CHERUB NEDİR??
İkinci Dünya Savaşı sırasında Fransız siviller , ülkelerindeki Alman işgal güçlerine karşı bir direniş hareketi başlattılar. Bu hareketteki en faydalı kişiler , büyük ölçüde çocuklar ve gençlerdi: Bazıları gözcülük yaptı , haber taşıdı. Bazılarıysa , evlerini özleyen Alman askerleriyle arkadaş oldu ve onlardan direnişçilerin Alman akeri operasyonlarını sabote etmesini sağlayan bilgiler sızdırdı.
Charles Henderson adındaki Britanyalı bir ajan ,yaklaşık üç yıl bu Fransız çocukarla birlikte çalıştı. Britanya'ya dönkdükten sonra da Fransa'da öğrendiklerini , gizli görevlerde görev alacak yirmi çocuğun eğitiminde kullandı. Bu birimin kod adı CHERUB(*)'du.
Henderson 1946'da öldü , fakat yarattığı örgüt büyüdü , gelişti. Bugün CHERUB'un , en büyükleri on yedi yaşında olan iki yüz elliden fazla çocuk ajanı var ve kurulduğu günden beri varoluş nedeni değişmedi:
Yetişkinler , çocukların onları izlediğinden asla şüphelenmez.KİM BU ÇOCUKLAR?
CHERUB kampüsünde yaklaşık üç yüz çocuk yaşıyor. JESSICA SCOTT (13)ve ANNA SCOTT (13)kampüsün en eskilerindenler , kardeş olmamalarına rağmen soyadlarını bilerek aynısı olarak değiştirdiler. Ailelerinin onlar beş yaşındayken ölmesiyle beraber CHERUB kampüsüne taşınırlar. Birbirlerini bebeklikten beri tanımaları , onları hayatınızda görebeliceğiniz en iyi arkadaşlar yapıyor. Bunlar CHERUB kampüsünün görebileceği bir o kadar yetenekli olsalar da bir o kadar da belaya bulaşmadan edemiyorlar , çünkü kampüste olmalarının tek sebebi ailelerini öldürenleri bulmaktır. RATLİFF ELLİNGTON (13) müzik tutkunu , bateristtir. Çoğu zaman esprileriyle insanları güldürse de düşüşü de kötü olur. JAMES ADAMS (13 yaşında)ve kardeşi LAUREN ADAMS (11) kardeş olmalarına rağmen hiç benzemezler. James lacivert tişörtlüdür. Jessica ile çıkar ama yinede içinde Kerry'i de sevdiğini saklayamaz. En yakın arkadaşı KYLE BLUEMAN'dır(15) ne kadar James'ten 2 yaş büyük olsada. Lauren en genç siyah tişörte sahip olanlardan biridir. En yakın arkadaşı BETHANY PARKER'dır. Hong Kong doğumlu karete şampiyonlu KERRY CHANG (13)James'in eski segilisidir. En yakın arkadaşı GABRİELLE O'BRIANN'dır(13). BRUCE NORRIS (12)karete şampiyonu olmasına rağmen halen ayıcığıyla uyumaktadır.
Ayrıca GREG 'RAT' RATHBONE'da yeni CHERUB ajanıdır. Yeni olan çaylaklar ise R5ailesidir. Eski soyadları HUNTER'dır , ama şimdi yeni soyadlarıyla artık onlar ROSS LYNCH , RİKER LYNCH , ROCKY LYNCH , RYDEL LYNCH ve en küçükleri RYLAND LYNCH yeni CHERUB çaylaklarıdır.CHERUB TİŞÖRTLERİ
Cherubların rütbelereri , kampüste giydikleri tişörtlerin renklerinden anlaşılır. TURUNCU tişört ziyaretçiler içindir. KIRMIZI renk , CHERUB kampüsünde yaşayan , fakat ajan olamayacak kadar küçük olan çocuklar içindir --- bir ajan en az on yaşında olmalıdır. CHERUB'un 100 gün süren temel eğitimini almakta olan çocuklar , MAVİ tişört giyerler. Göreve katılabilecek duruma geldiğinizde GRİ tişört giyersiniz. Bir görevde olağanüstü başarı gösterenler , LACİVERT tişörtle ödüllendirilirler. Bir dizi görevde başarılara imza atarsanız , SİYAH tişört giymeye başlarsınız. Emekli olunca , personalin de giydiği BEYAZ bir tişörtünüz olur.
(*)CHERUB'un İngilizce'de "masum yüzlü çocuk" , "melek" , "melek çocuk" gibi anlamları vardır.
NOT: Arkadaşlar bu kitap ROBERT MUCHAMORE tarafından yazılan CHERUB serisinden özenilerek yazılmaktadır. (Okumanızı tavsiye ederim. )
NOT2: Bu kitap 12+ üstü içindir. Bunu daha çok okuyucum olsun diye yazmıyorum. İleriki bölümlerde neden bunu dediğimi anlayacaksınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CHERUB SEMBOLLER VE YENİ ÇAYLAKLAR
Fanfictionİntikam ateşiyle yanan iki kız. Yeni çaylaklarla çıktıkları bu görevde , kendilerini çok şaşırtan şeylerle karşılaşırlar... Aşkı buldukalrını sanırlar ,ama arkalarından bıçaklanırlar... Peki görev nedir??? Asıl görevleri , işte bunu hiç kimse bilmem...