A L I C I A S P E R S P E K T I V
Klockan hade precis slagit 22:38 och Oscar hade gått för ett litet tag sedan. Det var mysigt att han var här men min lillasyster Agnes kom och störde eftersom hon är ett barn och en Foooer. Agnes är 6 år och är i trotsåldern och det är fan inte lätt att övertala en trotsig unge. Hon hade varit som Oscars svans och han har lekt med henne och behandlat henne jättebra. Men jag fick mindre tid med honom, men Agnes gick och la sig klockan 20:15 så jag fick lite ensam tid med honom.
*
Jag vaknade av att mobilen ringde. Jag slog sakta upp ögonen och torkade de med min högra handrygg. Långsamt tog jag tag i min mobil där den starka skärmen lyste.
12:34 Missat samtal Oscar
*
Jag slog snabbt in min kod och gick sedan in på kontakter och klickade mig in på Oscar.
Signalerna gick och till slut svarade han.
(Alicia=A Oscar=O)
A: Hallå?
O: Nyvaken eller?
A: Mm.. Ville du något särskilt?
O: Nej, jag bara undra om du ville gå på en dejt med mig?
A: Jättegärna!
O: Bra! Då hämtar jag dig vid 19:30 och ha inte på dig allt för fina kläder.
A: Haha, ok. Ses senare då.
O: Ja det gör vi.
*
Och där avbröts samtalet. Shit klockan är 13:45, jag måste göra mig i ordning om jag ska hinna bli klar i tid.
Jag slängde mig av täcket och kastade mig från sängen.
Snabbt gick jag till badrummet och tog en lång och varm dusch.
Efter jag duschat gick jag fram till min garderob och började rota. Vad fan skulle jag ha på mig?
Efter mycket om och men hade jag bestämt mig för ett par ljusa jeans shorts, en vinröd croptop med vita siffror, en vit stickad kofta, ett par vita Converse och ett par guld smycken. (Bild där uppe) Jag tog på mig allt och granskade mig själv i min helkroppsspegel. Det får la duga. Med en liten skakning på huvudet och med lätta steg gick jag mot mitt sminkbord. Sminket fick bestå av foundation, concealer, puder, fixade ögonbrynen, en tunn eyeliner med en liten vinge. Jag började föna mitt tjocka lockiga håret. När håret var torrt samlade jag ihop allt hår och satte upp håret i en slarvig bulle mitt på huvudet.
Jag tog upp min mobil och kollade vad klockan var. 19:00. Sist men inte minst sprejade jag lite Pure Sedection från Victoria's Secret. Now i'm done! Nu var det bara att vänta på Oscar.
-------
Wow! Oscar har äntligen tagit sig tid att bjuda ut Alicia!! Dejten får ni i nästa kapitel!
Fortsätt ha en trevlig helg!
kRaMiZ //iSaBelLa
YOU ARE READING
~A Singel Text Can Change Everything~ O.E
FanfictionEtt felskickat meddelande kan ändra allt. Ett sms ledde till 2 sms som fortsatte leda till hur många som helst. Han fick henne att le. Hon fick honom att le. Och det var exakt det som hände Alicia och Oscar.