Let me know
Part_2
Yae Rin P.O.V
Masuk hari ni sudah seminggu aku kerja dekat Kedai butterfly sweets.
J: Yae Rin?! Lepas siap letak biskut tu, jgn lupa semak resit yang org buat tempahan kek tu?Arasseo?!
Ah~ suara ni? Tak pernah nak slow bila bercakap dengan aku.
Y:Nae, Arasseo bos. Tchh! Kalau ckp lembut² sejuk jugak hati aku. Ni nak jerit aje kerja dia...
J: Aku dengar apa kau ckp tu~
Yaissh! Aku terus ttp muka aku dengan dulang biskut yang dah kosong tu.
Perasan akan jelingan maut dari lelaki itu aku terus berlari ke belakang kaunter. Nanti bila dia dah start radio buruk dia, sakit pulak telinga aku nak menadah nanti.
Dia dah masuk ke dapur, Fuhh. Bukan main lega rasanya. Tanganku mencapai resit2 yg belambak di dalam bakul kecil tu. Haiih, sampai bila aku nak jadi mcm ni? Aku rasa aku ni kecikk je depan mata dia, Yeah memanglah aku ni kecik tapi mksud aku~ hari² asyik mendera aku je. Camne aku nak happy² masa buat kerja.Park Jimin. Sebaris nama tu yang mampu buat aku berdebar tak tentu pasal . Tapi itu cerita lama. Lelaki yang bernama Jimin tu tak pernah pun nak menyenangi aku. Dari dulu smpailah sekarang. Actually Jimin tu, bekas senior aku and ex boyfriend kwn baik aku, HeeLi. Diorg putus sebab apa aku tak pernah tahu, tapi sejak dari hari tu Jimin memang suka sakitkan hati aku. Perangai dia pun 100% berubah. Well sekarang dia dah jadi bos aku. Bos yang paling sombong. Tak sukaa!
Ting²...
Pintu kedai di buka...
V: I'm back!
Y: Hai Taehyung~
V: Hey Pau!
Y: Yaa! Nak caro gaduh ke? Suka suki panggil org pau. -_-
V: Haha..Lek lek..kidding je. Yang kau mudi sgt ni kenapa? Kena marah lew tu...Ciss V ni memang suka perli aku.
Y: Dah tahu buat pe tanya.
V: Tu lah kau, aku suruh kau pikat dia kau taknak . Ni tak, kau tahan je bila dia buli kau.
Y: Yaa! Kau ni, dah xde idea cerdik lain ke kau nak bagi? Aku pikat Park Jimin tu? Memang tak ahh~ Dia nak pandang muka aku pun tak sudi.
V: Aku cadang aje.Mana tahu kot² dah sangkut nanti takdelah kau asyik kena marahkan.
Y: Bodo je~
V: Malas aku layan kau ni.V terus ke belakang utk tukar baju. Haih. Tu lah dia Kim Taehyung,kwn aku, dulu pernah sekelas tapi masa tahun akhir dia kelas lain, aku kelas lain , then, sekarang dia kerja dgn Jimin jgk. At least aku ad teman nak gelak². Ni kalau 24/7 aku kena hadap muka beku Jimin, silap² muntah pelangi stiap lah aku.
~~~
Yae Rin sampai di rumah seperti biasa pukul 9:00 mlm. Kedai kek tempat dia bekerja biasanya akan ttp pukul 10 so pukul 8 lebih dia dah boleh balik sebab Jin yg mintak jadual dia mcm tu. Sebb Jimin baik dgn Jin jadi dia bagi ajelah mcm tu.
Y:Saeng dah balik!
Sapa Yae Rin. Waktu itu Yae Ra dan Jin sedang menonton tv.YR: Saeng mknan unnie dah simpankan dlm peti, kalau nk makan panaskan balik je...
Y: Oor. Saeng naik dululah. Penat.
YR: Arasseo.Yae Rin terus menapak ke biliknya meninggalkan pasangan itu yg masih leka menonton.
«Bilik YaeRin»
YaeRin keluar dari bilik air selepas siap mandi~
Smartphone nya berbunyi tanda ada mesej masuk.
Dia membuka Line chatnya
Bigbos:Esok datang awal. Ikot aku pergi beli barang.
Y:Huh! Sanggup dia msej pasal ni. Nak mendera aku tak hbis².
YOU ARE READING
LET ME KNOW
ФанфикPernah tak terfikir orang yang pernah kita cintai akan membenci kita dan sering sakiti hati kita. Tapi ditakdirkan satu hari dia juga yang akan bersama kita? Pada Jimin, dia bencikan Yae Rin kerana kesilapan gadis itu 4 tahun yang lalu, namun dia me...