Keesokannya,
Hana bangun dari tidur lalu dia terus mandi. Kemudian, dia turun ke bawah.
"Sayang, tolong ibu buang sampah di luar!"
Hana hanya mengganguk.
"Sekejap ibu nak tanya, semalam kamu jerit dekat siapa? "
"Eh takde sesiapa la ibu, mungkin ibu silap dengar" kata Hana.
Selepas dia membuang sampah di luar, tiba-tiba dia ternampak sejambak bunga dan sekotak hadiah kecil yang terletak elok di atas dinding pagar rumahnya
"Ehh bunga lagi"
Kemudian, Hana terus membuang bunga tersebut ke dalam tong sampah kecuali sekotak hadiah itu tanpa perasan ada nota kecil dia bunga tersebut.
"Apa yang kamu buang itu Hana?" tanya ibunya.
"Tiada apa-apa, Hana cuma buang barang lama saja"
Tanpa Hana sedari, lelaki tersebut hanya melihat Hana membuang bunga yang diberinya itu sambil mengenggam tangannya dengan geram.
Sangyeon pov
"Tak guna punya perempuan! Kau tunggu la apa yang akan aku buat nnti" kata sangyeon dengan marah.
"Kenapa kau buat aku macam ni! Aku berusah payah buat apa sahaja untuk kau tapi ini yang kau balas! Aku cintakan kau! Aq sayang kau!"
Kemudian, dia terus pergi.
Hana pov
Hana mengambil kotak tersebut lalu dibukaknya. Namun, apa yang mengejutkannya ialah dia ternampak sebentuk cincin yang cantik.
Tetapi yang menghairankan dia apabila di cincin tersebut terdapat nama dia.
// skip //
Tiba - tiba, perutnya berasa lapar lalu dia bercadang mahu keluar ke kedai 7E sebentar.
Hana keluar sebentar ke kedai dengan senyap tanpa memberitahu ibu dan bapanya.
Lagipun jarak rumahnya ke kedai 7E hanya mengambil masa 3- 5 minit sahaja.
Sesampainya ke kedai, dia terus mengambil makanan dan membayarnya cepat.
Semasa perjalannya ke rumah, Hana merasakan terdapat seseorang mengekorinya dari belakang.
Apabila dia merasakan kehadiran seseorang dibelakangnya, dia mempercepatkan langkah kakinya.
Namun,dia tidak sempat lari apabila dia merasakan lengannya dipegang oleh seseorang.
Hana pasti lengannya dipegang oleh seorang lelaki kerana kekuatan tenaga lelaki tersebut.
Lalu, Hana ditarik ke tempat yang sunyi dan gelap. Kawasan itu Hana pasti kawasan yang jarang orang lalu lalang.
Hana cuba menjerit tetapi mulutnya cepat ditutup oleh lelaki tersebut.
Kemudian, lelaki itu menurunkan topeng mukanya lalu..
"Sangyeon?"
--------
I'm happy seeing my babies get the rest that they deserved before kingdom start 😭
YOU ARE READING
the mystery guy | lsy (stop writing)
Mystery / Thrillerʸᵒᵘ ᶜᵃⁿ'ᵗ ʳᵉˢⁱˢᵗ ʰⁱᵐ. ᴮᵘᵗ ʸᵒᵘ ᵏⁿᵒʷ ʰᵉ'ˢ ᵗʳᵒᵘᵇˡᵉ. "ᴴᵉʳ ˢᵐⁱˡᵉ ᵃʳᵉ ᵐᵃᵍⁱᶜ ᵃⁿᵈ ʰᵉʳ ᵉʸᵉˢ ᵃʳᵉ ᵍˡⁱᵐᵖˢ ᵒᶠ ᴴᵉᵃᵛᵉⁿ" ⁻ ᴴⁱᵐ 💌 ᵗʰᵉ ᵇᵒʸᶻ ˢᵃⁿᵍʸᵉᵒⁿ ᶠᵃⁿᶠⁱᶜ x ᵐᵃˡᵃʸ ˢʰᵒʳᵗ ˢᵗᵒʳʸ ‼️ ʳᵉ⁻ʷʳⁱᵗᵉ ᵖʳᵒᶜᵉˢˢ (ˢᵉᵐⁱ ʰⁱᵃᵗᵘˢ) ⏳ ˢᵗᵃʳᵗᵉᵈ : ¹⁰/¹²/²⁰¹⁵ ᵉⁿᵈᵉᵈ : ⁹/²/²⁰¹⁶