Jihyoon berjalan ulang alik di hadapan kawan baiknya Junshin..setelah penat dia berjalan,dia duduk di sebelah Junshin sambil mengeluh..
"Kau dah kenapa? Macam kucing nk terberanak je pun aku tengok!" Junshin berkata dengan nada melawak..Jihyoon memandang tajam ke arah Junshin..
"Jangan buat lawak time genting macam ni boleh?" Jihyoon memberi amaran kepada Junshin..Junshin menutup mulutnya dengan telapak tangan..takut pulak tengok muka Jihyoon yang ketat nak mampus tu.
"Jihyoon! Masuk ke dalam bilik sy sekarang! Junshin awak tunggu di luar." Arah cikgu TaeHee yang baru keluar dari bilik guru dengan muka yang tiada senyuman langsung..kecut perut Jihyoon dibuatnya..
'Haaaa tu la gaduh lagi.kan sekarang dah kena! Tanggung la sendiri Jihyoon..kau yg cari masalah' kata hati Jihyoon..Jihyoon terkebil2 seketika sebelum kaki nya melangkah masuk ke dalam bilik itu..tiada sesiapa disitu memandangkan sekarang waktu petang..semua dah balik sekolah! Kecuali dia,Eunmi,lelaki ngokngek tu dan cikgu TaeHee.
"Jihyoon kenapa awak bergaduh lagi dgn Jinhwan? Awak dulu kan dah janji xnak gaduh dengan dia lagi? Siap angkat janji sumpah depan pengetua! Lupa ke?" Tanya ckgu TaeHee dengan nada yang garang..xdak maknanya nak bagi muka kat diorang lagi..ingatkan dah berdamai! Lagi teruk adalah.
"Err dia cari fasal dengan sy dulu ckgu !" Kata aku membela diri..
"Amboi mulut! Jaga sikit eh?" Balas lelaki itu atau dikenali sebagai Jinhwan.
"Ish ! Depan cikgu nak gaduh lagi?! Sudah sy xnak dengar apa alasan kamu! Tapi kamu berdua didenda bersih satu sekolah selama sebulan! Kalau kamu berdua bergaduh lagi sebab hal remeh temeh ni,cikgu tambahkan lagi denda! Arrasoe?"
"Hah? Sebulan cikgu?".Jihyoon dan Jinhwan berkata dengan serentak sambil memandang antara satu sama lain..pandangan yang sukar ditafsirkan dengan mata kasar. LOL.  ̄ω ̄
-Keesokkan harinya-
-Di Sekolah-"JINAN!!! JINAN!!!! ".kawan Jinhwan yang dikenali dengan nama Yoyo memanggilnya..pelikkan nama Yoyo? Tapi tu lah,walaupun nama Yoyo dia tetap jejaka hot disebabkan muka dia nk iras2 Zayn Malik! Haaa lupa pulak..Jinan nama manja Jinhwan! Yoyo aje selalu panggil dengan nama tu!
"Apa ?" Tanya Jinhwan dengan muka yg masam mencuka.
"Uiiiiii muka! Garangnya! Takot mak! "Ujar Yoyo sambil meletakkan tangannya di atas bahunya sendiri....buruk sungguh! Macam pondan lol!
"Hah ni mak kau! " Jinhwan menghempuk begnya ke atas kepala Yoyo..haaa puas sikit hati ...geram lama dah ni..
"Woi! Kot ya pun marah kat Jihyoon.. jangan la aku yg jadi mangsa! " Yoyo mengusap kepalanya...sakit siot!
"Dah kau cari pasal dengan aku! See sebab budak tu aku kena kutip sampah dengan dia selama SEBULAN! ISH MELUAT! "kata Jinhwan dengan nada marah..manakala Yoyo ketawa mcm gila!
"Dah puas gelak?".Tanya Jinhwan dengan nada perli..Yoyo menekan perutnya yg sakit akibat ketawa banyak sngt! Sampai mengalir2 air matanya..Baru je habis denda cuci tandas selama seminggu,sekarang kena sambung denda kutip sampah pulak selama sebulan? Nasib kau la Jinan..tu la gaduh sngt!
"Haha padan muka kau! Gaduh sangat..tapikan orang tua2 cakap,orang yg gaduh lama2 ni,xlama lagi dia akan jatuh cinta dekat org yg dia gaduh tu! "
"Banyak la kau! Eee bala aku kawen dengan minah tu!" Kata Jinhwan...tiba2
"Kau cakap aku bala? Heol ! Elok2 sikit okey? Manusia yg kawen dengan aku la manusia yg paling bahagia!" Ujar Jihyoon yg dari mana entah muncul..
"Mai dahhh penyemak alam.." Kata Jinhwan selamba..
"Kalau aku penyemak alam,kau tu penyemak muka bumi..lagi teruk dari aku." Balas Jihyoon pula..Jinhwan bangun dari tempat duduknya.
"Kau ni kalau xcari gaduh dengan aku xbolehke hah?"
"Masalahnya kau yg ckp benda pelik2 hal aku..sape xmengamuk?" Balas Jihyoon sambil memeluk tubuh..
"Hoi sudahlah! Dah dah...aku nak balik ..korg sambung la gaduh sampai bumi terbalik." Kata Yoyo lalu keluar dari kelas tersebut..tinggallah Jihyoon bersama Jinhwan..
"Yang kau ni xreti balik? " Tanya Jinhwan sambil melihat ke arah Jihyoon..act Jihyoon ni xla teruk sangat..tapi tu lah entah kenapa ada sahaja benda yg xpuas hati bila dia tgk Jihyoon ni..lol.﹋o﹋
"Kau ingat aku suka ke duduk dgn kau pendek?! Aku dtg sini pun sebab nak ajak kau g kutip sampah la ngok!"
"Eleh..kata orang pendek..dia pon pendek jugak.." Kata Jinhwan dgn nada sinis..sehinggalah...
"AAAAAAAAAaaaaaa sakit wey! Rambut aku! Please stop it!" jerit Jinhwan sambil merayu kepada Jihyoon...Jihyoon segera melepaskan rambut Jinhwan..ckp lagi aku pendek....jangan ckp nanti hidung kau yg xberapa mancung tu patah sebab kena penumbuk sulung aku!
"Kau cakap aku pendek lagi siap kau! Sudah la meluat aku duduk dengan kau! Lagi panas hati aku dibuatnya." Ujar Jihyoon lalu meninggalkan Jinhwan..Jinhwan tersenyum dalam diam...aipppp senyum? Ada apa2 ke hah?
-TBC-
-ni short ff je.. hehhe xpanjang..saja2 buat..xperkan ? Ngehehhehe..apa2 pun vote n komen please. Thanks .. ~^O^~
YOU ARE READING
Mr Airplane ✈ (COMPLETE)
Fanfic"Jinhwan ! boleh x kau jgn ganggu aku ?" -Ji Hyoon "Kalau aku nk ganggu jugak ?-Jinhwan "Kau !!!! Eerghhhhhh ! Esok jangan pelik sebab apa kerusi kau aku letak gam gajah ! "- Ji Hyoon Macam2 hal terjadi setelah Jihyoon terpatahkan koleksi mainan kap...