PERSIS DANDELION EP 8

52 1 0
                                    


⇨Di Padang⇦

Di padang tu sume pelajar bising giler, Lagi² Group Red Velvet sbb dorang menang dlm perlawanan bola besbol. Tapi ada satu bnde yg aku tertarik nk dgr.

Hani: Yah naeun, Kau kenapa dari tadi hapy giler?

Naeun: Kau tahu tak , masa bola keranjang tadi ada seorang senior hebat muncul. Dah lah hensem gilerr. ≧▽≦y

Hani: Oh ...Sape ?

Naeun: Dia tu senior tahun 2, Kim Taehyung. Tpi aku dgr orang pnggil die senior V .

*Ha ? Mustahil. Senior v ke ? Perkara tu takkan terjadi*

Naeun: Yah hani ! Kau nk gi mne ? Aku tak hbis ckp lagi !

Hani: mianhe Naeun. Bye.

Naeun: Aish ...

Aku berlari menuju Tmpat bola keranjang untuk melihat, btulkh dia senior v.

*Ha ? Senior lah .. tak mungkin*

Tiba² semangat aku naik dan aku jerit.

Hani: Senior v , Hwaithing !!

Dia senyum.

Semoga berjaya, nampaknya senior dah boleh teruskan hidup.
Sebab aku ada untuk beri dia dorongan.

Eunji:* gomawo senior sbb tunaikn impian aku* ^^

⇨FlashBack⇦
⇨Di kelas Senior v⇦

Eunji: Yah Senior ! Kau dah hilang akal ke ?

V: Asal plk aku yang hilang akal ?

Eunji: Huh! Aku tak kira , senior kene masuk kelab bola keranjang tu jgk .

V: ha ? Asal plk ?

Eunji: senior tahu tak, sejak senior takde lam kelab tu, mmber² senior selalu kne mrh ngn coach .

V: pastu ? Dorang tak main btul² sbb tu kne mrh. Kau nk ape sebenarnya ?

Eunji mengeluh ..

Eunji: Aku nk ape ? Aku nk senior join kelab tu blik lahh ..

V: Yeke ? Kau tak payah lah berdolak dalih ngn aku, nmpk sgt muka kau tu ade sbb lain , an ?

Eunji:Hemm ..yelah. tujuan aku sbenarnya nk hapyy kn hani , Bnyk Bnde aku buat tuk die tpi dia still ckp ' aku takde mood lah ' ...
Eunji berhenti skejab.
a
Eunji: Bila aku tanya kenapa dia badmood , dia diam atau menggeleng je ..

V: pastu , apa kene mengena ngn aku plk ?

Eunji: kene mengena lah, sbb aku yakin dia badmood sbb senior.

V: asal sbb aku plk ?

Eunji: ish, senior ni lembap lah,  dia kan suka senior pstu senior plk tolak cinta dia so satu²nya nk buat dia tak sedih sbb kne tolak ngn senior adalah buat senior join blik klab tu ..

V berfikir sejenak

V: hemm ..tengok arr cmne ..k lah , aku blik dulu bye .

V blaa

Eunji: nae, bye .

⇨End FlashBack⇦

Bersambung ...

 PERSIS DANDELION [ MALAY FANFIC ] Where stories live. Discover now