"Uish.......lambat sudah aku ni mau pi training"bilangku
"Seven!lajulah!"kata si Eiya
"On the way!"bilangku
Sudah la aku keluar di rumah tu.Then aku nampak si Lan sama si Eiya duduk duduk di bangku kayu.....
"Keh,sampai sudah aku......bah.........jadi?mulalah...."kataku
"Keh.....gud......mari,ikut kami...."bilang si Eiya
"Jap....mau tanya.....bila kita habis training ni?sebab aku sama si Lan mau SPM 5 bulan dari sekarang ni.........mau belajar lagik........kan Lan?...."
Si Lan tediam jak......
"SPM?...jon....dunia in dangerous bah......mana laek penting?mau kasi selamat dunia kah SPM?............nanti kalau si Ufa menang,dibagi kau duduk SPM?"kata si Ufa
Aku tediam........Shit.....betul jugak bilangnya.........kalah saiko aku.......ndakpa.....next time ada....
***************************"Weh.....kenapa kita di tengah tengah utan ni?"kataku.....
"Sebelum aku ajar kau ilmu sihir,kau mesti pandai kuasa melentur dulu......."
"Argh?melentur?melentur apa?"
"Aish.....bole kau ikut sejak kah?banyak tanya betul kau ini!!!"marah si Eiya
"Tanang bah aku tanya jak"
"Keh......sekarang kau duduk di sini......kau tutup matamu........"
"Oi cos dulu bah!baru adil!"kataku tidak puas hati....
Dan aku rasa satu tamparan hinggap di kepala ku....
"Kau ingat ni main tapuk tapuk kah?!!!"kata si Eiya
"Oh sory sory......"kataku....
"Tenangkan pikiranmu.......dengar bunyi air tu mengalir.......kau rasa tenang kah?"kata si Eiya
Aku ndak peduli apa dia bilang.....aku siuk menikmati persekitaran di sekeliling ku.......
"satu,dua.....TIGA!!!"
Aku heran,kenapa dia mengira?sah memang dia mau main tapuk tapuk ni......tapi kenapa dia kira sampai tiga?
Bila aku buka mata,endak aku sedar aku ditolak dari tebing air terjun.....
"GILA PUNYA ORANG TUA!!!!"
Tariakku.....panik berabis betul aku.....
"Kau ada kuasa tu!percaya kau ada kuasa!"tariak si Eiya
Aku ndak boleh buat apa apa sudah.......jadi aku ikut cakapnya....
"Aku ada kuasa......aku ada kuasa.....aku ada kuasa....."
Aku ndak dapat buat macam apa yang disuruh.......takut betul aku......aku menghampiri kematian sudah.......Then......
BUSSSSHHHH!!!
"Gud job......tabuka sudah elemen air mu dengan sempurna....."kata si Eiya....
Memang hebat lah dorang......sekejap jak dorang turun dari tebing air terjun ni.......
"Ergh.....tapi.....macamana mau turun ni?"kataku....
"Guna minda mu.......kau sekarang boleh kawal pergerakan air sama sifatnya....."
"Ouh.....keh keh"
Maka terlerailah air yang berbentuk tangan yang menyambut aku tadik.....
"Lepas ni apa?"kataku
"Buka elemen tanah mu......"kata si Eiya
************************
"Ah?main bubut bubut?tua tua pun masi mau main tu benda kah? "kataku"Kau jadi ah,wakakakakak"bilang si Lan...
Macam ayam jak dorang belari lari ni.......tapi ndak pa lah......layan jak lah......
Aku rasa happy betul time tu.......tapi yang tidak happynya dorang susah mau ditangkap.........si Lan melompat lompat,Eiya terbang terbang........kira permainan bubut bubut kami ni ekstrem sama legend la bah......
"Wakakakakakakak......Lan,aku dapat jugak kau tu...."kataku.....
Aih?macamana aku buat tadi?macamana tadi aku kasi masuk badan si Lan pi tanah?
"Gud......tanah pun tebuka jgak........"kata si Eiya
"Tidak sangka aku hebat jugak ah.....wakakakakakak"kataku....
"Keh.......lepas ni angin pulak"kata si Eiya
Kami dua pun bejalan pergi...........
"Ergh.........Seven?......aku macamana?........hermmmmm........."
**************************
"Aik?kenapa kau bawa tv ni tengah tengah padang?"tanyaku.....Apa lah dipikir orang tua ni.......meninguk tv di padang.......nasib petang petang sudah......endak panas.......
"Kau ikut jak......"bilang si Eiya
"Lan,kasi main Lan........cd nombor 2 tu........"tambah si Eiya....
"Argh?......be....betulkah ni bos?tidak main main kah........kah kali bos lupa cd ni?"Bilang si Lan......tekejut betul dia......apa ada di cd tu?
"Kasi main jak!!!.........."bilang si Eiya
cd macamana tu ah?mungkin cd yang boleh menghipnosis orang?endak taulah.......tapi yang penting si Lan tekejut berabis betul.......
"Aku kasi main ah bos........"bilang si Lan.....Uih bedebar plak aku.......
"Kuchu Kuchu Hotaheeeee........."
Alamak!!!menangis nangis lah aku ni.......pantang bah aku satu family kalau wayang hindi ni.......
(1 jam berlalu...........)
"Alah.......kau pilih lah bah dia!!!"kata si Eiya
"Yah bah!!!"kataku.......
"Lan,kau pigi dulu ambil tisu sana!!!......."kata si Eiya......
"Nah bos......."kata si Lan.....
"Mari......wahaaaa...."
"Seven.........nah....."kata si Lan.....
"Jangan halang pandanganku bah!!!"kataku sambil menepis badan si Lan......
"AAAARRRGGGhhhh"suara teriak tu makin menjauh.........
"Heeeeerrr......tahniah.......snufff..........kau........heer.......dapat sudah elemen angin......waaahaha........kenapa dia kasi tinggal si Rahul!!!"
"Yakah?wahahaaa........jadi yang tadik tebuang tu si Lan rupanya.........heheeer......"kataku.....
"Bah.....kita sambung la tengok.......heheher.........nanti lah kita sambung.........heheee.......elemen last jugak.........snuff.......elemen api........"kata si Eiya........
YOU ARE READING
Number 7
Misterio / SuspensoApa yang kamu rasa kalau tiba-tiba kamu tau kamu ada kuasa? And at the same time,ada orang mau bunuh kau? Best kah tidak?Ada kuasa memang best,tapi mau kena bunuh takkan la best kan...... Itulah yang terjadi di cerita ni......... So,kalau mau tau,ba...