Ep13

452 25 2
                                    

5 tahun kemudian...

"Oppa... cepatlah Ji dah tak sabar nak jumpa omma dan appa" kara Ji Hyo di lapangan terbang incheon.

"Tak sabar nak jumpa omma dan appa ke atau tak sabar nak jumpa baekki?" Perli jhope.

Ya...hari nie jihyo dan jhope pulak ke korea. Tapi di taiwan, jihyo dan baekhyun selalu berhubung.

Di rumah...
"Noona!!!!!" Jerit Joongki sebaik sahaja melihat Ji Hyo dan jhope di hadapan pintu.

"Aish! Ji Hyo je?" Jhope seolah olah merajuk.

"Hyung jangan lah merajuk!" Joongki memujuk jhope. Jihyo pula mengetuk kepala jhope.

"Baru datang dari taiwan dah merajuk!" Kata Ji Hyo. Jhope hanya mencebikkan mulutnya. Jihyo dan jhope memasuki rumah omma dan appanya memeluk Jihyo dan jhope.

Keesokannya...

Dorm exo...
loceng berbunyi.
"Siapa pula datang pagi pagi nie?" Keluh suho lalu membuka pintu alangkah terkejutnya dia yg dihadapan pintu adalah...

"Song Ji Hyo!" Jerit suho sebaik sahaja melihat Ji Hyo yg tersenyum manis.

"Oppa!!!!!!" Ji Hyo memeluk suho.

"Masuklah...dorang yg lain masih tidur. Kejap aku kejutkan dorang!" Kata Suho tapi jihyo memegang tangan suho.

"Biar Ji yg kejutkan dorang!" Ji Hyo menaiki tangga ke bilik ahli exo.

Di bilik Kaisoo...

"Bangun....!!!!" Jerit Ji Hyo membangunkan kai dan d.o

"kejaplah luhan..." kata kai sedikit matanya terbuka. Oleh kerana badan Ji Hyo sebadan dengan luhan jadi kai ingat jihyo adalah luhan. 

"Nie Song Ji Hyo lah!!!" Jerit Ji Hyo. Menyebabkan Kai dan d.o terbangun.

"Ji Hyo awak ke tu?" Soal Kai.

"Buka lah mata tu!!!!" Ujar Ji Hyo. Kai dan d.o membuka mata mereka.

"Ji Hyo!!!" D.o dan kai memeluk Ji Hyo erat.

"Wae...wae!!! Saya tak bernafas!" Kata Ji Hyo dalam nada sesak.

"Mianhae!" Kai dan d.o meleraikan pelukkan mereka.

"Aku nak kejutkan yang lain pulak! Pergi mandi pastu sarapan. Oppa suho dah masak tu!" Jelas Ji Hyo.

"Apa? Suho masak? Dia kacau barang dapur aku? Kuali aku!!!" Jerit d.o lalu ke dapur..kai dan jihyo hanya mengeleng.

Di bilik Kristao
"Amboi! Siap berpeluk kan lagi tu! Gegirl lah dorang ni?" Ji hyo mengeleng kepalanya.

"BANGUNLAH!!!! PALLI WA!!! BANGUN LAH KRIS!!!!TAO!!!!" Jerit Ji Hyo menyebabkan kris dan Tao bangun dan menatap pemilik suara itu.

"Jihyo??!?!?!!!!" Kata kris perlahan jihyo tersenyum manakala tao pulak menampar nampar mukanya dan muka jihyo.

"Asal kau ni?" Soal Ji Hyo memegang pipinya yg di tampar oleh tao.

"Betul ke noona nih???" Soal Tao mengangkat keningnya.

"Ye takkan lah hantu pulak! Dah bangun mandi." Jihyo berlalu pergi.

Di bilik laychen
"Ish!ish!ish! Ini lebih dah nih. Bangun!!!!!!!! Kalau tak aku siram kamu guna air satu baldi..." kata Jihyo lalu lay dan chen bangun dan mandi tanpa memandang muka orang yg kejutkan mereka kerana mereka mengira itu adalah xiumin.

"Eya lah, orang dah tak kawan kita nak wat cam mana?" JiHyo pura pura merajuk. Lay dan chen memandang belakang jihyo.

"Hyung? Alahai, bila masa pula xiumin hyung berambut panjang nie? Suara pun girl...dah sah tak betul budak nih!" Kata Lay laku Jihyo memusing badannya.

"SONG JI HYO!!!!" Lay dan chen memeluk Ji hyo.

Di dapur...
"Happy sangat bila diorang jumpa dengan jihyo!" Kata suho.

"Eya lah hyung! BTW mana gelas aku yg warna pink?" Soal d.o mencari gelas nya.

"Sorry lah d.o hyung tak sengaja hyung gi letak minyak panas kat dalam gelas tu tiba2 gelas tu bocor hyung buanglah" jelas suho panjang lebar. D.o hanya menepuk dahinya.

"Yg hyung pergi letak minyak panas tu wat apa? Memanglah... aduii!" Jelas d.o suho senyum.

Di bilik hunhan
"Bangun!!!!!" Jerit Ji Hyo. Sehun dan luhan menarik selimut masing masing!

"Yah!!!! Bangun lah... " jerit jihyo lagi sambil menarik selimut sehun dan luhan. Mereka berdua bangun dan menatap Ji Hyo.

"Macam kenal je. Macam pernah nampak je yeoja ni! Tapi kat mana ye?" Soal sehun mamai  memandang Ji Hyo.

"Nih aku lah SONG JI HYO!" kata Jihyo lalu memukul luhan dan sehun guna bantal peluk.

"SONG JI HYO?" Kini luhan pulak yg tidak mengenali Ji Hyo.

Setelah lama berfikir baru dorang ingat...

"SONG JI HYO!!!!!!!" Jerit mereka serentak.

"Mana baekhyun?" Soal Ji Hyo kepada 2 orang ni. Tapi sehun dan luhan hanya menelan air liur dengan berat.

//skip//

Di bilik Baekchan...
"Bangunlah baekhyun!!!!" Kata chanyeol mengejutkan baekhyun yg di buai mimpi. Perlahan lahan pintu di buka. Chanyeol terkejut melihat Ji Hyo di hadapan Pintu.

"Ji?" Chanyeol seolah olah tidak percaya jihyo ada depan matanya. Dia memandang baekhyun yg lena tidur. Chanyeol keluar dan membiarkan Ji Hyo dan baekhyun. Setelah melihat chanyeol keluar ,jihyo menghampiri baekhyun. Tapi langkah nya terhenti apa bila....

Bersambung

sorry korng ada part yg terbalik. Sorry...ntah apa dah jadi....11,12,10 terbalik...aish!

(complete)My Love From ParisWhere stories live. Discover now