Terbongkar .

174 2 0
                                    

Faidhi dan Anisa, pasangan yg sesuai. Tetapi setelah Anisa menerima Faidhi menjadi kekasih nya di tepi pantai sebulan yg lalu , sifat romantik Faidhi yg dahulu nya hilang . Faidhi melayan Anisa seperti kawan . Malah seperti ' stranger' . Pada awal nya mungkin Anisa tidak mengambil peduli, tetapi lama kelamaan .. Faidhi mcm dh hilang dri semua tmpt di hati nya . Agak pelik pula kerana Ami , kwn Faidhi pula yg mengambil berat terhadap Anisa .. Hampir setiap hari Ami sms Anisa . Anisa pada mula nya hairan .. Lama kelamaan Anisa selesa sms dgn Ami . Malah Affina dan Amy pun setiap hari menjdi pendgr setia cerita Anisa tntang Ami .

Selepas habis kelas , Anisa pergi ke kantin sorang2 .. Amy pergi jumpa BF dia.. Affina pulak pergi blaja dgn Ariff dkat perpustakaan .

Sedang Anisa duduk sambil main2 hp nya ... Tiba2 Faidhi dtg ke kantin dgn seorang perempuan yg .. Cantek mmg cantek, tapi pakaian .. Hurmm ..

Anisa yg terkejut segera menutup muka dan pergi ke taman yg terdekat . Dia kluar kn hp nya dan menghntr sms ke Faidhi ...

" Cantik perempuan tu,kita break . "

Anisa hanya memerhati gelagat Faidhi dri jauh .. Ergghh.. Geram sungguh hati Anisa apabila Faidhi hanya membaca dan tidak ada apa2 reaksi pun dgn msg Anisa sebentar tadi .

Tiba2 air mata Anisa mengalir .. Dia rasa sperti selama ini dia dipermainkan ..dgn pntas dia mengeluar kan hp nya dri beg dan menghntr msg ke Ami .

" I have to see you . Now . Taman dkat tepi kantin . "

Tak sampa 5 minit , dgn nafas yg tercungap2 .. Ami dtg dan terkejut melihat Anisa menangis .. Ami yg terpndg Faidhi di kantin terus menarik tgn Anisa dan membawa dia ke jauh dri tmpt tersebut .

Ami : Jom saye blaja aiskrim .

Anisa: okey ..

Mereka pun berjalan di bandar dan agak sesak .. Kerana ramai org dtg untuk membeli makanan ..

Ami : Awak dh rasa makanan yg sedap kat sini ?

Anisa : Saye jarang kluar rumah .

Ami : Jumm .. Ada tmpt best ..

Anisa hanya ikut jejak Ami .. Maklum lh jarang kluar rumah . Anisa mula rasa gembira ketika Ami membawa dia ke sebuah gerai mkn yg mmg dia teringin nak mkn di situ dri dulu lagi .

Anisa : Awak blanja kan ?

Ami: A'ah .. Nape ? Nak blanje saye ?

Anisa : Ehhh .. Takk .. Haha

Ami : Dah2 .. Order , ambik , bayar lepas tu kita mkn kat pantai ..

Anisa : Okey boss ! Hahaha

Ami yg tersenyum melihat gelagat Anisa itu hanya mampu tertawa . Setelah penat makan dan bersiar2 . Anisa minta diri untuk pulang ke rumah .. Hari pun dh makin gelap .. Nanti risau dorang Amy . Ami menghantar Anisa sampai didpan rumah sahaja . Kemudian Anisa masuk dan menaiki tangga .. Ketika itu..Anisa dpt merasakan yg dia skarang sdg tersenyum sendiri . Hurmm .. Apakah perasaan ini ?

Anisa: * masok dn bukak kasut*

Affina : Assalamualaikum ..

Anisa: Eh , Walaikumusalam .. Urmm .. Sorry lmbt dtg .. Kau sorang je ?

Affina: A'ah .. Aku sorang aje..Amy tak balik lagi..bf dia bawak tengok wayang ..

Anisa: Aku dh break dgn Faidhi .

Affina : Aku tau .. Ariff ada cerita .. Ami yg cerita dkat dia .. Kau sabar okey ?

Anisa: Tak feeling ponn .. Haha ..

Affina : Tipu ler .. Aku knal kau ..

Anisa: Srs tak ... Lepas aku jln2 dgn Ami tdi.. Hilanglh semua nya ..

Affina : Kau dh jatuh cinta dkat Ami ?

Anisa : Ape ko mrepek ni..dh lh...aku masok bilik dulu...

Ketika Anisa melangkah masuk ke dlm bilik .. Anisa tersenyum kerana teringatkn Ami . Hurmm.. Btol lah dh jatuh cinta.......

Dendam dan Cinta .Where stories live. Discover now