24

30 4 1
                                    

A L I C I A S  P E R S P E K T I V


Just nu så var jag ute och strolade runt inne i stan med Amber och Anton då de behöver nya kläder, de växer ju ur sina kläder på nolltid. Amber håller min högra hand och Anton min vänstra och de klagade inte någon gång. När vi kom gåendes på de smockfulla gatorna blängde en grupp tjejer/unga kvinnor i min ålder och sedan började de viska med varandra.

"Är inte det någon i The Fooo Consparicy's ex?"

"Är inte hon Oscar Enestads ex flickvän?"

"Hon heter Alicia, hon är tillsammans med Kim Cesarion och de ska få ett barn tillsammans, plus han friade till henne på hans konsert i Globen."

"Men dem där barnen som hon håller i, vilka är de?"

"De liknar Oscar så jävla mycket."

"Det kan ju vara för att de är hans."

"Men vad hände så de gjorde slut? De var ju skit gulliga tillsammans."

"Det går rykten om att Oscar inte ville ha barnen.."

"Oh Mah Gawd! Är det sant?!"

"Jag vet inte men det är så ryktena lyder."

Jag hörde allt de sa men jag försökte ignorera det de sa. Jag kände hur min ena hand klämdes till lite hårdare och såg att Amber kollar på mig med bekymrade ögon, jag log ett litet leende och sedan fortsatte våran vandring mot H&M.

När vi kom in genom glasdörrarna som leder in till Hm så gick vi direkt till barnavdelningen. Vi började med att kolla på tjejkläderna och Anton följde bara med mig och Amber tålmodigt.

"Mamma, mamma!! Kolla vilka fina klänningar!" sa Amber lyckligt medan hon skuttade fram till klänningarna samtidigt ett litet skratt lämnade mina läppar. Vi är så lika hon och jag, jag blir också hype när jag ser något jag gillar. "Wow vad fina! Om du fick välja, vilket pack skulle du helst vilja ha?" (A/N: Det är tvåpack, alltså 2 klänningar) frågade jag samtidigt jag kollade på prislapparna, samma pris. 149kr, inte så farligt. Hennes ansikte lös upp ännu mer och pekade på Mimmi Pigg klänningarna. "Vill du ha de?" frågade jag och letade fram hennes storlek och hon nickade ivrigt.

Efter att Amber fick välja vilket klänning pack hon ville ha började vi leta efter basic kläder till henne.
Mycket rosa, lila, glittrigt och självklart Mimmi och Musse Pigg saker blev det. Hennes favoriter. När vi var klara på den så kallade "Tjejavdelningen" gick vi vidare mot "Killavdelningen"

Samma visa hände där, det blev mycket blåa, gröna, bilar, Marvel och minionerna kläder. Eftersom Amber får 2 klänningar så måste ju Anton få 2 saker också.

"Anton, eftersom Amber fick två saker så får du välja 2 saker." sa jag och hukade mig ner så jag kom ner i Antons längd. Och så fort jag hade sagt det rusade han iväg och kom tillbaka med en Spiderman dräkt och en Minions pyjamas. Jag nickade och la de i våran shoppingbag.

"Mammas älsklingar" började jag och de kollade upp på mig med sina nyfikna glittriga ögon. "Mamma skulle också behöva leta efter nya kläder, Bryan gör mammas mage större så mina kläder blir för små." fortsatte jag och de nickade förståeligt. "Mamma, näj lag och Anton fåj pengal så ska vi köpa någjot tijj dig, visst Anton, visst?" (Translate: Mamma, när jag och Anton får pengar så ska vi köpa något till dig, visst Anton, visst?) sa den omtänksammaste dottern man kan ha med ett stort leende och Anton nickade instämmande. Detta fick mitt hjärta att smälta så jag stannade och hukade mig ner till Amber och Anton och gav de en lång och tajt kram.

~A Singel Text Can Change Everything~ O.EDonde viven las historias. Descúbrelo ahora