Jihyoon terduduk di kerusi belajarnya dgn jantung yg masih berdegup laju...Disentuh pulak bibirnya...Masih terasa kelembutan bibir Jinhwan yg mnyentuh bibirnya ...Tiba2 Jihyoon menggeleng laju kepalanya..
"Shit ! Apa yg aku fikir nih !!!!"
BBAMMM ! Jihyoon menghempas kepalanya pulak di ats meja....
"Ooi ! Xsakit ke kepala kau buat mcm tu ? Nk roboh meja tu aku tgk !" Junshin yg bru msuk ke dalam kelas terus menerpa pergi ke arah Jihyoon...Jihyoon mengangkat kepalanya perlahan...Digosok dahinya yg sudah kelihatan merah..
"Eeeeeeee !!!!!!!!" Jihyoon sudah buat perangainya...Dia mnghentak kakinya berkali2 dgn tangan mengusut rambut...Junshin trkejut beruk melihat reaksi Jihyoon yg xubah seperti perempuan meroyan !
"Hoi! Apadia kau ni..Pepagi buat muka stress ! Aku tgk pon stress tau !!!!! Dah2 meyh crita dkt aku apa yg trjdi.." Junshin menarik tgn Jihyoon yg masih menggosok rambutnya...Rambut Jihyoon yg berserabai Junshin memperbetulkan semula ..
"Err...xdk apa lah..." Jihyoon menelan air liurnya...Gila nk cerita ? Memalukan tau !
"Dh tu yg kau menjerit,lepastu tarik rambut mcm gila ni kenapa ? Buang tabiat ? "
"Errr betul...xdk apa2..." Jihyoon membalas laju..Dia mngerling jam tgannya...Bru pkul 7.45 pg....Ada 15 mnit lagi sebelum pembelajaran bermula...
'Perlu x aku lari dri sini ? Kalau duduk sini cnfirm si Junshin ni tnya mcm2...Errr...' Jihyoon menggosok dagunya seperti brfkir sesuatu...
"Hoi ! Aku ckp ni !" Junshin yg mula berang melihat reaksi Jihyoon yg sperti batu terus menampar meja Jihyoon dgn kuat..Jihyoon trkebil2 melihat ke arah Junshin..
"Wey nk p tndas !" Jihyoon berlari pantas keluar dri kelas...Sebenarnya xp tndas pun..Tapi ni smua alasan semata2 ! Kalau duduk situ lama2 lagi stress !
"Wey aku ckp xhbis lagila....Eee budak ni lahhhh..." Junshin membebel melihat Jihyoon yg sudah lenyap ...Laju benor dia jalan...Nak cirit kot ?
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
GEDEBUKKK !
Disebabkan berjalan xtgk depan,Jihyoon trlanggar seseorang...Nyaris dia nk jatuh tp ada tgn yg smpt menarik tgnnya...
"Jihyoon..awk okey ?" Jihyoon mendongak kepalanya dan mukanya mmg terkejut tahap beruk nk terberanak ! JB ?!!!
"Aaaaaa okey okey...Sy pergi dlu !" Jihyoon ingin melangkah pergi dari situ tetapi ditahan oleh JB pantas..
"Sy nk prgi tndas JB..." Jihyoon menarik tgnnya dri genggaman JB ...Tetapi gagal !
"Awk marah sy lagi sbb hal td ?"
"X...xmarahlaa..." Jihyoon mengeluh...Ish dia ni xfhm ke aku xsuka dia ish...Meluat pulak tgk muka dia...
"Tipu..." JB mmbuat gaya rajuknya...TSK ! xdk masa nk pujuk .
"Betullah....Dah sy nk ke tandas !!" Jihyoon hendak pergi dri situ tetapi JB menarik tgnnya mnuju ke padang sekolah..
"Apa ni JB ?!" Tanya Jihyoon separuh marah..Direntap tgnnya kuat sehingga terlepas dari genggaman JB... JB agak trkejut tetapi dikawal riak wajahnya...
"Awk mrh sy lagi kan sbb tdi ? Okey sorry...Sy xdpt kawal marah sy smpai trtumbuk muka dia..Mian.." JB menunduk wajahnya...Jihyoon menarik nafas dn lepas perlahan2....
"Kan sy ckp sy xmarah..Dan sy dh maafkan awk ..Jom skrg kita masuk kelas ! Dah nk pukul 8 nii.."
"Tapi awk memang xboleh terima sy ke ?" Pertanyaan JB membuatkan Jihyoon kelu sebarang kata...ERRR nk bg alasan apa ni ?
"Hmmm maaf JB.....Sy mmg xboleh terima awk..."
"Walaupun sekali ? Please ! Sy akan jd boyfriend awk sehari saja ! Sy akan layan awk betul2... Lepastu awk boleh beri kata putus nk teruskan atau x hubungan kita..Boleh ? Boleh ?" JB mengambil tgn Jihyoon lalu dikucupnya perlahan..Jihyoon trkejut dgn tindakan berani JB...Gila betul dia ni !
"JB...Sy bukan xnk...Tapi..."
"Please ? Sehari sja...Haruman ! Nae ? Start dri sekarang smpai mlm nnti tepat pukul 12 okey ?" Cadangan gila yg dikata oleh JB mmbuat kepala Jihyoon runsing...Arghhh stress la ! Tapi disebabkan xnk mengecewakan perasaan JB diangguk jugak kepalanya..
