10

115 8 2
                                    

O S C A R S  P E R S P E K T I V

Jag och killarna hade precis fått paus från allt dansande och jag satt i ena hörnet med min mobil upptryckt i nyllet. Jag såg ett sms trilla in och jag öppnade meddelande appen.

13:32 Alicia Bae

Hej! Hitta på något någon dag? :)

*

Jag log som ett fån och helt plötsligt kände jag en hand på min axel. Jag kollade förvirrat upp och ser Omar och Felix med världens flin.

"Vad ler du åt?" flinade Felix ännu mer om det ens var möjligt. "Ehm, jag typ.. Ehm. Inget." Stammade jag snabbt och nervöst fram.

"Är det Linda?" frågade Omar med en medlidande blick och jag skakade på huvudet. Linda är mitt ex, hon var otrogen mot mig med min förra bästa polare, William. "Det är Alicia.." mumlade jag tyst fram. Omar och Felix ögon växte och kollade nyfiket på mig. "UT MED SPRÅKET NU!" skrek Ogge som nyss kommit in i rummet. Rodnaden tog plats på mina kinder och jag kollade ner i mina knän så killarna inte skulle se mina kinder.

"Jo, ni vet tjejen jag tyckte så mycket om innan Linda..?" började jag och de nickade instämmande. "Aa, för ett par månader sedan lyckades jag ta mig modet att sms henne.." sa jag generat och fortsatte kolla ner i mina knän. Ett 'Åhh :ande' kom deras håll och jag började bara rodna ännu mer, om det ens var möjligt.

13:54 Jag

Sure. :* Kan du ses ikväll?

*

Vi hade äntligen slutat för dagen och jag var nu på väg hem. Jag styr mina steg mot T-centralen och går ner till tunnelbanan. Snabbt blippade jag mitt SL-kort och spärrarna öppnades. Snabbt gick jag till rulltrapporna och ställde mig p en 'trapp'.

Jag pluggade in mina in-ear hörlurar i mobilen och klickade mig in på Spotify. Efter en stunds skrollande satte jag på MKTO med Classic. Tunnelbanan hade precis anlänt och jag ökade stegen. Snabbt svängde jag in i en vagn. Musiken stannades av att ett sms trillade in.

14:36 Alicia Bae

Blir perfa. Det är ju ändå Fredag och jag har inget bättre för mig. :) Vart ska vi träffas?

14:37 Jag

Vad sägs om att träffas hemma hos dig?

14:43 Alicia Bae

Perfect! By the way, min adress är ********gatan 53 Lidingö. :)

14:45 Jag

Fina områden ;) I know, min polare som jag dansar med bor där. Ses då, jag tar med mig fredags mys! :)

14:50 Alicia Bae

:*


~A Singel Text Can Change Everything~ O.EWhere stories live. Discover now