Aku bangun awal dari biasa.Apa aku mau buat harini ah?Oh! yah bah pulak!
Aku mandi,pas tu besiap dengan pakai T-shirt,jeans,tudung dan kasut Converse warna itam.Tu jak,simple......
"Keh,siap sudah!"
Ambil kunci kereta,trus drive pi tempat si Zan.Entahlah,semenjak aku first time jumpa dia,masa dia jatuh ditolak tu,aku teringat jak sama dia.Ini kah rasanya sinta?
Wakakakakakakak!NO WAY!Dia tu NERD!Tolonglah,kau tu Adele,ngam sama putera putera idaman jak.Yeah.....****************************
"Ni kah tempatnya?"katakuAiyah,lama jugak mau pi sini!Aku ndak kira lah berapa jam tempoh perjalan ku,tapi memang lama.
"Uish,dalam hutan sudah bah ni!mana rumahnya ah?"kataku...
BOOOM!!!
"Arrrhhh!!!"teriakku.Aku belari ke kereta....
Satu letupan lagik menyusul......
BOOMMM!!!
Habis meletup kereta ku.Nasib belum aku sempat sampai pi kereta,kalau ndak....
"Arrrhhh!!!"teriakku berabis.Macam mau tecabut pulak anak tekak ku ni......
Aku terus belari sampai masuk ke dalam hutan and betapuk di pokok besar....
Lepas tu,adalah aku nampak satu lelaki ni.....
Wait,betulkah apa aku nampak ni?Macamana dia kasi keluar tu bola api dari tangannya?.Baru tu,dia pegang bola api tu steady jak?tidak panas kah?Dia kah yang buat kereta ku meletup tadik tu?
"Argh!!!miss lagik!!!"katanya
Siapakah itu?Wauh machonya!Aku memberanikan diri untuk mendekatinya.......
"Errr......encik?"
"Uiii!!!tekejut aku........Jap.........Apa?!Adele?napa kau?.......pa kau?.....macamana?....."
"Do i know you?........Jap.......Zan?wa?what?....."
Ok,ini ndak masuk akal......
"We need to talk........"kataku...
"Seven,si Adele nanti mau datang pi sini.Semalam yang aku becall tu sama dia lah tu.Dari semalam laek aku mau cakap tapi takut kau marah.Yalah,kau kan suka dia.Zan?........beeerr.......bejumpa sudah rupanya kamu...... "kata kawan si Zan yang muncul dari hutan sambil bawak kangkung.....
***************************
"Stop!stop.......memang ndak masuk akal apa yang kamu cakap ni.......world in dangerous?ni bukan Avengers ah......."kataku.Tidak percaya dengan apa yang dorang cakap......"Jadi kamu lah ni kunun yang kasi selamat ni dunia?apa lah kunun yang kamu bule buat?"sambungku.
"Terpulanglah sama kau,mau percaya kah endak....."kata si Zan...
Tapi macamana dengan bola api yang dia buat tadik?Huh!tidak masuk akal.Magic kali tu......ya, magic........dia belatih mungkin tadik.Ndaklama lagik kan Sabah Got Talent.....
Tidak lah aku mau cakap pasal tu.....Aish sambung marah...
"Kereta ku meletup gara gara kau!macamana aku mau balik ni?Eiiiihhhrrr!!!menyesalnya aku datang sini!"
"Aku antar!kejap jak tu!"kata kawan si Zan...
"Lan!"
Dorang berpandang antara satu sama lain.Aina,besignal-signal pulak dorang ni!
"Kenapa kamu begitu?Apa yang kamu mau tapuk sama aku ni?"kataku,marah.
"Erghhh.....kau pulang sendiri lah......baru aku ingat motorku rusak....."kata kawan si Lan...
"Hah!?"kataku
"Kau kan kaya jugak,kereta dada atap bah tu kau bawa....."kata kawan si Zan
Yayaya.Mau introduce lah sikit.FYI,aku ni anak orang kaya.Bapakku ada syarikat krim muka di New York,mamakku ada kedai kek terbesar di Sabah ni.Gara gara mamak bapakku jarang pulang pi rumah,aku dibagi apa jak aku mau wahahahaha(ketawa saitan).
Tapi kereta tu satu daripada lima kereta yang aku ada.Jadi aku ndak berapa kisah jugak lah kalau meletup."Jadi?"kataku
"Mustahilah kau dada personal driber kan?"katannya lagi
Ada memang ada,tapi saja ndakmau pulang sekarang.Mau tengok pa dorang buat disini......
"Besoklah aku pulang.....jauh bah rumahku dari sini.Besok lah ah?alang alang bah....."kataku
"Kau mau taukah?Mana mana mu lah!"katanya lagik.
"Aih?marah?"kataku.
Dan baru aku sedar, rupanya dari tadik si Zan tengok aku.Eh?kenapakah?pandangannya macam.........Dia jeles kah?!
"Zan,kenapa kau?"tanyaku
"Ah?Errrr.....dada"
Sudah aku agak,memang jawapan tu yang keluar di mulutnya......pssttt
"Erm.....yalah......bah aku telepon duluk driber ku suru ambil aku besok..."kataku.
Dan si Zan senyum senyum sendiri bila dengar aku cakap mau pulang besok.GETEK!
"Kalau kau mau mandi,bilang jak,nanti aku bagi kau baju......"kata si Zan.
Aina?Becakap meninguk lantai?Kenapa?Sama kah muka ku sama lantai tu?Kau ni bagus bagus muka ku cantik!
Sama kenapa dia cakap pasal mandi ni?Tidak bagus kali dia punya niat ini oh!
"Ndak jugak aku pikir begitu!!!"Katanya dan terus bediri bejalan pigi pintu sambil hantak hantak kaki....
Biar betul!!?Dia tau kah apa yang aku pikir?
Dan suaranya begitu tegas macam dia pasti apa yang aku cakap dalam hati......
Adakah betul yang dunia dalam bahaya macam yang dorang cakap?
Mungkin........
☆
hahahaha,sorylah kalau part ni bosan sikit.Idea lari sudah,jadi mau kejar balik......
Zyulever.......
YOU ARE READING
Number 7
Gizem / GerilimApa yang kamu rasa kalau tiba-tiba kamu tau kamu ada kuasa? And at the same time,ada orang mau bunuh kau? Best kah tidak?Ada kuasa memang best,tapi mau kena bunuh takkan la best kan...... Itulah yang terjadi di cerita ni......... So,kalau mau tau,ba...