Dendam dan Cinta .

177 6 0
                                    

Hari ini sempena ulang tahun Amy , Affina dan Anisa menjemput semua rakan sekelas nya utk sama2 memeriahkan sambut ulang tahun itu di taman .. Semua org dtg termasuklah Ariff , Faidhi dan Ami .. Anisa dan Faidhi sekarang dh jadi kawan .. Tapi .. No heart feeling lah .. Kecuali Ami .. Mmg tak bertegur langsung ..

Ketika Anisa sibuk melayan tetamu .. Ariff dtg menghampiri Anisa ..

Ariff : Awak dh okey dgn Ami ?

Anisa : Nmpk dh okey ke ?

Ariff : Okey sorry .. Mane Affina ?

Anisa : Tu .. Makan ..

Ariff : Ohh .. Okey2 .. Thanks .

Anisa yg merasakn kaki nya lenguh terus mengambil tempat duduk yg kosong .. Mata nya liar mencari seseorang . Ami ..

* ckp dlm hati *

" Mana budak nii ... Herm .. Tengok muka pun jdi lah .. "

Secara tak sengaja , Anisa ternampak Ami sedang minum air dalam keadaan berdiri . Dia sdg memerhati seseorang .. Amy ..

Amy sedang sibuk bergmbr dgn rakan nya yg lain . Agak membingungkan Anisa .  Tetapi Anisa tidak mengambil peduli kerana risau hati nya akan terpaut dgn Ami lagi .

Malam itu Affina dan Anisa terbaring kepenatan di dpn tv . Amy yg sibuk main hp , terbeliak mata apabila seseorang yg cukupp mereka kenali menghantar msg .

" Amy , saya rasa .. Saya dh ada perasaan dkat awak . Sudi tak awak terima saya ? Saya janji tak kan curang dgn awak . Tapi please , jgn bgitahu Anisa .. Simpan rahsia kita . Saya janji akan buat awk bahagia . "

Amy yg jenis setia kwn terus menjerit2 nama Affina dan Anisa . Affina dan Anisa yg sedang terbaring itu cepat2 angkat dan menuju ke Amy . Sangka kan Amy di dalam kesakitan . Masuk sahaja mereka berdua , Amy sedang terbaring enak .

Affina : Ko panggil mcm dh otw nak nazak , tapi ko masih baring .. Ko ni dh knape ?

Anisa : Nak gugur jntung aku tau !

Amy : Sorry2 .. Ni haaa .. Baca ni .. Ami hntr ke aku ..

Anisa yg terkejut mndgr nama Ami cpat2 merampas hp di tgn Amy dn membaca nya . Waktu itu dia sedar mengapa Ami asyik memandang Amy ketika majlis tadi . Affina yg baca terus merengus kegeraman .

Amy : Jgn risau  .. Aku tau aku nak buat apa . Tapi janji , korang berdua aje yg tau . Jgn sampai bf aku tau .

Affina : Kau nak buat apa ?

Anisa : Kau nak main kn dia ?

Amy : Yup . Aku akan main kn Ami . Biar dia rasa semua yg kau rasa .

Affina : Wow . Kau mmg hebat .. Aku sokong dri blakang okey ? Hahaha

Anisa : Thanks Amy .*mengeluh*

Malam itu Amy tanpa banyak soal terus sahaja menerima Ami . Permainan pun bermula . Di mana Ami fikir Amy sememang nya mempunyai perasaan terhadap nya ..

***********************

Habis sahaja kelas , Anisa terus menuju ke pantai yg sememang nya menjadi tmpt kegemarannya . Dia duduk termenung .. Tiba2 bahu Anisa ditepuk dri belakang . Anisa yg terkejut cepat2 toleh kebelakang dan mendapati org yg menepuk bahu nya itu ialah .. Asyraf . Org yg pernah muncul dlm hidup nya dulu .

(Flash back)

Asyraf: Anisa .. Saya terpaksa tinggalkan awak ... Saya akan tinggalkn Turkey ni .. Saya akan kembali ke Malaysia . Saya mintak maaf Anisa .

Dendam dan Cinta .Where stories live. Discover now