"Ish mana diorg ni !!!!! Ckp nk kluar...Aku dh lama mereput kat bus stop,tapi bayang sape pun xde ! Ish !" Jihyoon berkata sorang diri sambil kakinya menyepak seketul batu yg berdekatan dgn kasutnya...Kemudian dia mnyeluk poket seluar jins nya untuk mncri telefon bimbit...Tiba2~
PPINNNNNN ! PPINN !
Bunyi hon yg berkali2 trsebut mnyentakkan Jihyoon yg tgh bersendirian di perhentian bas..Erk mcm kenal je ? Huh Jinhwan ? Naik kereta ? Wowwwwww !
"Jihyoon ppalli !!!!! Kita nk p jauh ni !" Jinhwan menjerit nama Jihyoon di dalam kereta....Jihyoon segera pergi ke arah kereta Jinhwan..
"Kau duduk depan...Biar Yoyo dgn Junshin dduk belakang !" Arah Jinhwan ....Jihyoon yg malas nk lawan ckp Jinhwan ikut saja kata Jinhwan tdi....Setelah itu kereta Jinhwan terus memecut laju untuk menuju ke rumah Yoyo dan kemudiannya Junshin...
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
"Yaaaaaa lama lagi ke ? Ni bukan jalan....nk pergi pantai ? " Tanya Jihyoon dgn mata yg mula mmbesar.....Gila bapak jauh si budak ni pandu kereta...Ingtkan nk pergi shopping mall atau tmpat ug berdekatan saja .....
"Haah.." Jawab Jinhwan selamba..Yoyo dan Junshin sudah menyorak di belakang..Gembira nak mampus melainkan Jihyoon yg mukanya bertukar mnjdi monyok..
"Wey korg dh tau ke yg Jinhwan nk pergi pantai ?"
"Dah ! Kau xtau ke ? Kesian..." Junshin mnjawab sambil ketawa kecil....
"Jom kita menggilaaaa !!! Wwooooooooo ! Jinhwan membuka tingkap kereta......Air cond dimatikan....Kemudian dia menekan satu button yg mmbuatkan bumbung keretanya terbuka...*act ahjumma xreti nk bgtau mcm mna...Bayangkan jelah yg kreta yg org kaya naik tanpa bumbung tu...tau kan ? Kann?
"Dumb !! Dumb !! Dumb !! And dumber !! Wooooooooooo !" Tergoyang tergeleng kepala Jinhwan mengikut rentak lagu tersebut termasuk Yoyo dan Junshin.....Jihyoon tgk pun seram...Macam kena rasuk je 3 ekor tu....Sudahla tgh bwk kereta buat m tu..Dasyat betul..
"Yaaa yaaaaa pandu kereta elok2 ...Kang terbabas dalam gaung nnti kan susah ...." Jihyoon menjerit sekuat hati supaya suaranya dpt menandingi muzik yg kuat gila tu ! Jinhwan buat pekak jer ,tetap menggoyang dan mulut masih mengikut nyanyian trsebut....Malas dh nk kata apa ,Jihyoon mengambil sunglasses lalu diletakkan di hidung mancungnya..Dah alang2 nak lepaskan stress,lepas je lah xD
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
Bunyi ombak membuatkan Jihyoon xdpt nk kawal perasaanya ! Sudah lama dia xdtg ke pantai semenjak Jae telah mmpunyai kerja tetap....Mungkin dh nak 3 tahun kot ? Tu yang jakun terlebih bila nampak pantai ! Jihyoon terus berlari meninggalkan mereka bertiga lalu mendepangkan tangannya dgn angin yg menderu kuat menampar badannya..Ketika asyik dia leka,dia terasa seperti ada tangan yg memeluk pinggang dan meletakkan dagu di ats bahunya...
"KYAAAAA ! JINHWAN !" Jihyoon menolak badan Jinhwan dan
SPLASHHHHH !
Jinhwan terjatuh di dalam air xD Jihyoon menekup mulutnya menahan ketawa...Nasib kau la Jinhwan...Gatal peluk aku sgt...Kan dah kena baling dalam air laut !
"Kyaaa ! Aku bru nk sweet dgn kau,boleh kau tolak aku dlm air ! Cis ! " Jinhwan mnyelak rambutnya yg basah itu kebelakang...Jihyoon terpaku sejenak apabila melihat keadaan Jinhwan mcm tu..Nampak...hmmm...Sexy ? Omg ! Apa dh jd dgn kau Jihyoon xD Kena sampuk dgn hantu laitbke smpai ckp Jinhwan tu sexy ? Haha
"Kau tgk apa ? Sexy sgt ke aku ni ?" Tanya Jinhwan sambil tersengih2... Jihyoon mencebik bibirnya....Sexy ? Erkkk td bukan dia kata ke yg Jinhwan sexy ? Erhhhhh no no..
Jihyoon yg tgh asyik melayan perasaannya tiba2 dia terasa tangannya dipegang oleh seseorang..Siapa lagi kalau bukan Jinhwan ? Jinhwan sperti tersenyum mngejek ke arahnya dan dia terus menarik Jihyoon sekuat hati ke arahnya ..
