Sukar

127 3 0
                                    

Hari yang ditunggu telah tiba . Anisa yang pada awal nya agak keberatan untuk meninggalkn Asyraf akhir nya akur kerana lelaki itu mesti balik ke Malaysia .

Asyraf: Anisa. Hmm. Awak jaga dri baik2 tau. Saya risau dkat awak ni.

Anisa: Takpe lah,saya okey . Ada Affina dan Amy kan?

Asyraf: Erm,kalau ada jadi apa2 kat saya. Ambik nombor ni k ? Dia akan tlg awak *bagi kertas*

Anisa: jangan lah ckp mcm tu. Saya tak suka lah.

Asyraf: ambik lah . saya yakin awak perlu kan bnda ni. Pleasee.

Anisa: * mengeluh* *ambik kertas*

Asyraf:* senyum* thanks
Anisa. Ermm saya pergi dulu ye? Kirim salam semua tau . Maafkn saya kalau saya buat salah. Assalamualaikum.

Anisa: Walaikumusalam. Saya syg awak .

Asyraf: *senyum* saya pun sama. Dah balik lah. Risau nanti dorang.

Anisa: Saya pergi dulu .

Asyraf pun berlalu masuk ke dalam dgn tergesa2 kerana penerbangan nya tidk lama lagi akan berlepas.

-------------------**--------------

Anisa yg baru masuk ke dlm rumah sewa nya terkjut melhat Affina yg sdg menangis di atas sofa .

Anisa: weii knpa ni?

Affina: kalau aku ckp kau mrh tak?

Anisa: knpe nii??? Ckp lah!

Affina: novel ni sedih * smbung nangs*

Anisa yg sdg berdebar itu terus menolk kepala Affina . Affina pulak hanya mampu ketwa smbil mnangis . Amy yg sdg memasak itu turut ketawa di dapur .
Affina yg bosan membaca terus membuka TV .

" Sebuah kapal terbang terhempas kerana kerosakan ejin "

Anisa yg sdg minum air terus menuju ke dpan TV utk melihat senarai yg terkorban . Tiba2 mata nya terbeliak melihat seorang lelaki yg betul2 dia syg. " Asyraf".

Affina yg terkjut terus mendakap erat tubuh Anisa yg lemah manakala Amy segera menelefon ariff supaya Ariff pun tahu tentang berita ini . Masing2 hanya mampu berdoa dari jauh .

*******************

Dendam dan Cinta .Where stories live. Discover now