"Serius ?! Gomawo Jihyoon ! Sy akan jd boyfriend awk utk hari ni okey ? Sekarang jom balik kelas !!!" JB berkata dgn muka yg ceria thap nk mampus ! Kemudian dia mengenggam tgn Jihyoon dan menariknya naik ke kelas dgn perasaan yg berbunga .Dalam sudut hati Jihyoon agak menyesal jugak ..Kenapalaa aku boleh terima cdangan gila dia ? Tapi xper sehari je...okey sehari .-.
SESAMPANYAI DI KELAS semua mata memandang ke arah Jihyoon dan JB yg berjalan berpegangan tgn..Nasib ckgu xdtg lagi ! FFuh ! Jihyoon cuba menarik tgnnya dri JB tapi JB menariknya semula malah digenggam lagi erat....Aish nnti ada la gosip hal diorg xlama lagi..
Junshin dtg ke arah Jihyoon ....
"Hoi! Kau dgn JB ada apa2 hbungan ke ?" Junshin membisik di tepi tlinga Jihyoon perlahan..Takut didengari oleh JB yg duduk sebelah dgn Jihyoon..
"Err nnti aku crita..Apa kata kau dduk tmpt kau...Ckgu Namjoon dh msuk tu...." Arah Jihyoon kepada Junshin...Junshin dgn langkah yg berat berjalan jugak pergi ke meja belajarnya...Xpuas hti selagi xdgr dari mulut Jihyoon sndri ! Aishhh belajar pun xmasuk apa ! Hal Jihyoon dgn JB lebih menarik yg perlu dia tau... -..-
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
"MWOYA ?! Hah ? Jihyoon kapel dgn JB ? Trainee JYP yg hot lagi nsem tu ? What ?!" Jeritan,bisikkan penuh dgn nama Jihyoon dan JB sepanjang waktu rehat..Jihyoon seperti nk terjun bangunan sekolah saja ..Sepanjang perjalanan dia menuju ke kantin bersama Junshin semua pelajar prempuan pandang dia mcm nk mkn je....Lepastu dgr bisikan2 yg menyakitkan hati...Jihyoon mengenggam penumboknya..
'Ish susah betulla kapel dgn budak hot ni...Sehari je kot....Yg diorg pndang aku serupa nk mkn aku pehal...Tapi betulla -_- diorg mana tau yg aku kapel dgn JB sehari je...aish lembap !" Getus Jihyoon sambil menampar dahinya berkali2..
"Kot yer pun stress ,jgn dok tampar dahi kau tu berkali2 boleh ? Memalukan tau...Dah la hari ni kau hot tau ? Tengok smua org pandang kau !" Muncung mulut Junshin menunjuk ke arah prempuan2 yg asyik menoleh ke arah Jihyoon...Jihyoon malas nak ambik kisah..Ditelan jugak burger yg ada dihadapannya smpai habis...
"Hai chagi !" Teguran seseorang mmbuatkan Jihyoon berhnti mnyedut air....Smua pelajar prempuan tergamam...Ada yg ternganga setelah melihat kelibat JB yg dgn selambanya duduk di tepi Jihyoon...Setelah itu JB mengambil air yg telah diminum oleh Jihyoon dan disedutnya sampai habis ! Jihyoon jugak tergamam dgn aksi berani mati JB nih....Yg si Junshin pulak nyaris2 tercekik roti..Terkejut adegan sweet antara JB dan Jihyoon..
"Wae ? Salahke sy nk mnum minuman awk...." JB berkata smbil trsenyum sehingga terhasilnya eye smile...GOSH SUMPAH HANSEM BANGANG ! *dear readers cer bygkan >< mesti comel gila ! *
"Err...X...tpi air sy dh hbis awk mnum.." Jihyoon melarikan matanya dari melihat wajah JB... Err malu pun ada ...Sebab smua org pakat pandang dia dn JB ! Xpasal2 Junshin pun termasuk sekali !
"Owhhh....Ingatkan apa td ! Jom tmn sy beli makanan ? Lepastu ,beli air...Ganti mnuman awk..." JB bangun dri tmpt duduknya...Kemudian dia menarik tgn Jihyoon supaya mengikutnya ke tmpt makanan yg disediakan oleh kantin...Macam biasa,semua mata memandang mereka berdua...Aduh malunya ToT Dan tiba2~ *banyak betul tiba2..sorry2 haha*
"Huh ? Jinhwan apa kau buat dkt sini ?" Tanya Jihyoon yg terkjut dgn Jinhwan yg tiba2 saja muncul dihadapannya dan JB..
-TBC-
-WOOOOOOOOO ! Jihyoon terima JB ! Agak2 la kan...hmmmmmmmm Jinhwan buat apa ya dkt JB ? HEHEHHEEHHE.
-Apa2 pon vote dan komen yow readers !
-Thanks sbb sudi baca...Ahjumma amat2 hargai ♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Mr Airplane ✈ (COMPLETE)
Fanfiction"Jinhwan ! boleh x kau jgn ganggu aku ?" -Ji Hyoon "Kalau aku nk ganggu jugak ?-Jinhwan "Kau !!!! Eerghhhhhh ! Esok jangan pelik sebab apa kerusi kau aku letak gam gajah ! "- Ji Hyoon Macam2 hal terjadi setelah Jihyoon terpatahkan koleksi mainan kap...