Bab 2

37 3 0
                                    

Toktok!
"masuk!"
"Zara,Art Gallery Holdings terpaksa batalkan meeting hari ni sebab masalah peribadi."
"So,bila meeting nya?"
"katanya minggu depan,rabu minggu depan."
"oh,kalau ada apa-apa,inform saya ya."
"baiklahZara!"

---
"Alamak,rosak pulak printer ni.!"
Aku berjalan keluar dan menuju ke bilik abang.Minggu ni diorang cuti,so duduk sini teman ibu lah.Ayah buzy dengan kerja.
Toktok!
"masuklah!"
"Abang!"
Amboi,sweetnyalahkan.Peluk-peluk depan tv tengok cerita titanic pulak tu.Fikir romantik?!
"Kacau ke?"tanyaku,yelah mana tahu diorang baru nak sweet sour kan,kita kacau pula.
"eh?adik nak kacau ape?ada bawak senduk.Takpon pakai sudu pon boleh.!"
"Loyar buruk lah tu.!"
"Adik!Abang nak cakap sikit ni!"
"Cakap aje lah."
"Sebenarnya,adik ni dah Amnesia ke?"
"Apa punya soalan lah ni.Adik ni normal lagi.Kenapa abang cakap macam tu?"

"Ye lah,adik cakap abang kerja lawyer.Abangkan kerja dengan kak Mai dekat syarikat makanan bukan makhamah."

"Ya Allah,selamatkan lah abang ku yang tidak berdosa ini.Jauhkanlah segala benda yang tidak baik dari dia jika tidak adiknya ini lah yang akan gembira seumur hidup."
"Ehh,kenapa pulak adik nak gembira?"
"Sebab dia gembiralah abang dia tak kacau di lagi."
"Hah!betul tu kak Mai.Mana lah tahu kan,abang kena sampuk ke,abang tak kacau adik dah."

"oh,pandai eh sayang kenakan abang!"dia menggeletek pinggang isterinya.
"oi,oi!!!orang dtg sini bukan nak tengok drama romantik komedi,orang nak pinjam printer."

"jaelous lah tu"
"opps!sorry sikit ye,takde maknanya nak jaelous!"

"Ouh,cakap pasal printer,printer abang dah 'innaliahwainnailahirojiun'.Smalam selamat dikebumikan dekat tanah perkuburan 'PUSAT KITARAN SEMULA".
"Biar betul,abang baru pakai,tu kan hadiah perkhawinan abang dengan akak?!baru lagi."

"Nak buat macam mana,dah arwah."
"Cari lah baru,tapi,i'm warning you,jangan khawin satu lagi sebab nak dapat printer free,haha!"

"Lagi satu,kalau jealous tengok abang dengan kak Mai peluk-peluk macam ni,cepat kahwin!"

"ehhh!ade suruh orang kahwin cepat!hey,abang!Adik ni 24 tahun baru tau!Muda lagi,calon pon takde."

"Alaa,apa susah tu company dah ada,Tak payah susah-susah cari kerja.Tinggal kahwin je."

"Eleh,Abang cakap lebih,anak mana?dah 1 tahun kahwin tak da hasil pon?"
"Eh,adik tau ape.Budak lagi,jangan masuk campur.Baby tu rezeki,tunggu rezeki dari Allah aje lah!"cover line lah tu.

"yelah,yelah!okaylah,adik nak pergi siap kan proposal.Good Night all!!"

"Good Night"jawab serentak oleh mereka.

Aku jalan ke bilik ayah dan mengambil printer ayah.Aku masuk bilik dan meletakkan printer atas meja dan keluar semula untuk mengambil air untuk membasahkan tekak.

Aku naik semula setelah cuci gelas.Aku duduk dikerusi dan mula menyiapkan proposal.Esok dah kena hantar,satu je lagi tak siap.

Lama juga aku menghadap computer,aku alihkan pandangan kearah jam dinding di depan ku.
"4:56a.m dah!"Akhirnya siap proposal ni.Esok hantar dekat Kak Ayu untuk check semula.Proposal ni aku akan bawak masuk meeting di Sarawak minggu depan.

Aku masuk ke dalam bilik air.Setelah selesai memcuci muka dan memberus gigi aku naik ke atas katil dan membetulkan kedudukan badanku.Biasalah anak dara kalau tak perfect mesti nak betulkan semuanya sampai perfect.BUT jangan fikir aku ni ada penyakit OCD(obsessive-compulsive disorder),penyakit ni selalunya orang jenis yang tak suka tengok rumah bersepah walau nasi sebutir pun nak membebel.Aku tak tahu sangat pasal penyakit OCD ni.Nak tahu pergi buat appoinment dengan Mr.Google ye.

Perfecto Love'sWhere stories live. Discover now