Chapter 5

649 66 1
                                    

Hello reader, actually story nie dah tamat,Syaz lmbt publish kt wattpad sbb line lmbb..

~start~
sebelah mlm,Taehyung meminta diri drp Seokjin untuk pulang ke rumah..

    "aku balik dulu, ubat tu jgn lupa mkn" kata Taehyung kpd Seokjin kmudian dia mngambil segugus kunci kereta yg terletak di atas meja lalu kluar drp wad Seokjin..

'Sampai bila agaknya aku harus merahsiakan perkara ini kpd Seokjin.. Hmm.. Kalau dia tahu akulah pnyebab kematian Jiae.. Adakah hubungan prsahabatan aku dgn dia akan kekal?..' Dia  mngeluh sendiri..

Taehyung menghidupkan enjin keretanya dan meluncur laju meninggalkan prkarangan hospital.. Setibanya dia di suatu tempat,tiba² keretanya berhenti brgerak..

   "Knp pulak dgn kau ni" Kata Taehyung lalu mengetuk kuat stereng kereta.. Dia melihat ke kiri dan kanan... Suasana di jalan raya itu agak gelap kerana tidak ada satu pun lampu jalan yg berfungsi..

    "Aish! Masalah betul lar kereta ni, siang td kau xnak rosak! Malam baru nk buat hal" amuk Taehyung lalu kluar drp keretanya..

    "Aduh! Tayar pun pancit.. Malangnya nasib aku... Dah lar kereta rosak! Tayar pulak pancit... " omel Taehyung kmudian dia mnyeluk poketnya untuk mngmbil telefon bimbit..

    "Call Jhope lar.. " katanya sendiri lalu menekan² nombor Jhope untuk didail..

Calling jhope....

jhope  : Yeoboseyo?

Taehyung : Yeoboseyo Jhope aku nak mintak tolong dgn kau...

Tutttt...tut....

Panggilan tiba² saja terputus..

   "Haish!!! Masalah btul.. Huh! Line kat sini x clear pulak" bebel Taehyung.. Tiba² Taehyung trnampak asap kabus yg tebal menutupi laluan depan..

   "Knp tiba² blh ada kabus pulak kt situ" kata Taehyung sendiri.. Baru saja dia hendak melangkah ke hadapan tiba² ada satu suara yg memanggil namanya..

    "Taehyung... Tolong aku .. Tolong satukan Seokjin dgn aku .. Tolong aku Taehyung"

(Pov Taehyung)

Aku trdengar suara yg mnyeru namaku.. Kedengaran seperti suara Jiae..

Ahh! X mungkin Jiae!! Dia sudah mati.. Ahh xmgkin..

Aku menidakkn apa yg terlintas di fikiranku.. Apa yg harus aku lakukan Sekarang ni?.. Kereta dah lar rosak pancit pulak tu .. Line x clear,aku harap ada yg sudi tolong bawa aku pulang ke rumah..

    "Taehyung!"

Aku trkjut apabila ada seseorang yg mnyergahku drp belakang.. Aku langsung tidak memusingkan wajahku ke belakang, bukannya takut tapi er~ x berani...

    "Taehyung"

Sekali lagi dia memanggil namaku.. Aku mngetap bibir, baru saja aku hendak melarikan diri tiba² dia mnyentuh bahuku, aku  melihat jarinya yg mempunyai kesan darah...

    "Jgn prgi"

Dgn prlahan² aku memusingkan wajahku ke belakang..

   "Ji...Jiae" ucapku..

Dia trsenyum kmudian mula brjalan mnghampiriku, aku melihat gaun putihnya yg dipenuhi dgn darah.. Dgn prlahan² aku mngundurkan sedikit badanku ke belakang..

    "Kau jgn takut... Aku cuma nk kau tahu sesuatu" kata Jiae..

  "Jiae! Maafkan aku T^T ... Aku xsengaja .. Aku xsengaja bunuh kau... Aku tahu,akulah pnyebab kau mati" rayuku..

   "Bukan Taehyung.. Kau langsung tidak bersalah.. Sebenarnya..." Jiae memulakan ceritanya..

(End Pov Taehyung)

-flshback-

(Pov Jiae)

Sebenarnya,kematian aku mmg telah dirancang.. Masa aku trcampak jatuh ke dalam gaung,sebenarnya aku masih hidup tetapi ada beberapa org lelaki tiba² mngheret aku masuk ke dlm sebuah rumah buruk..

