Let Me Know
Part_5
Yae Rin balik sendirian seperti biasa waktu itu. Maklumlah, dia sorg aje yg boleh balik awl dari org lain.
Y:Hmm...Kenapa aku rasa Taehyung menipu je tadi~ Macam ad sesuatu lagi yg aku tak tahu.
Dia diam dan terus berjalan lagi~
Y:Yaishh! Serabutnya...kenapalah aku boleh fikir benda camni...
«Kedai Butterfly Sweets«
J: Taehyung... Kau cakap apa dekat Yae Rin tadi?
V:Ohh? Cakap apa?Memanglah Taehyung trasa blurr bila Jimin tetiba tanya mcm tu tp kecut jgk perut dia. Ni bermakna Jimin dengar apa yg Yae Rin tanyakan tadi. Sebab taknak bising² dia bercerita dkat cafe masa rehat. Tapi bila Jimin dah tanya mcm ni, memang sah lah Jimin dah trdengar soalan dari Yae Rin...
***Flashback***
"Cafe"
V: Aku kerja dekat sini sebab aku taknak pergi jauh2 dari omma dgn appa aku. Kau pun tahu kan omma aku tu..
Y:Tahu sgt~ Ermm tapi acamne dekat butterfly sweet tu jgk yg kau pilih?
V:Dah masa tu Jimin dah offer aku pun malas nak fikir panjang. Lagipun aku tak kisah sgt kerja mcm mana. Dari sekolah aku dah biasa buat part time mcm² kerja.
Y:Kau mmg. Buat mcm omma appa kau tak mampu sara kau tapi gatal nak kerja.
V: Well ni lah org ckp cari pengalaman. Haish.. Kau ingat aku ank org senang aku tak perlukan semua tu?
Y: Takdelah smp mcm tu.At least kau beruntung ad omma appa. Tak cam aku~
V: Yaa..Kalau Noona Yae Ra dengar ni tahulah kau. Kau belajarlah berterima lasih sikit eh..Noona kau tu hdup lagi tau dak?!Taehyung tetiba geram bila Yae Rin sudah mula meratapi nasib sendiri. Tapi dia tak mahu salahkan Yae Rin, gadis itu memang mendambakan kasih syg ibubapa.
Y:Yelah². Aku rasa better serious talk mcm ni plak dgn kau. At least xdela kau jdi bengong sgtkan...
V:-_- Hape? Kau ingat aku ni bengong 24/7 lah...
Y:Aku tak cakap.Kau yg ckp ehh~
V: Ishh~
Y: Habis pasal Jimin pulak mcm mana?Taehyung terdiam.Sudah..Janganlah Yae Rin tanya yang pelik².
V: Apa yg kau nak tahu pasal Jimin?
Y: Banyak! Tapi aku nk tahu pasal kedai kek tu dulu.Taehyung berhenti menyedut minuman mocca nya lalu dia membetulkan duduknya...
V:Hurm...Bisness yg tgh Jimin buat tu sebenarnya ilham daripada ommanya. Aku pon tak pernah terfikir Jimin yang nampak tough and manly camtu akan ada kedai kek tapi dah syg dkat omma kan. Tak kesahlah keras mcm mana, memang jdi punya.
Y: Wow...Sayangnya Jimin dekat omma dia...
V:Mestilah.Macam aku lah..hah hah...Yae Rin buat muka...
V: Tapi ... Kau mesti tak tahu lagi kan?
Y: Apa? Kau tak cakap acamne aku nak tahu...
V: Omma Jimin sekarang lumpuh. Dia terlibat dlm kemalangan. Dan sejak tulah Jimin tak berapa nak ceria sgt. Tapi bila mood Jimin baik, kedai kek tu akn ada mcm² jenis kek baru. Tapi takdelah Jimin tu nk sedih sgt . Cuma Jimin mmg camtu sejak dari sebelum habis sekolah lagi.Yae Rin diam .Dia kerana kisah Omma Jimin dan lagi terdiam bila kisah 4 tahun yg lalu juga diungkit balik.
Y:Tae? Kau memang tak tahu ke apa yg jadi antara Heeli dan Jimin?Sampai sekarng aku tak tahu Mana Heeli...
Giliran Taehyung pula terdiam. Macam mana dia mahu jawab...V:Er.. Pasal tu..Aku..aku tak pernah tahu.Jimin tu kuat berahsia..
Taehyung memandang ke arah lain seketika. Yae Rin pelik. Taehyung ni biar betul.
V:Hah..Pasal Heeli aku dgr² dia pindah dekat Seoul ni jgk tp tak tahulah dkat mana dia tinggal and apa yg dia buat sekarang.
YOU ARE READING
LET ME KNOW
Fiksi PenggemarPernah tak terfikir orang yang pernah kita cintai akan membenci kita dan sering sakiti hati kita. Tapi ditakdirkan satu hari dia juga yang akan bersama kita? Pada Jimin, dia bencikan Yae Rin kerana kesilapan gadis itu 4 tahun yang lalu, namun dia me...