"Ke,sampai sudah kita....."
Bilang si Lan...."Sinikah secret spot kamu?"kataku....
"Ya,cantik kan?"bilang si Lan.....
"Jap......napa basah belakangku ni?..........KAU KENCING KAH?"bilang si Lan.......alamak.....cpat cari topik!
"Ahahaha........Erm......meja tu patut letak situ,jadi nampak luas.....Ih pa tu?Endak ngam letak sana!Letak tempat lain!"kataku....
Si Lan ditenung nya jak aku.........oke.....
"Sudah lah.....aku mau kasi jumpa kau sama orang lain.........sebelum tu tunggu dulu aku........mau tukar baju duluk aku............."Trus si Lan jalan....Aku pun ikut la dia dari belakang sambil katawa katawa.......
****************************
"Talingung jugak kau ni!!!Napa kau bawa dia sekarang!!!Badigul juga kau ni......nanti kalau aku suru bawa pi sini,baru bawa dia pi sini!!!"
Sandik bah si Lan dimarah....
"Nah bos,kalau aku endak bawa dia dari sana sia sia jak bos punya kerja!!!"bilang si Lan......wakakakakak mambalas dia.....
"Erm.....yalah.....Bah,bawa dia masuk....aku mau tengok "matang" sudah kah dia ni....."
Bilang bos si Lan....."Zan.....masuk lah....."jemput si Lan.....
"Ah....mari mari...sini sini duduk.....minum minum duluk kita kopi...."
"Eh....aku endak besa minum kopi.....minum susu jak...."bilangku
"Ok ok......Ah kau dengar tu dia mau minum apa?Pi beli sana di kedai keling depan tu....duitmu dulu kau guna ah nanti aku bayar balik.......ada tetamu bah mau dilayan duluk......"
"Ya ya......erm bayar balik.....a ah...."bilang si Lan....
"Boleh kau hulurkah tanganmu?"
Tanpa pikir panjang,aku hulur lah......
"Aish......aish.....susah ni.....sebelum ni kau ada rasa macam panas panas di perut kah?"
"kalau mau tabiraklah ada rasa panas.......kalau besa besa teda......"
"Batu sudah tunjuk reaction.....tapi dia belum "masak"lagik ni......aish ada problem ni kalik.......endakanlah........aish......."
Becakap endak membawa....macam kita batu sini....
"Aku mau kau tinggal sini.....memandangkan parents mu had passed away....and rumah mu pun bukan rumah......bagus kau tinggal di sini sementara....nampak jugak kan kau pa yang jadi tadi......"
Terus aku ingat balik kejadian tadi.....Budu ni bagus bagus suda aku tenang sikit dikasi ingat laek.....
"Sebelum tu.....pacik ni sepa?...apa benda tadi?.....sepa si Lan sebenarnya?.....aku ni apa?.....Bilang si Lan aku Seven?.......aku tau la seven tu tujuh tapi apa maksudnya?...."
Nah jawapmu.....
"Aku Eiya.............Penasihat Raja Wiz Kingdom........Tapi tukar karja pi Penilik Waris........Benda tadik yang kau nampak tadi tu Cyclops namanya.......Kuli kuli si Ufa....nanti aku cerita sepa si Ufa tu.......sebenarnya tadi tu sikit jak dari jumlah sebenar tentera si Ufa......tapi dia ni suka main sama "makanannya....kau la makanan"nya......."
"Napa dia mau makan aku?"
"Sebab kau Seven.....Dia mau kuasa dari kau dengan makan kau......"
Okeh....
"Si Lan tu ialah pengawal diraja di Wiz Kingdom tu dulu.............dia jak satu satunya rakyat yang masih hidup time kejatuhan kerajaan tu........dulu dia pengawal kerajaan tapi sekarang tukar jugak......jadi pembantu sama penjaga pewaris...........nanti kau panggil jak dia Guardia.........
dia boleh kasi keluarkan kilat di mana mana anggota badannya........dia boleh jugak kesan pewaris di mana mana jak.......""Gilak best jugak kuasa begitu......"kataku....
"Yakah?Wakakakakakakak......
itu baru Guardia.....Belum pewaris laek..........Ya....untuk pengetahuanmu kau adalah Seven.........Ahli sihir yang superb!!!.....kuasanya jauh lebih hebat........bukan setakat kilat tu kau ada......api,air,tanah sama angin,semua ada!!!kau buli jugak bukak teleport sama banyak la bh................
wah!bestkan?!"bilang si Eiya"Tapi,kenapa aku yang jadi?"
"Kau ada ki yang batu tu mau.............kalau batu ni memilih pewarisnya......lahir jak tu pewaris menyala lah dia....."
"Aik?bila masa kau ambil ni batu?"
"Tadik,wakakakakak"
"Mari,ikut aku......kasi buka dulu elemen di badanmu......sekejap jak ........tapi kalau kau mau ada kuasa tu kau mesti belatih hari hari......"
"oh oh......ke ke"
"Oh ya camana cerita si Ufa tu?""Ergh......lain kali lah...."
Terus aku ikut dia ke bilik yang dia pigi.....
"Assalamuallaikum.....bos habis sudah susu.......belum diperah kunun...............Bos?...........oh Bos?...............Ermmm......"
YOU ARE READING
Number 7
Mystery / ThrillerApa yang kamu rasa kalau tiba-tiba kamu tau kamu ada kuasa? And at the same time,ada orang mau bunuh kau? Best kah tidak?Ada kuasa memang best,tapi mau kena bunuh takkan la best kan...... Itulah yang terjadi di cerita ni......... So,kalau mau tau,ba...