"Sebab.....eomma aku...." Jinhwan mengeluh perlahan....Dia ingin menyambung kata2nya,tapi apabila melihat Jihyoon yg telah tertidor entah bila membuatkan dia trsenyum kecil..Cepat sungguh Jihyoon tidor..Dia bangun dripada sofa dan berjalan menuju ke arah Jihyoon...Dielus perlahan pipi Jihyoon...
"Aku harap kau xbnci aku lagi mcm dlu sebab aku dh suka dekat kau..Dan gomawo sebab hari ni kau jaga aku." Jinhwan membisik perlahan di tepi telinga Jihyoon..Kemudian bibirnya bertaut di dahi Jihyoon buat seketika...Dia trsenyum..Bukankah bagus kalau Jihyoon betul2 jd miliknya ? Tapi...Jihyoon nk terima ke dia ? Padahal baru je berbaik dri bergaduh ...
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
Pagi itu Jihyoon pergi ke sekolah awal bersama Jinhwan memandangkan Jinhwan memaksa Jihyoon bangun awal ! Cet ! Xgunakan mamat tu ? Suka menyusahkan org -.-
"Wey denda tu kan bila hah nk hbis ? Menyampah aku kena kutip sampah tiap2 hari.." Ujar Jihyoon dgn muka masamnya...Rambutnya yg agak pendek dirosakkan oleh Jinhwan..
"Hoi ! Aku tnya tpi kau p merosakkan rmbut aku pulak ! Dasar pendek !" Jihyoon mula menunjukkan tanda nk bergaduh...Nasiblah skrang masih awl..Ramai pelajar yg tidak dtg lagi..
"Kisah ?"
"Babun la kau " Jihyoon yg tiada modal untuk membalas kata2 Jinhwan mula bertindak ganas..Ditarik rmbut Jinhwan seperti mula2 diorang gaduh dulu xD
"Wey sakitlah ! Baik kau lepas sebelum aku cium kau !!" Amaran yg Jinhwan bg xmakan saman pun bagi Jihyoon...Dia tau Jinhwan xkn berani memandangkan sekarang mreka sekarang sudah masuk ke kawasan sekolah dh pun...Jihyoon berjalan sambil tgannya masih mencekak rambut Jinhwan ! Jinhwan merentap perlahan tangan Jihyoon sebelum mengheret Jihyoon menuju ke belakang bangunan sekolah ! Dia menolak Jihyoon di dinding...Jihyoon tergamam..
"A..ap...apa kau nk buat kat aku hah ?" Tergagap2 Jihyoon bertanya..Jinhwan trsenyum..Tahu takut..Ni baru gertak skit..hehehe
"Kan tdi kau xlepas rmbut aku ..Kau xingt aku ckp apa td ?" Jihyoon menggeleng kepala pantas tnda xingat ! Memang kepalanya ksong ketika ini ! Tambah2 bila jarak muka Jinhwan dgnnya dekat nk mampus ! Mcm semalam .-.
"Meyh aku bagi kau ingt ! Hehe ! " Jinhwan acah2 untuk mencium bibir Jihyoon xD Jihyoon menutup matanya rapat ! Andwae ! Jae oppa ! Mulut saeng nnti dh xsuci lagi ! Andwaeee !!!
Tiba2..
BBUKKK !
Jihyoon bingkas mencelikkan matanya...Terkejut besar apabila dia ternampak Jinhwan jatuh terduduk di atas lantai akibat ditumbuk oleh...JB ? HEOL !
"JB ! Apa awk buat ni ?"Jihyoon berlari menuju ke arah Jinhwan yg masih memegang mulutnya yg sudah berdarah..
"Awak mlik sy ! Awk xingt ke semalam ?" Pertanyaan JB membuatkan Jihyoon kelu...hmmmm dia ada bgtaw yg dia suka aku...then ? Aku xkasj kata putus pun ? So apa hak dja kata aku milik dia ? Cet harap je mka hansem tapi otak bengap ..
"X....sbb sy xkasi kata putus pun kan ? So sy bukan milik awk lagi !" Balas Jihyoon laju...Jihyoon menarik Jinhwan supaya bangun dri tmpt itu....
"Tapi..."
"Awak ckp sruh sy bgitahu keputusan kan hri ni ? Okey now i'll tell u..Maaf..Sy xdpt terima awk..Sy anggap awk mcm kwn sy saja..Mian !" Setelah berkata demikian Jihyoon memimpin Jinhwan menuju ke kelasnya...JB ditinggalkan di belakang sekolah berseorangan..JB mngetap bibirnya..Egonya agak trcalar apabila Jihyoon menolak cintanya secara terang-terangan..Ditambah lagi di hadapan Jinhwan seniornya !
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
"Auuuu sakit Jihyoon !!" Jinhwan merengek kecil..Gedikkan ? Lol xD.
YOU ARE READING
Mr Airplane ✈ (COMPLETE)
Fanfiction"Jinhwan ! boleh x kau jgn ganggu aku ?" -Ji Hyoon "Kalau aku nk ganggu jugak ?-Jinhwan "Kau !!!! Eerghhhhhh ! Esok jangan pelik sebab apa kerusi kau aku letak gam gajah ! "- Ji Hyoon Macam2 hal terjadi setelah Jihyoon terpatahkan koleksi mainan kap...