Semasa dalam perjalanan balik ,, Farid ternampak Mikael (boyfriend Farah) bersama dua org lelaki ,,
"Hmm ,, mungkin tuu kawan die .. tapi kenapa wajah kawan die seram jer...muka pon macam org jahat.. aku rasa tak sedap hati laa pulak..baik aku curi curi dengar"
Farid pon menyiasat tentang gerak geri Mikael (maklumla banyak baca buku tajuk sherlock holmes)...sudah tidak disangka lagi ,, rupanya Mikael ade niat jahat pada Farah...
"aku kene buat sesuatu nihh ,, haaa! .. aku ade aidea ^^.." kata Farid..
Pada keesokan harinya ,, Farid seperti biasa memandu keretanya dan mengikut Mikael dari belakang...pada waktu itu Mikael ada bersama Farah..Mikael dgan dua org lelaki jahat itu membawa Farah ke suatu rumah yang sudah usang...apabila Mikael turun...Mikael membawa Farah turun...ketika itu Farah sudah diikat dan diberi ubat tidur...dengan pantasnya Farid masuk ke dalam rumah itu..
"Hoi ,, penjahat... asal korang ikat Farah ? !.." tanya Farid..
Lalu mikael menjawab "kenapa tak boleh ke ,, kalau kau nak tau.. ,, aku nak jual Farah kat siam...and one more thing Farah adalah salah seorang dari mangsa aku"
Farid sangat marah dgan kata kata Mikael.. dengan pantasnya Farid berlari menuju ke Mikael dan menumbuk muka Mikael sekuat kuat hatinya..pada masa yg sama Farah sudah terjaga...
"Mikael ,, kenapa aku kt sini ,, kenapa aku kene ikat? !.."
Farah menanyakan solan itu betubi tubi pada Mikael..diesebabkan Farah terlalu Bising ,, Mikael menampar muka Farah dengan kuat sehingga pengsan..lalu ,, Mikael menyuruh dua org kawannya menangkap dan membunuh Farid..mujurlah polis sempat datang pada masa itu..
"Kami polis !! Letakkan senjata!!"
Mikael dan kawan kawannya ditangkap..oleh polis
"Padan muka kau Mikael..masuk perangkap..kau ni sangat naif.."
Kata Farid"Selepas itu , Farid membawa Farah ke hospital..mujurlah Farah hanya pengsan dan tidak cedera..
Bersambung ~