Bela

24 1 0
                                    

Ziya Bey Beşiktaş'ta Nezih bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Kökleri Osmanlı hanedanlığına dayanan son derece asil bir ailede yetişmişti. Yirmibeşli yaşlarında olan Ziya bey, Beyoğlu'da ailesiyle birlikte büyük Osmanzade konağında yaşıyor. Ziya Osmanzade'nin huysuz mu huysuz bir annesi var. Adile Hanım... Pek görmüş geçirmiş, zamanında sosyetenin, zadelerin tozunu almış bir  hanım kendisi. Birde babası var tabi Annesi gibi huysuz fakat bir o kadarda sessiz sakin Enver Osmanzade...

Osmanzade soyunun biraz daha derinlerine inecek olursak pek Asil bir o kadar da Karanlık ataları var. Halit Osmanzade, Enver Osmanzade'nin büyük dedesi. Büyük Fransız Düşesi'ne suikast düzenleyip zindanlara atılan bir ced. Ziya Bey aksine sürekli bu yasananları heryerde anlatarak adeta bir gurur yaşıyor.

Soğuk bir İstanbul sabahı. Hava Sisli, Sokakta inler cinler top oynuyor. Ziya Bey ve Adile Hanım teraslarında oturuyorlar. Ortamın yumuşaklığından faydalanan Adile Hanım malum konuya girmek için fırsat kolluyor.

- E oğlum artık yaşlandık. Sende artık genç bir delikanlısın. Tüm İstanbul bizi konuşuyor ne zaman evlenecek bu Paşa diye.

- Anne bu konuya karşı tutumumu çok iyi biliyorsun. Sizin soyunuzu devam ettirmek için değil, istediğim ve sevdiğim için evlenmek istiyorum.

- Ya severek ya da zorla... Osmanzade soyunu devam ettirmek için evlenmen gerekiyor. Evleneceğin Hatun Asilzadelere yakışır, Görmüş, eğitimli, kültürlü biri olacak. Kenar mahalle hatunları getirme karşıma.

- Kahveler nerede kaldı anne?

Evin hizmetçisi Günay Kahveleri yapmış, Getiriyordu ki talihsiz bir şekilde ayağı masaya çarptı ve kahve Adile Hanım'ın üzerine döküldü.

- Seni sakar pislik dikkat etsene kör müsün. Git Göz doktoruna bir daha da gelme! Kovuldun!

- Anne yapma ya kaza oldu. Hem Günay giderse evin işleriyle kim ugrasir...

- Sen Karısma! Defol Günay!

O gün Günay işten ayrılır. Günay, evde çalışan altı hizmetçiden biriydi. Genel olarak tüm sorumluluk onun omuzlarındaydı. Gittiğinde Osmanzade köşkünde çok büyük bir boşluk olmuştu. Bu arada Adile Hanım gazeteye ilan vermişti. Birçok kişi iş için başvuru yapsada hepsini geri çevirdi. En son Rus uyruklu Natasha geldi. Fakat bu sefer Enver Bey kabul etmedi. Hizmetkarları Türk olacaktı. Natasha'nın ardından kapı çaldı. Kapıyı bu kez Ziya Bey açtı.
Gelen Firdevs idi. Ziya Bey adeta Firdevs'in güzelliği karşısında büyülenmişti.

- Merhaba. İş ilanı için gelmiştim..

- Hoşgeldiniz Hanımefendi. Adınız nedir?

- Firdevs... Firdevs Beyhanoğlu.

- Memnun oldum Firdevs Hanım. İsterseniz konuşmak için değerli Validemin yanına gidelim.

Firdevs ve Ziya Bey Adile Hanım'ın yanına doğru ilerlerken Ziya Bey o an aşık olduğunu hissetmişti. Çok terlemiş ve kızarmıstı.

- Sen misin bakalım yeni aday. Anlat kendini.

- Adım Firdevs Beyhanoğlu. Kadıköy'den geldim. Bu ise ihtiyacım var. Daha önce çok tecrübem oldu. Lütfen Hanımım.

- Sen ne diyorsun Ziya.

- Bence alalım Validem. Ev uzun zamandır boş. Şenlendiriversin Firdevs Hanım.

- Peki o halde. Hemen başlayabilirsin Firdevs.

- Çok Tesekkurler Hanımım.

Ziya Bey Firdevs'in işe alınmasına çok ssvindi. Artık onu istediği zaman görebilecekti.

Ertesi Sabah Ziya Bey odasından çıkmayınca Firdevs onu uyandırmak için odasına gitti. Kapıyı vurdu ve usulca içeri girdi. Ziya Bey hala uyuyordu. Onu hafifçe uyandırdı. Ziya Bey uyandığında Karşısında Firdevs'i görünce çok sevindi.

