[Lama xupdate mianhae huhu~ enjoy reading]
~start~
"Seohye, aku nk tanya kau sesuatu.. Sebenarnya mmg dah lama aku syak yg kau ni mmg ada kena mngena dgn Jiae" kata Xia .. Seohye yg sdg ralit menonton televisyen hanya terdiam, matanya masih tertumpu pada televisyen ..
"Ni rantai kau kan?" Soal Xia, Seohye terus memandang ke arah Xia ...
"Ma.. Macam mna kau tau dan mna kau jumpa rantai aku?" Soal Seohye sambil mnyentuh lehernya..
"Bnyk bnda yg blh dijadikan bukti, yg prtama rupa kau,kdua nma kluarga dan rantai ni .. Aku trjumpa kt dlm kereta.. Seohye, knp selama ni kau x ckp yg kau ada kna mngena dgn Jiae?.. Sampai hati kau" kata Xia dgn riak yg sdih..
Seohye menundukkn wajahnya, dia berasa serba slh kerana merahsiakn siapa dirinya yg sebenar..
"Sebenarnya, Jiae dan aku ialah kembar, Jiae tu unnie aku.. Aku trpaksa merahsiakn identiti aku sbb aku nk lupakan unnie aku :') .. Kau ingt senang nk lupakan org yg aku syg?.. Satu² nya unnie yg aku ada dan org yg selalu bagi nasihat serta mndengar luahan hati aku, dia lah tempat aku mngadu dan kongsi cerita.. Sbnarnya dia lar yg suruh aku tggl kt rumah sewa ni sbb suruh temnkan kau, aku ingt kau blh lupakn Jiae unnie tp aku silap :') .. Kau selalu mnyebut namanya dan membuatkn aku terasa kehilangannya" Jelas Seohye..
Xia mngesat air matanya yg hampir² mngalir.. Kmudian dia bangun dan menarik tgn Xia untuk bngun lantas memeluknya..
"Patutlah aku dapat merasakan yg Jiae masih hidup, rupa² nya aku bersama dgn kmbarnya.. Gomawo Seohye sbb kau jelaskan kt aku siapa kau" kata XiaSeohye trsenyum kemudian dia mmbalas pelukan Xia..
************************************
(Pov Taehyung)
Mataku menfokuskan ke arah pemanduanku tp otakku masih memikirkn tentang prkara itu.. btul ke apa yg aku fikir?.. Jiae akan bunuh sesiapa saja yg mndekati Seokjin?.. Tapi, dlm ramai² yeoja.. Geena yg paling rapat dgn Seokjin knp dia x buat apa² pun kt Geena tu?.. Ahh! Fikiran aku sudah mulai kusut..
Aku memberhentikan kereta di tempat parking kereta kmudian turun drp kereta dan melangkah masuk ke hospital.. Aku mesti siasat apa sebenarnya berlaku ke atas kematian Jiae, aku rasa mgkin roh Jiae x aman sbb itu dia jadi mcm tu.. Aku kna cari pembunuh Jiae ..
Aku membuka pintu bilik Seokjin, kelihatan seorang jururawat sdg mnyuapkan bubur kpdnya..
"Taetae, kau dah dtg" kata Seokjin dan aku hnya tersenyum .. Sebaik saja jururawat itu memusingkan wajahnya ke arahku senyumanku trus saja mati..
"Si..siapa ni?" soalku..
Gadis itu hnya terdiam kemudian dia meletakkn bubur ke atas meja..
"Sy sudah bersedia untuk bagitahu awak siapa sy yg sebenarnya" kata gadis yg persis dgn Jiae
"Awak ada sembnyikan sesuatu drp sy kan?.. Sy tahu" ujar Seokjin..
"Sebenarnya, sangkaan awak sememangnya tepat.. Ya! Sy ialah Seohye, adik kmbar unnie Jiae.. Sy terpksa merahsiakan identiti sy .." kata gadis yg bernama Seohye itu..
"Awak tahu x punca kmatian unnie awak yg sebenarnya?" soalku.. Takut jugak kalau dia tahu pasal kemalangan itu disebabkan aku.. Seohye hnya menggelengkn kepalanya tanda tidak tahu..
"Sy rasa kematian unnie awak mmg dirancang" kataku..
"Jinjja??.. Mna awak tahu??" soalnya
Aku rasa, aku kna bagitahu perkara yg sebenar kpd Seokjin tp.. Hmm patut ke aku bagitahu dia?.. Klau dia slh fhm mcm mna?.. Ah! Nmpaknya aku kna siasat sendiri kes ini.. Aku nk prgi ke tempat Jiae tercampak kluar drp kereta dulu .. Ya! Aku kna siasat tempat kemalangan dulu..
YOU ARE READING
OUR PROMISE
CasualeMengisahkan seorang playboy yg telah berubah mnjadi seorang yg setia setelah menemui cinta sejatinya.Namun kematian teman wanitanya secara mngejut telah membuatkn lelaki itu separa gila,kehadiran Seohye di dlm hidupnya membuatkn dia kmbali ceria. Ap...