"Weyyyyyyy basah lah bongok !" Jihyoon cuba untuk bangkit dri tmpt duduknya ...Seluar jin nya sudah basah....Nasib bajunya tidak basah sgt..Kurang asam punya Jinhwan..Jinhwan pulak masih terkekeh2 ketawa melihat muka Jihyoon merah padam akibat marah terhadap perbuatannya..
'Dah alang2 basah,biar smpai ke ke pangkal rambut ! Kau tgklah Jinhwan aku nak buat apa kat kau ! Hehe' Gumam Jihyoon di dalam hati smbil trsenyum jahat..Jihyoon terasa sesuatu yg lembut dan sejuk...Erkkk ? Benda apa ni ? Jihyoon menggunakan tgannya untuk meraba2 di atas permukaan pasir yg ditenggelami air masin...Dan chaaaa ! Rumpai laut ? Erk mcm mna boleh sesat sni ? Bukan rumpai laut ada dkt tgh2 laut ke ? Ni kan dekat persisiran pantai ? Erk lantaklah,sekarang dia dh tau mcm mna nak balas dendam dkt Jinhwan ! *jangan amek peribahasa tu yer anak2 xD ahjumma merapu je tu !
Jihyoon berjalan ke arah Jinhwan yg sudah mulai naik ke darat...Baju dan seluarnya sudah basah ! Rambut pun ! Ehhhhhhh rambut basah sikit je xbnyk....Jihyoon jugak turut berjalan naik ke darat...Kasutnya telah basah sepenuhnya..Ni semua salah si Jinhwan...Sudahla kasut kesayangan ni...Habis basah dgn air masin...Ciss xguna...Memang aku kena balas jugak ni !
"Yaaa Jinhwan dtg sini jap !" Jihyoon menggamit Jinhwan yg tgh berjalan untuk duduk di bawah pokok yg berhampiran disitu...Jinhwan memandang pelik kearahnya,tetapi dia tetap jugak dtg ke arah Jihyoon..
"Apa ? "
"Ni !!!!" Jihyoon meletakkan rumpai laut yg agak banyak tdi di ats kepala Jinhwan secara mendadak..Kemudian
KLIK !
Chaaa ! Gambar Jinhwan yg plg terburuk di dalam dunia xD Baju yg separa basah,tambah pulak dgn rumpai laut yg berwarna hijau lumut di ats kepala...Sudah la tu,muka xbersedia plk time snap gmbr...Memang buruk gila ! Jihyoon ketawa terbahak2 melihat muka Jinhwan yg telah berubah xD
*p/s Jihyoon punya fon kalis air ? Fahamkan ? Alaa biasalah fon lrg kaya ? Kalau masuk air pun xrosak...Pndai2 korg lah nk paham hahaJihyoon tersenyum puas dan kemudiannya dia menyimpan gambar trsebut di dalam kocek seluarnya yg basah....Dia berjalan dgn selambanya melintasi Jinhwan...Buat selamba seperti tidak berlaku apa2... Tiba2~ dia terasa badannya seperti melayang di udara..Wait ? Bila masa Jihyoon boleh terbang ? Haha mana ada terbang ! Jinhwan yg angkat dia !
"Woi ! Kau nk buat apa hah ?" Jihyoon mengelupur sekuat hati....
"Aku nk bawak kau kat sni !"
SPLASH !
Kali kedua Jihyoon dicampak di dalam air laut ! Jinhwan jugak turut tercampak sekali..Last2 dua2 basah !
"Weyyyyy basah semua dah ! Rambut aku pun basah !!" Jihyoon menjerit sekuat hati....Dia mnyelak rambutnya yg basah habis ! Bajunya mmg sudah melekat di badan akibat basah ! Nasib org xdk xD
"Kau yg cri pasalkan tolak aku dlu ? " ujar Jinhwan pulak..
"Mana ada ! Kau yg gatal peluk aku ? Memang pa......" Belum sempat Jihyoon membalas kata2 Jinhwan,Jinhwan telah menariknya kuat dan
Cchup !
Jinhwan mencium bibir Jihyoon perlahan....Jihyoon cuba untuk menolak tetapi Jinhwan tetap berkeras dan memeluk pinggang Jihyoon dgn lebih kuat..Mata Jihyoon terkebil2...Mong Jihyoon Mong
-TBC-
-OMG Jihyoon dgn Jinhwan moment..Ahjumma xpndai nak buat yg suweet2 mcm mna ToT maafkan ahjumma xD
-please vote n komen !
-Junshin dgn Yoyo ? Jgn tnya kenapa depa xdk ! Part 18 nnti ahjumma bgtaw hahaha
-terimas yg sudi baca ff ahjumma xD
YOU ARE READING
Mr Airplane ✈ (COMPLETE)
Fanfiction"Jinhwan ! boleh x kau jgn ganggu aku ?" -Ji Hyoon "Kalau aku nk ganggu jugak ?-Jinhwan "Kau !!!! Eerghhhhhh ! Esok jangan pelik sebab apa kerusi kau aku letak gam gajah ! "- Ji Hyoon Macam2 hal terjadi setelah Jihyoon terpatahkan koleksi mainan kap...