. Saç yapınıza uygun bir tarak, saçlarınızın kolay yağlanmasını azaltacaktır.
• Sağlıklı saçlara giden en önemli yol; Sağlıklı beslenmektir. Yüksek proteinli gıdalar ve düzenli beslenme saçlarınızın sağlıklı ve güzel görünmesini sağlayacaktır.
• nızı yapmayı ihmal etmeyin. Profesyonel kuaförlerde yaptıracağınız saç bakımları ile saçlarınızın yağlı görüntüsünden kurtulabilirsiniz.
• Evde saç bakımı uygulamaktan kaçının. Evde uygularken yapacağınız küçük hatalar saçlarınızın sağlıksız ve daha fazla yağlı görünmesine sebep olabilir.
• Saçlarınızın yağlı görüntüsü sizi çok fazla rahatsız ediyorsa, hemen bir cilt doktoruna danışabilirsiniz.
• Yağlı saçlarınıza çözüm ararken, profesyonel bir kuaförden yardım alabilirsiniz. Saç tipinizi iyice analiz edip, nı ve saç şampuanını önerebilirler.