Ep 10

478 30 0
                                    

3 Minggu kemudian...
"Sudah tiga minggu kita Tak Jumpa Ji Hyo dan Kita Sama SeKali Tak Tau Di Mana Tempat Tinggal Ji Hyo. Baekhyun Tu Pun Macam Orang Gila Dah Hyung Tengok. Tak Makan, Tak Minum Yg paling teruk tak mandi...eeeuuuwww...So Busuk" Kata Panjang Lebar Kai. Chanyeol Mengeleng Kepalanya. "Aku Pun Tak Tau Lah Macam Mana Nak Pujuk Baekki Ni. Kau Tau Kah Malam Malam Asyik Sebut Nama Ji Hyo Pekak Telinga Aku" Ucap Suho. "Apa Kata Kalau Kita Cari Lagi Mana Tau Ada Yg Jumpa" Cadang Tao. Lalu Chen Mengetuk Kepala Tao.

"Aduiii, Apahal Ni Ketuk Ketuk Kepala Orang? Ingat Aku Monyet Ke?" Majuk Tao. "Kau Nak Kita Kene Di Kejar Peminat Lagi Macam Hari Tu?" Tanya Sehun.

Flashback
2minggu yg lalu....

Kris Mengetuk Pintu Sebuah Rumah. "Annyeong Kenal Tak....." Belum Sempat Kris Menghabiskan Kata Katanya Yeoja Itu Terus Teriak Kerana Idol Yg Mereka Minat Itu Ada Di Depan Mata Mereka. Semua Orang Yg Ada Di Rumah Tersebut. Exo Pun Lari Lah...

Flashback End

"A'ah Kan..Macam Mana Ni?" Tanya Xiumin. Setelah 2 Jam Memikirkan Kan Exo Mengambil Keputusan Untuk Ke Sungai Han Untuk Menenangkan Pikiran Mereka Yg Tengah Kusut. Mereka Semua (kecuali baekki) Pun Ke Sungai Han.

Sesampainya Di Sungai Han...

"Segarnya..." Ujar D.O Sambil Menghirup Sedalam Dalamnya Udara. "Kau Sepatutnya Tak Ikut Sebab Kau Kat Rumah Masakkan Kitaorang" Ucap Xiumin. (Poor do). Luhan Mengetuk Kepala Xiumin. "Aduhhh, Kau Ni Kan... Kenapa?" Tanya Xiumin Sambil Memegang Kepalanya Yg Di Ketuk Oleh Luhan. "Kau Nikan Xiumin DO Ni Bagus... Kesian Dia" Ujar Luhan Sambil Mengusap Kepala DO. "Bagus?" Tanya Xiumin Kehairanan. Selalunya Luhan Jarang Puji DO. Selalunya Dia Buli DO. "Bagus Di Ketuk Kepalanya...Hahahaha" Sambung Luhan Lalu Mengetuk Kepala DO. DO hanya mencebikkan mulutnya. Tiba2 mata nya ternampak seorang yeoja yg mereka cari. "Weii, Aku rase tu jihyo lah" Ucap do. Ahli yg lain tadi ketawa lantas memandang yeoja yg dikatakan oleh do. Mereka kearah yeoja itu dan betul itu adalah Ji Hyo yg mereka cari. "Ji Hyo ahh...akhirnya oppa dapat jumpa kau dah lama oppa cari" Ucap suho memeluk jihyo. Jihyo hanya kaku. "Siapa kamu ni?" Tanya jihyo. "Jihyo ni kami lah waktu kau kat paris kami lah exo ingat tak?" Kata suho "exo? Paris? Bila masa aku ke paris dan bila masa aku kenal exo exo tu apa? Dan siapa kamu semua? Kamu kenal aku? Kalau kamu kenal betul ke nama ku Song Ji Hyo?" Tanya jihyo memastikan. "Apa yg terjadi?" Soal kai. Tiba2 Jhope datang....
"Hyo dah lama oppa cari hyo..." kata jhope. Exo memandang jhope. "Kau siapa?" Tanya sehun "aku oppa Ji Hyo Jhope..." ujar Jhope "apa dah jadi dengan jihyo hyung?" Tanya tao lalu semua ahli exo (kecuali baekhyun kerana baekhyun ada di rumah) memandang Jhope meminta penjelasan.

Flashback
Jihyo dan Jhope menunggu di airport incheon untuk menunggu teksi. Air mata Ji Hyo tak henti henti mengalir kerana di hari terakhirnya di paris tiada orang yg dia tunggu yaitu baekhyun. Lalu teksi pun sampai...Ji Hyo dan Jhope menaiki teksi tersebut....

Dalam perjalanan....

Teksi yg dinaiki oleh jihyo dan jhope hilang kawalan lalu merempuh sebuah pokok. Jihyo,Jhope dan pemandu teksi di kejarkan ke hospital. Jhope hanya cedera parah di bahagian paha manakala pemandu teksi hanya mengalami luka di bahagian kepala dan Ji Hyo pula hilang ingatan kerana kepalanya terhantuk dengan kuat menyebabkan masa silam Ji hyo hilang bukan sahaja masa silamnya bahkan dirinya pun dia tidak ingat.

Flashback end...

"Ohhh,cam tu jadi sekarang dia tak ingat baekki?" Tanya kris kepada jhope "ntah.. jihyo kenal baekki tak?" Tanya jhope. "Baekki? Siapa tu? Adikku? Atau oppa ku? Appaku? Atukku?" Tanya Ji Hyo dengan wajah yg ceria. "Tidak Ji Hyo dia CINTA PERTAMA MU" Jawab Jhope "Cinta? CINTA tu apa oppa?" Tanya jihyo dan ahli exo mengeleng kepala kerana kini baekhyun tiada harapann kerana jihyo sudah melupakannya.

Exo pun pulang ke dorm...
Kelihatan baekhyun sedang menonton tv dan memakan epal. "Aii, hyung senang nampak" kata lay. "Mmmm" jawab baekhyun. "Baekki...Tadi kami jumpa Jihyo....." tak sempat do menghabiskan kata kata nya baekhyun terus memotongnya "jinjja? Dimana dia? Dia sihat?" Pertanyaan bertubi-tubi dari baekhyun. "Dia hilang ingatan. Dia tak kenal kitaorang malah dia tak kenal siapa keluarganya... ".jelas luhan baekhyun yg terdengar jelasan dari luhan lantas kaku matanya tidak berkedip dan airmatanya mengalir  dengan derasnya. "Sabar hyung kalau hyung tak putus asa untuk kenal kan diri hyung kepada nya dia akan terima hyung. Yg penting hyung kena kenalkan apa makna cinta kerana dia tak mengenal cinta." Jelas chanyeol  "mana mungkin dia kenal aku cinta pun dia tak kenal" runggut baekhyun. "Ohhh, kalau hyung tak putus asa dia akan kenal hyung" ucap xiumin. "Ok! Aku takkan putus asa!" Kata baekhyun dengan bersemangat. "Yeay!" Jerit semua ahli exo.

~Bersambung~

(complete)My Love From ParisWhere stories live. Discover now