- Çok Guzel olmuşsun.

- Ziya Bey Anneniz aşağıda sizi kahvaltıya bekliyor.

- Peki geliyorum de.
- Müsadenizle.

Firdevs'in Kendisine karşı ne hissettiğini çok merak etmişti. Aslında Firdevs'te onu görür görmez sevmişti. Ziya Bey'le konuşurken çok heyecanlı bakıyordu göz teması kuramıyordu.

Kahvaltıya indiklerinde Ziya Bey'in sürekli kendisine baktığını fark etti. O da bir kaç kez bakıp gülümsüyor. Boş olmadığını az çok belli ediyordu. Bu arada Enver Bey Firdevs'ten su istedi.
Enver Bey'in Firdevs'e bakışları Firdevs'in hiç hoşuna gitmemişti. Kızgın Mıydı? küçümsüyor muydu? Yoksa süzüyor muydu pek anlaşılmıyordu.
Ardından Firdevs mutfağa girdi. Evin aşcısı Dudu Hanım iyi bir kadındı. "Niye bu kadar Heyecanlısın?" diye sordu ve Firdevs "Bilmiyorum." diye cevap verdi.
Bu arada Evin şoförü Ahmet heyecanlanılacak birsey olmadığını söyledi.
Osmanzade'ler kahvaltılarını yaptıktan sonra Adile Hanım Firdevs'e Kahve yapması için seslendi. Firdevs Kahveyi götürdüğünde Salonda sadece Ziya Bey ve Adike Hanım vardı. Kahveleri verdikten sonra bahçeye doğru yönelen Firdevs inleme ve çığlık sesleriyle irkildi. Odunluktan geliyordu ses. İlk başta korkmuştu. Fakat iki ayrı hırıltı inleme sesi geliyordu. Camdan baktığında gözlerine inanamadı. Evin Şoförü Ahmet ve Dudu'nun kızı Aslı birlikte oluyordu. İkiside kendinden geçmişti. Firdevs uzun süre olanları izledikten sonra mutfağa geri döndü. Enver Bey su içmek için mutfaga gelmişti fakat bardakların yerini bulamıyordu. Firdevs'e bardak vermesini rica etti. Bu sırada resmen Firdevs'i süzüyordu. Firdevs'e çok guzel olduğunu söyledi. Firdevs ise sesini çıkarmadan öylece boynunu eğdi. Enver Bey ise yanlışlıkla suyu Firdevs'in üzerine döktü.

- Çok özür dilerim. Gerçekten
- Sorun Değil. Hemen değiştirip geliyorum.

Firdevs üzerini değiştirmek için odasına gitti. Bunu fırsat bilen Enver Bey ise hemen peşinden onu takip etti. Gizlice kapıyı aralayıp onu soyunurken izliyordu. Vücudundan çok etkilenmişti. Firdevs üstünü değiştirdikten sonra Enver Bey hemen oradan ayrıldı. Ardından Odaya Ziya Bey girdi.

- Benimle bahçeyi dolaşır mısın Firdevs?

- Tabiki Ziya Bey.

- Bana sadece Ziya diyebilirsin.

- Peki.

- Çok guzel bir bayansın. Bir sevgilin var mı?

- Hayir yok. Peki senin var mı?

- Hayir yok fakat aşık olduğum biri var. O bana karşı ne hissediyor merak ediyorum.

- O da seviyordur.

Uzun Uzun Muhabbet eden Firdevs ve Ziya bey Konaga döndü.

Akşam vakti olmuştu. Adile Hanım Yatmıştı. Enver Bey uyumaya hazirlaniyordu. Firdevs ise geceliklerini giymiş saçlarını tarıyordu. Yanına Enver Bey geldi. Usulca oturdu. Firdevs şaşkındı. Enver Bey Firdevs'in gözlerinin içine bakiyordu. Tahrik olmuştu. Firdevs'e ahlaksızca bir teklif sundu. Onuna Birlikte olursa Ona hayatında göremeyeceği kadar para verecekti. Firdevs Bakire bir kızdı. Bu teklif karşısında çok şaşırdı. Fakat zengin olacağını düşündü. Biraz Geçmeden teklifi kabul etti. Enver Bey mutluluktan havalara uçuyordu. Çok zekice bir plan yapmıştı. Daha önce herkesin çaylarına uyku ilaçları koymuştu. Böylelikle daha rahat davranabilirdi. Enver Bey ve Firdevs  sabaha kadar birliktelerdi. Firdevs Enver Bey'i pek memnun etmişti. Enver Bey sabah saatlerinde Adile Hanım'ın yanına yattı. Hiçbirsey olmamış gibi uyandı.

FeveranHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin