PERSIS DANDELION EP 7

49 1 0
                                    


⇨Rest after main bola keranjang⇦

V: Fuh ! Penat , tapi seronok sangat !..haha

Hani: kan ? Best giler masa main tadi sampai aku lupa sape yg menang

V: Ya ...

Aku nampak air menitis di tngn senior.

Hani: senior ..

V: maaflah hani. Aku sukakn bola keranjang. Aku rasa seronok sangat. Sekarang pun rasa seronok sangat. Masa main tadi mmg lah hapyy but lepas tu aku akan teringatkan suzy. Tuu sangat..... menyakitkan. That why aku stop buat latihan bola keranjang.

Suara senior bergetar seiring tangisanya... kali pertama tengok, dengar dan aku rasakan. Kerinduannya mmg kuat trhadap senior suzy .

Aku terus dapat kan tngn senior

Hani: kenapa pula ? Tak elok ke kalau teringatkn dia ? Tak elok ke kalau menagis sekalipun ? Atau senior... nak nafikan perasaan rindu kat senior suzy ?

V mlepaskn tangannya dri pegangn aku.

V: Kenapa ? Kenapa kene ckp mcm tu, Hani ? Takde kene-mengena dengan kau la.

Takde kene mengena ?

Hani: kalau mcm tu... bagus la.Bagus juga kalau ..

V bangun.

Hani: Aku tak terlalu sukakan kau senior v !!!! Bila senior sedih atau menangis, semua tu takde kene mengena dengan aku !!!!

Aku menjerit melepaskan kesakitan di hati.

Hani: aku juga tak perlu sedih mcm ni lagi . Aku ..

V berpusing balik ke arah aku dan kiss ..

Hani: ?

Aku adalah dandelion yg patah hatinya. Hanya mampu mekar dlm air mata senior.
Tapi senior, bunga yg mekar di sisi senior sekarang ialah bunga apa pula ?

*kenapa lah aku ckp, aku suka kn die ? Smpai bila pun senior still suka kat senior suzy . Tapi kenapa... senior.. cium aku ?*

V: ha ? Maaf ..*ape aku dah buat ? gila kau v*

*aku tak fhm langsung. Yg pasti aku nmpk die msih pkai subang senior suzy bagi tu.*

⇨Di Kelas⇦

Eunji: Hani, dari game pertama pukul 9 tadi..

Eunji memandang aku pelik, sbb ape ? Sbb aku pakai pita pelekat kat mulu yg tertulis ' berdosa ' .

Eunji mencabut pita plekat dari mulut aku

Hani: Arghhh.... !!!!

Eunji: Kenapa kau pkai bnde tu ?

Hani: tu sbagai hukuman untuk mulut yg tak patut ckp bnde tak spatutnya.

Eunji: ape bnde kau rak spatutnya ckp tu ?

Hani: Hemm...

Eunji: kau tak tengok pun keputusanya lagi, mana kau nak tau ada makna ke tak apa kau tak patut ckp tuu ...

Hani: Keputusan ke ?
*aku ni menyemak je lam hidup senior*

Hani: Er ..nanti.tunggu kjb eunji.

Eunji: Ape hal ?

Hani: Apa makna ciuman lepas pertengkaran tamat ?

Eunji: Bulu roma kat muka kau rasa tebal sangat tak ?

Hani: ..... !!!

Eunji: hmm.. bulu roma tebal lah tu --' *nak kene senior ni, brani die sntuh kwn aku*

Eunji Pergi.

Aku terserempak ngn senior kat lorong skolah, dia bwk kwn dia.

Tapi dia pergi mcm tu jee --'

TBC.

 PERSIS DANDELION [ MALAY FANFIC ] Where stories live. Discover now