10 tahun kemudian....(mian kalau cepat)
Jihyo berkemas kemas untuk ke....
"PARIS....i coming" teriak Jihyo di dalam bilik nya. Jihyo menuruni tangga satu persatu dya melihat wajah kedua orang tua nya dya tidak sanggup melihat lantas dya mencium dahi kedua orang tua nya. "Kalau Hyo rindu omma dan appa Hyo akan balik ok?" Tanya Jihyo dengan omma dan appa nya. Jihyo menaiki kereta dya melambai kearah kedua orang tua nya berat hati untuk meninggalkan mereka. Setelah kelibat Jihyo tidak kelihatan omma dan appa .Jihyo memasuki rumah mereka. Di lapangan terbang Jihyo hanya duduk diam di kerusi.....
Skip
Di pesawat....
Jihyo hanya mendiam kan diri nya. Dya rindu omma dan appa nya seandainya omma dan appa nya ikut sama sudah pasti senyuman manis terpancar di bibir nya.
Di paris....
Jihyo sampai di PARIS tempat idaman Jihyo dya mencari menara eiffel dan akhir nya dya jumpa. "Menara eiffel i love you!" Kata Jihyo sambil mengambil beberapa gambar menara eiffel. Jihyo yg memakai seluar jeans warna biru tua dan dya memakai jaket berwarna hitam dya memakai topi musim sejuk. Tanpa ia sedari, topi nya jatuh kerana angin kuat. Dya langsung meninggal kan tempat tersebut tanpa ia sedari bahawa topi nya telah jatuh. Dya memanggil seorang lelaki orang putih.... "hey, can you help take my picture?" Tanya Jihyo kepada orang putih itu. "Yes, can" jawab orang putih singkat. Tiba2 Jihyo melihat gambar yg diambil "eh mana topi aku? Bila masa lagi topi aku jatuh ni?" ....Semantara itu....
12 jejaka tampan telah mengambil gambar menara eiffel "hyung, ambil kan gambar ku dengan menara eiffel ini" kata lay "nae!" Jawab singkat sohu selaku leader exo-k. "Hyung aku juga" Ucap Tao kerana dya iri dengan si Lay. Baekhyun yg berjalan jalan di tepi tepi menara eiffel tiba2 dya terjumpa topi musim sejuk (ntah apa nama topi tu panggil syak lah topi musim sejuk) . "Eh, ada topi lah! Topi siapa kah ini?" Tanya batin Baekhyun baekhyun mencium bau topi itu. "Harum nya....aku pasti ini topi seorang yeoja cantik" kata batin baekhyun lagi. "Hyung mari sini" panggil Luhan dari jauh. "Nae!" Jawab singkat Baekhyun.Baekhyun Pov
Aku jumpa satu topi dan bau nya sangat lah harum aku yakin itu topi seorang yeoja. "Hyung mari sini" panggil Luhan "nae" jawabku singkat aku berjalan menuju ke arah luhan hyung. Aku berhenti berjalan apabila mata ku menangkap satu sosok badan seorang yeoja yg cantik sedang mengambil gambar. "Hyung cepat lah" panggil Luhan aku memandang Luhan. Luhan kelihatan marah mereka ingin mengajak ku bergambar bersama mereka (rupanya) aku berjalan menuju mereka lalu seorang orang putih mengambil gambar kami 12 orang. Dan hasil nya "wah...tho beautifull" puji Sehun (pelat jak budak ni -_-) "pelat pon nak bercakap!" Kata ku menjeling kearah sehun hyung "lembaga!!!" Balas sehun membesar kan mata nya kearah ku akhir nya Sohu hyung dan kris hyung melarang kami terus bertengkar kerana kami sama sama lembaga -_- .
"Hyung Tao lapar nak makan kimbab" rengek tao "tao ni memang lah!" Batin ku berbicara. "Ini bukan korea tao ini paris..." kata sohu menatap tajam Tao "ok ok apa apa lah asalkan Tao tak lapar" kata tao lagi "ok" kata sohu sambil berlari kearah sebuah restoran
"Hyung topi siapa tue?" Tanya Lay kepadaku sebaik sahaja melihat aku yg sedang memerhati kan topi yg tadi ku jumpa. semua member exo yg lain memerhatikanku. "Mmmm...ntah aku pun tidak tahu tapi sepertinya topi seorang gadis yg cantik dan molek" jawab ku member exo yg lain tidak tahan ketawa kerana mendengar jawaban ku "hahahaha" hanya perkataan itu yg keluar dari member yg lain. "Kenapa kalian ketawa?"tanya ku kebingunan "kau sangat lucu baek apa kau yakin itu topi dari yeoja cantik?" Tanya Tao sambil ketawa aku hanya membalas nya dengan anggukan. Jawaban ku lagi lagi membuat member yg lain ketawa makin menjadi jadi. "Hyung, apa kau tidak terpikir yg topi itu dari theorang nenek tua? Hahaha....lalu apa yg kau akan lakukan? " kata si pelat (tau kan si sehun) pertanyaan Sehun membuat kan aku terpikir sesuatu. "Hah! Siapa yg punya topi ini akan pasti jadi gf ku!" Jawab ku sambil tersenyum "gf? Siapa gf mu baek?" Tanya sohu yg baru balik dari sebuah restoran di seblah sana. "Hyung, tau tak yg baek jumpa topi dya kata dya yakin yg itu topi seorang yeoja yg cantik dan akan menjadi gf nya tapi bagaimana kalau ternyata topi itu milik seorang nenek tua? Apa dya akan jadi gf nya baek?" Jelas Tao kepada Sohu dan itu berhasil membuatkan Sohu ketawa terbahak bahak. "Apa? Baek nak jadi kan pemilik topi tue? Hahahaha jadi kalau nenek takkan nak jadi gf kau pulak, Baek?" Kata Sohu di iringi oleh ketawa nya.
Baekhyun pov endTiba2 seorang yeoja berasal dari korea berteriak minta tolong!!!!!
"Help! Help! Jangan curi kamera aku lah! My camera! Help" minta seorang yeoja. "Hah? Ada orang asal dari korea lah kat sini!" Kata Chan Yeol mendengar pertolongan itu..."jom lah tolong tu yeoja! Takkan kita nak biarkan dya pun dari korea kita pun sama so kita dan dya...." kata Baekhyun "SAMA SAMA TINGGAL DI KOREA!" kata mereka semua (semua member exo^^) .
Mereka pun menolong yeoja tersebut.Berjayakah mereka? Siapakah yeoja itu?
Mian kalau tak best... itu je idea yg ada.
^_^
YOU ARE READING
(complete)My Love From Paris
FanfictionMengisahkan seorang gadis yg amat menyukai menara eiffel. dya bertemu dengan sekumpulan boyband yg tampan. baca lah ff ni! ^^