   "Hahahahaha!! Daebak²..ikat dia kt kerusi cepat!!.. Haha Akhirnya kau dah dapat yeoja yg x sedar diri ni...hei yeoja!! Kau dgr sini.. Seokjin itu hanya nk mempermainkan kau je, perasaan dia kt kau langsung xde haha kau jgn nk brmimpi lar Seokjin akan mnjadi milik kau sbb Seokjin hanya cintakan aku" kata Seorang perempuan.. Ketika itu badan aku masih lemah, aku tidak dapat melihat siapakah yg sdg berckp dgn aku tapi sepertinya aku prnah mngenali suara yeoja itu ..

   "Aku ... Aku... Kenal kau ke?" Aku mnyoalnya.. Aku tidak dapat melihat wajahnya kerana seorang lelaki tlh menutup muka aku dgn beg plastik.. Ketika itu aku terasa nyawa aku seperti nyawa² ikan,sngt lemas

  "Hahahaha bodoh lar kalau kau x kenal aku .. Dalam bnyk² yeoja simpanan Seokjin, aku yg paling dia Syg.. Sbb akulah Yeochin dia yg sebenarnya.. Kau? Hanyalah sampah ahaha! Mesti masa mula²  Seokjin mngorat kau, hmm kau ingt Seokjin btul² ikhlas sygkan kau kan? Hahaha.. Kau mmg pabo! Seokjin mngorat kau sbb dia bertaruh dgn Rapmon.. Aku dgr semuanya hahaha kesian kt kau ni .. Mudah trtipu" kata Yeoja itu lagi .. Ketka itu ,aku berusaha untuk melepaskan diri drp ikatan tetapi tidak brjaya kerana badan aku sudah trlalu lemah saat itu dan penglihatan aku mula kabur

-end flasback-

(End Pov Jiae)

.......................................................

    "Booo?.. Maknanya kemalangan mmg tlh dirancang?.. Patutlah pintu kreta kt sebelah kiri x rapat... Mungkin diorang yg rosakkn.. Tapi sy pelik, diorg yg rancang bunuh awk.. Sepatutnya awk  suruh sy bunuh org yg membunuh awk tu tapi er~ Knp awk suruh sy bunuh Seokjin pulak?.. " soal Taehyung.. Jiae tersenyum kmudian dia mnghulurkan jari kelingkingnya yg mngalirkan darah...

   "Because of this " kata Jiae

    "Apa maksud awk?.." Soal Taehyung..

PITTTT..

Hon kereta yg berbunyi tlh mngejutkan Taehyung, dia terus menoleh ke belakang.. Seorang yeoja mula turun drp kereta..

  "Xia?" Desis hati Taehyung..

(Pov Xia)

Aku melihat seorang lelaki yg menghalang laluan di jalan raya... Sepertinya dia sedang brcakap dgn seseorang.. Er~ knp dgn namja ni?.. Adakah dia gila or sawan?.. Tanpa brfikir panjang,aku trus menekan hon...

Pitttttt!!!

Apabila dia memusingkan wajahnya, aku mula melopong.. Ommo! Kim Taehyung?.. Apa yg dia buat kt tgh² jalan ni mlm²... Aku kluar drp kereta dan berjalan ke arahnya..

  "Hey! Kick Taehyung.. Apa yg kau buat tgh² mlm kt sini?" Jerkahku..

  "Hoi aku KIM TAEHYUNG bukan Kick Taehyung.. Kau nk kna kick ke?" Marahnya..

Pff~ aku ingt dia x faham makna kick tu apa...

  "Kau faham erk mkna kick? Ahahaha..." Aku trgelak..

   "Erm... Xia... Kau tolong aku blh?" Soal Taehyung sambil mnguis² kan kakinya ke tanah sambil trsengih petak... Aku memandangnya pelik.. -..- macam gedik jer gaya dia.. Gaya nk mintak pnyepak pun ada tp nasib baik lar aku ni suka kt kau, kalau namja lain yg buat aksi mcm ni kt depan aku mmg aku tendang masuk gaung agaknya..

   "Apa?" Soalku kasar...

   "Amboi.. Jgnlah garang sngt.. Hurm.. Xia yg cantik.. Yg cute blh x kalau sy tumpang kereta awak untuk pulang ke rumah?.. Kereta sy rosak hihi" kata Taehyung..

  "Hah?.. Rosak?.. Patutlah tiba² kau tersesat kt sini pff~ tp ayat bodek kau tu -..- terima kasih sajalah no need ... Jomlah masuk kereta aku... " arahku.. Kesian jugak kt dia ni x blh blk ..

  "Wahhh!! Gomawo!" Jeritnya lalu memelukku..

Jatungku mula berdebar² apabila dipeluk oleh Taehyung..

~bersmbung~

OUR PROMISEWhere stories live. Discover now