JIHYO P.O.V
aku menghampiri lelaki itu...aku memandang wajah nya alangkah terkejutnya aku bila melihat lelaki itu... wajah orang yg aku sayang, yg aku cinta dan yg aku rindu. Ya.. aku terlalu rindu menatap wajah inie."Byun baekhyun???" Airmata ku mengalir dengan deras nya. Ntah kenapa jika aku memandang wajah nya hati jadi sakit. Dia berdiri dan menghampiri ku kemudian dia memelukku seerat erat nya. Aku membiarkan dia melakukannya. Selang beberapa minit, aku meleraikan pelukkannya.
"Kau dah nak kawin. Jaga CL baik baik..." kata ku lalu memusingkan badan ku dan mula berjalan meninggalkan baekhyun. Setelah beberapa langkah, aku merasa seseorang sedang memeluk belakang ku. Aku dapat rasa itu baekhyun.
"Aku merindui mu!" Kata baekhyun. Tepat sangkaan ku itu adalah baekhyun. Ya..aku juga baek tapi kau dah nak kawin. Ntah kenapa hati ku sakit bila melihat wajah nya. Air mata ku mengalir terlalu deras.
"Aku mohon! Tolong lepaskan aku! Aku tak nak bila cl nampak dia akan kecewa baek.!" Kata ku aku melepaskan nya pergi walaupun hati ini meronta ronta tidak melepaskannya tapi apa kan daya.
JIHYO P.O.V END..Jihyo meninggalkan baekhyun. Baekhyun sudah tidak tahu nak buat apa.
//skip// - 3 bulan kemudian...
BAEKHYUN P.O.V
Kini aku di tepi pantai. Sudah 3 bulan jihyo meninggalkan ku. Semenjak malam itu aku sudah tidak melihat jihyo. Aku merindui jihyon. Di manakah kau jihyo? Aku dan cl? Hahaha... CL dah insaf dia dah tak nak kwin dengan aku sebab dia tahu selama ni dia dah sakiti jihyo. Sedang aku duduk di kerusi, aku ternampak seorang gadis sedang berjalan tanpa selipar. Seliparnya di pegang, aku hanya memerhatikan nya.
"Woooi!" Lamunanku terhenti apabila member yg lain sedang berjalan kearahku. Aku melihat gadis tadi hilang dari pandangan mata.
//skip//
Keesokannya...
Aku berjalan jalan di tepi pantai lagi. Setelah beberapa minit berjalan,aku letih dan terus duduk di kerusi yg di sediakan. Aku melihat gadis kemarin sedang duduk di sebuah kerusi berhampiran dengan pantai. Dia sedang memegang sesuatu. Dia memegang sekeping gambar. Tah kenapa bila aku melihatnya aku merasa seolah olah aku melihat jihyo. Angin terlalu kuat menyebabkan gambar yg di pegang oleh gadis tadi terbang dan jatuh ke sungai. Aku melihat dia mengejar gambar itu.
BAEKHYUN P.O.V END...
gadis itue mengejar gambar yg ditiup oleh angin. Tanpa ia sedari, dia sekarang berjalan kearah sungai. Dia leka mengejar foto itue. Gadis itu tidak menyedari bahawa dia berjalan ketengah sungai. Baekhyun yg ternampak dia lantas berlari kearah gadis itu...
"Cikkk!!! Awassss!!!" Jerit baekhyun lalu menarik tangan gadis itu. Gadis itu meronta ronta ingin di lepaskan. Tapi tenaganya tidak kuat. Gadis itu menangis dalam dakapan baekhyun.
BAEKHYUN P.O.V
Dia memelukku. Ntah kenapa aku rasa macam di peluk oleh jihyo. Aku melihat foto itu sudah di hanyutkan oleh sungai. Aku membawa nya ke kerusi yg disediakan yg berhampiran dengan pantai. Aku tidak melihat wajahnya. Di sebabkan perasaan ingin tahu menyelubungi diriku. Aku memandang wajah nya. Aku terkejut bila melihat wajahnya. Air mata ku menitis. Mungkin sebab bahagia kerana dah jumpa dengan gadis yg aku cintai. Gembira rasanya. Gembira tak terkata. Dia memandang ku.
BAEKHYUN P.O.V END...
Jihyo memandang baekhyun. Airmata baekhyun menitis. Jihyo tersenyum melihat baekhyun. Jihyo memeluk baek seeratnya. Kalau ikutkan hati dia tidak mahu melepaskan pelukannya. Dia tidak mahu kehilangan Baekhyun sekali lagi. begitu juga dengan baekhyun. Tiba2 Ji Hyo meleraikan pelukannya.
"Selamat penga..." kata kata Ji Hyo terhenti bila jari telunjuk baekhyun di bibir nya. Baekhyun tersenyum.
"Kitaorang tak jadi kawin sebab CL batalkan perkhawinan kitaorang sebab dia tak sanggup nak kawin dengan orang yg tidak mencintainya." Jelas baekhyun. Ji Hyo tersenyum bahagia. Sambil menitiskan air mata.
"Sudah sudah lah tu buat k-drama. Menyampah pulak aku!" Kata Sehun sambil buat muka menyampah.
"Aiksh? Bila masa lagi korang kat sini bukan nak balik ke rumah ye?" Soal baekhyun sambil tersengih.
"Tak jadi la..kita orang tunggu kau" kata suho.
"Tak pe lah...kitaorang balik dulu. Ye...! Bye" ahli exo yg lain pun meninggalkan pasangan kekasih itu.
JIHYO & BAEKHYUN P.O.V
"Oppa! Bila masa oppa ke sini?" Soal Ji Hyo memandang baekhyun.
"Sebab oppa cari chagi lahhhh!" Jelas baekhyun sambil mencubit hidung jihyo.
"Kalau jihyo tak dapat kawin dengan oppa macam mana?" Soalan itu keluar dari mulut jihyo.
"Alah...kan ji dah janji takkan tinggalkan oppa." Jawab baekhyun.
"Maksud ji kalau keadaan memaksa?" Soal jihyo lagi.
"What do you mean?" Alahai ber speaking pulak si baekki ni.
"Ermmm..macam MAUT???" Soal jihyo baekhyun kaku. Perlukah dia jawab soalan tu?
"Alah...chagi tak perlu cakap cam tu" rayu baekhyun. Jihyo hanya mengangguk.
Setelah itu, keadaan di situ jadi...
Krikkkk! Krikkk! Krikkk! Krikkk!
Hanya hempasan ombak di dengari Angin sepoi sepoi bahasa."So what now?" Soal baekhyun memecah kesunyian. Jihyo mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Jom kita balik..." ajak baekhyun jihyo hanya akur...
BERSAMBUNG
mianhae kalau tak best !!!!
YOU ARE READING
(complete)My Love From Paris
FanfictionMengisahkan seorang gadis yg amat menyukai menara eiffel. dya bertemu dengan sekumpulan boyband yg tampan. baca lah ff ni! ^^