CHAPTER 1

2.2K 112 1
                                    


(SEBELUM SYAZ MULAKAN CERITA NI ,SYAZ NK CAKAP DUA PERKARA.. YANG PERTAMA,CERITA NI MUNGKIN BANYAK FLASBACK DAN YANG KEDUA,CERITA NI GENRE CAMPURAN, ADA PART SAD,FUNNY,HORROR SO ENJOY READING ^~^)

~START~

Seorang lelaki berlari ke hospital dgn riak kerisauan yg jelas kelihatan pada wajahnya

"Doktor,mcm mna dgn kwn sy?" Soal Taehyung cemas sebaik saja sampai diruangan mnunggu di hospital, dia agak risau dgn keadaan Seokjin selepas kematian Jiae,perangainya mulai berubah dingin dan sering mencederakan diri sendiri..

"Pesakit sudah mulai stabil... Encik blh msuk" kata Doktor itu, tanpa berlengah Taehyung terus membuka pintu wad Seokjin dan melangkah masuk ke dalam...

"Seokjin" pggil Taehyung,Seokjin yg memandang ke luar tingkap terus memusingkn wajahnya memndg ke arah satu suara yg memnggilnya ..

"Knp kau dtg" soalnya dingin... Taehyung tersenyum, kmudian dia brjalan mnghampiri Seokjin lalu melabuhkan punggungnya ke atas kerusi yg bersebelahan dgn katil Seokjin..

"Salah ke aku nk melawat kwn aku yg hensem ni? ... Hihi" kata Taehyung. Seokjin mngeluh kmudian dia kmbali membuang pandang ke luar tingkap..

"Jin,knp kau xpernah serik mnyakiti diri sendiri?" Soal Taehyung sambil matanya tepat melihat ke pergelangan tgn Seokjin yg kelihatan seperti tlh dikelar

"Kau x faham perasaan aku Tae... Kau xkan pernh fhm mcm mna rasanya kehilangan org yg kita syg :') " kata Seokjin..

"Aku prnh rasa Jin.. Cuma kau yg x tahu" kata Taehyung..

Air mata Seokjin menitis dgn perlahan² apabila mngingatkn gdis yg pernh menjadi sebahagian drp hidupnya,mindanya mula mngimbas kmbali saat prtama kali mngenali gadis itu ..

***********************************

~flashback~

"Oppa! Knp x datang kt restoran smlm?, Geena tggu lama sngt tau x" ujar seorang perempuan sambil merangkul leher Seokjin..

"Sorrylah baby,semalam Oppa xblh prgi sbb tiba² ada yeoja yg merosakkn plan Oppa semalam" kata Seokjin. Mana mungkin dia dapat melupakan peristiwa yg berlaku semalam di restoran. Seorang perempuan entah drp planet mna dia dtg tiba² ckp yg dia amat mngenali Seokjin,mereka berbual punyalah lama tiba² gadis itu mninggalknnya sendiri di meja mkn. Terpaksalah dia yg membayar bil mknan itu

"Oppa! Apa yg Oppa fikirkan tu?" Soal Geena. Seokjin tersentak apabila ditegur,dia trus trsedar drp lamunannya dan mula memandang wajah Geena tiba² dia dapat menangkap kelibat gadis smlm yg mula msuk ke cafe bersama rakannya ..

'Ah! Gdis tu, dia yg kenakan aku smlm.. Harapkn muka jer cantik tp mnghabiskn duit org' kata Seokjin di dlm hatinya..

"Er~ baby.. Oppa nk prgi dulu, nanti jumpa lagi tau" kata seokjin

"Alaaa.. Oppa! Kata nk teman Geena shopping " rengek Geena mnja..

"Mianhae,oppa ada...

"Wei Seokjin" tegur seseorang

'Taehyung?.. Bgus! Kau dtg tepat pada masanya' kata Seokjin di dlm hatinya

"Maaf baby, Oppa ada emergency. Haa! Taehyung pun dah sampai tu bye" ucap Seokjin..

