Malam ini Ami akan menjemput Anisa . Mereka akan pergi ke tempat yg dimana Anisa sendiri pun tidak tahu . Ami ckp kejutan . Anisa yg sedang bersiap asyik tertanya2 .. Anisa hanya memakai pakaian yg berlainan dripada pakaian harian nya .. Dia memakai shawl bunga , gaun merah jambu paras lutut , cardigan cream , seluar jeans hitam . Simple , tapi cantik . Setelah yakin dgn penampilan diri ... Anisa turun ke bawah . Ami yg sedang makan gula batu tertelan sebiji2 gula batu itu kerana terpesona dgn kecantikan Anisa .
Anisa : Jum lah .. Awak tunggu siapa ?
Ami : Jap2 .. Cantik nya awak ...
Anisa : Awak ni knape .. Dah2 .. Jgn buat lawak .. Jum laaa..
Ami: * menarik tgn Anisa * Jumm.
Anisa: * terkejut* * menarik tgn* Jgnlh .. Org tengok .. Tak elok .
Ami: * garu kepala* * senyum* Yelah .. Jom2 ..
Mereka berdua berjalan beiringan sehingga di sebuah tmpt yg ..... Indah , lampu berkelip2 , banyak hiasan bunga ..
Ami : Ni lh tmpt nyaa ..
Anisa : Cantik nyaaa..
Ami : Duduk lah .. Saya dh siapkn makanan .
Anisa : Seronok lahh .. Semua ni untuk sayaa ?
Ami : Kalau tmpt ye , kalau makanan ni...bagi lah saya sikittt .. Lapar lahh .
Anisa : Mmg laaa .. Tak kn lh nak mkn sorang2 ..
Ami: Jum makan ..
Anisa : Jummm ..
Selesai makan . Ami pun membawa Anisa ke tmpt yg lebih tenang , tmpt kegemaran Anisa .. Pantai ..
Ami : Awak . Saya nak ckp something nii ..
Anisa : Cakap lah .
Ami : Awak masih ada perasaan dkat Faidhi ?
Anisa : Perasaan tu .. Tak .. Kecewa tu .. Ya..
Ami : * Tngok Anisa * Boleh bagi peluang untuk saya ganti tmpt Faidhi dan hilang kn semuaa kekecewaan awak ?
Anisa: Maksud awak ?
Ami : Saya suka awak .
Anisa : Awak jgn main2 laaa ..
Ami : * tengok mata Anisa * Saya serius lahh ..
Anisa : Bagi saya masa ?
Ami : Anything for you ...
Anisa : Thanks . Hurmm . Jum balik .. Dh lewat dh ni ..
Ami : Okeyyy .. Jum lah ..
Malam itu Anisa tersenyum sendiri ketika menonton tv . Dia yakin yg Ami akan menjaga nyaa .. Dia yakin Ami setia .
Affina : Tak tdur lagi ?
Anisa : Kejap lagi laa ..
Amy : Apasal muka kau berseri2 eh ?
Anisa : Mane adee .. Aku bru je cuci muka .
Affina : Berseri2 lahh .. Sbb Ami luahkn perasaan tdiii .. Haha
Amy : Haha .. Ye jugakkk...
Anisa : Mcm mana korang tau ??
Affina : Ariff bgitau aku tdi ..
Anisa : Eh , kau dgn Ariff ada apa2 ke ? Semua kau tahu dri Ariff .
Amy : Dorang dh bercinta dh .. Kau tak tahu '?
Affina : Minggu lepass ..
Anisa : Weii srs aku tak tahuu ..
Affina : Sekarang kau tahuu .. Hahaha
Anisa : Semua dlm rumah ni bercinta .. Aku je tak ..
Amy : Dah ada dpn mata.. Gi lah ambikk..
Anisa terdiam dan berfikir , ada kebenaran disebalik kata2 Amy itu . Ketika semua org tdur , Anisa berfikir dan dh bersedia dgn semua nya .
Selepas kelas , seperti biasa Anisa , Amy dan Affina pergi ke kantin dan makan makanan kegemaran . Selesai makan , mereka bercadang untuk pergi ke taman dan menyiapkn tugasan di sana .
Amy : Aku tak dpt pergi lah wei .. Aku ada janji dgn bf aku ..
Anisa : Takpe .. Kiteorg fhm .. Kau pergi lah dulu .
Affina : Elok2 tau ..
Amy : Ye2 .. Babaiii ..
Affina n Anisa : Babaii ..
Ariff dan Ami yg bru masuk kantin ternmpk Affina dan Anisa , mereka terus menuju ke dua gadis itu .
Ariff: Affinaa .. ^_^ ...
Ami: Anisa .. ^_^
Affina : Ohh .. Haii .
Anisa : Ami , Err , Haii ..
Affina : Kami nak pergi taman nak buat kerja jap ..
Ariff: Ohh .. Jum lah ..
Anisa : Jum Ami ?
Ami : Oh .. Boleh laaa .. Anisa dh ajak .. Hehehe ..
Mereka berempat pun menuju ke taman yg pernah Faihdi beljar sekali dgn mereka . Kecuali waktu itu Ami tiada ... Ketika berjalan menuju ke taman itu tdi , sempat lagi Ami berbisik .
* Terima tak saya ? *
Tetapi Anisa hanya berdiam diri sahaja . Malu ..
Sampai sahaja di taman , Ariff dan Affina duduk bersebelahan dan tiada peluang lagi untuk Anisa lari ,kerana Ami dh pun melabuh kn punggung nya di sebelah Anisa . Mereka belajar seperti biasa , menyiapkn tugasan bersama2 ,bergurau senda ..
Akhir nyaa , tugasan mereka siap dgn berjaya nya ...
Anisa ada menghulur kn kertas kecil kpd Ami ..
" Saya terima awak "
Ami yg membaca surat itu menjerit dan melompat kegirangan kerana terlalu gembira .. Affina dan Ariff yg kehairanan terus mendapatkn kertas itu dan turut sama tersenyum gembira kerana Anisa membuat keputusan yg berani untuk menerima Ami .... Mereka meraikan dgn makan malam di sebuah kedai makan yg mmg Anisa labelkn "Mahal" dan " Sedap" . Nak buat mcm mana , dh org belanja .. Ami .. Org yg paling bahagia sekarang .. Anisa yg memerhati tersenyum malu .. Harap kau setia , Ami .
YOU ARE READING
Dendam dan Cinta .
AlteleMemang cinta sukar . Kadang2 hadir nya org ketiga bkn sahaja menyukarkn malah menghancurkan . ------------------**----------------