"Hmm.. Okaylah,Geena blk dulu.. Saranghae" ucap Geena lalu beredar..

"Amboi kau, bukan main lagi haha .. Dapat awek baru x cakap" kata Taehyung,dia sudah lama mngenali perangai Seokjin yg sememngnya playboy itu .. Dari zaman remaja sehinggalah mningkat dewasa,perangai buaya shbtnya msih belum hilang..

"Ahh! Abaikan awek baru aku,skrg ni aku nk cerita kat kau pasal yeoja yg suruh aku bayar bil mknan dia tu " kata Seokjin.. Taehyung mnggaru² kan kepalanya kerana masih blur..

"Yg mana erk?" Soal Taehyung..

"Alahhh! Jomlah masuk dlm cafe tu,nanti kau tahu jugak" ujar Seokjin lantas menarik tgn Taehyung dan melangkah msuk ke dlm cafe ..

"Ahahaha!! Puas hati aku smlm dapat mngenakan playboy tu smlm Xia" kata gadis itu sambil ketawa terbahak² bersama rakannya..

"Ehem!" Seokjin mula berdehem..

"Alamak Jiae! Matilah kau,dia dgr weh apa yg kau ckp tadi" kata kwnnya yg bernama Xia ..

"Er~ dia datang erk?" Soal Jiae,dia mula mnggingit bibirnya kemudian menoleh ke belakang.. Kelihatan Seokjin dan seorang rakannya mula mnghampiri meja mkn mereka berdua.. Seokjin menyandarkan badannya pada meja Jiae sambil menyilangkan tgnnya,matanya menandang tepat ke mata gadis itu ..

"Awk nk apa?.. " soal Jiae.. Seokjin tersenyum sinis sebelum mnjawab persoalan gadis itu .

"Sy nk ngap awak" kata Seokjin..

Jiae terus bngun drp kerusinya lalu menampar pipi kanan Seokjin..

"Kau dgr sini, ini adalah pngajaran kali kedua untk kau.. Pleaselah! Berhenti mempermainkan perasaan perempuan.. Aku mmg xsuka tgk perempuan menangis sbb lelaki playboy!.. Xsanggup! Sbb tu aku terpksa buat mcm tu kt kau smlm.. Nah! Duit ganti untuk smlm.. Jom Xia kita blah" arah Jiae.. Taehyung menekup mulutnya menahan tawa apabila melihat Seokjin ditampar oleh seorang gadis..

"Berani betul yeoja td hahahaha!" Akhirnya tawa Taehyung mula meletus..

"Diamlah kau!" Marah Seokjin..

'Buat pertama kalinya aku mnemui gadis sepertinya, gadis yg mempunyai harga diri yg tggi' kata Seokjin di dlm hatinya..

~end flashback~

"Oip Seokjin! Lama termnung, nah mknan kau... Mkn tau,nanti perut kau masuk angin ,xpasal² jadi ikan kembung" gurau Taehyung..

"Ehh! Bila kau beli ni?.. " soal Seokjin, agak terkjut melihat bnyk mknan yg dibeli oleh Taehyung..

"Masa kau termnung td lar.." Jwb Taehyung..

"Xde selera pulak nk mkn,rasa mcm perut ni mmg dah kembung .. " ujar Seokjin..

"Klau kau rasa perut kau kembung,kentutlah baru kempis perut tu.." Kata Taehyung selamba sambil mngoyakkn plastik roti.. Baru saja Taehyung hendak mnyuapkn roti ke dlmulutnya,Seokjin trus merampasnya drp tgn Taehyung..

"Thanks tolong bukakan" kata Seokjin..

"Kurang asam boi lah kau ni Jin!!!. " marah Taehyung dan Seokjin hanya tersengih ...

~bersambung~

OUR PROMISEWhere stories live. Discover now