04;

284 33 28
                                    

Sangyeon pov

"Aku mesti dapatkan dia. Dia milik aku seorang sahaja" kata sangyeon.

Bagi sangyeon, Hana seorang perempuan yang sangat berbeza dengan perempuan yang lain dia luar sana.

Sangyeon tidak boleh berhenti memikirkan tentang Hana yang merupakan gadis yang diminati sejak awal semester lagi semasa mereka belajar di kolej.

"Kau buat aku jadi gila, Hana. Aku akan lakukan semua benda asalkan kau menjadi milikku Hana walaupun sehingga nyawa diragut, kata sangyeon dalam hati.

Hana pov

"Ibu dengan ayah memang tak nak balik rumah ke atau memang tak ingat anak ada di rumah ni. Sudah pukul 10 malam ni. Biasa la orang tua kalau dapat bersembang memang tak ingat dunia. Kalau bom meletup pun sedar ke tak tu." merungut Hana.

Lalu, Hana pergi ke biliknya untuk tidur. Sudah penat dia menunggu ibu dan ayahnya. Hana menutup lampu biliknya dan dirinya terus lena dibuai mimpi.

Keesokannya ...

"Ibu! Ibu! Ibu balik pukul berapa semalam? Lambat sungguh ibu balik semalam dari rumah mawan ayah. Selalunya sebelum pukul 10 malam ibu dah sampai rumah. Itulah orang tua kalau dapat membawang memang tak sedar diri sampai lupa anak kat rumah ni." perli Hana kepada ibunya.

"Amboi kamu kalau dapat kutuk memang kaw kaw ye. Ibu cili mulut tu nanti baru tau" marah ibunya.

Hahaha Hana hanya ketawa sahaja melihat ibunya.

Tiba-tiba, Hana menerima mesej daripada kawan baiknya. Mereka mngajak Hana lepak setelah sudah lama tidak keluar bersama-sama. Kemudian, Hana meminta izin ibunya.

Lalu, Hana bersiap-siap untuk keluar berjumpa kawannya. Mereka selalu berjumpa di cafe tersebut. Kemudian, Hana memandu keretanya ke tempat yang ingin dia tuju.

Setelah 10 minit, Hana sampai. Lantas, Hana nampak Jihyun dan Sooyoung sudah sampai. Lalu, Hana melambaikan tngannya kepada kawan baiknya.

Mari sini aku kenalkan 2 orang kawan baik aku ni. Firstly,

Jihyun

; baik ; savage; gelaran "ketua gangster" sebab kalau dia dapat pukul orang waktu gelak memang lebam badan dibuatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

; baik
; savage
; gelaran "ketua gangster" sebab kalau dia dapat pukul orang waktu gelak memang lebam badan dibuatnya.

Next,

Sooyoung

; ketua kelab membawang; cepat sentap; kaki sendu; gelaran "internet bergerak" sebab dia dengan Google dah macam adik-beradik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

; ketua kelab membawang
; cepat sentap
; kaki sendu
; gelaran "internet bergerak" sebab dia dengan Google dah macam adik-beradik.

Kesimpulannya, kami semua memang rapat sejak zaman sekolah rendah lagi. Jadi, kami gelarkan diri kami sebagai ...

3 Idiots

Jadi, mari kita sambung, perut kami pun sudah berbunyi maklumlah masing-masing perut macam tong sampah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jadi, mari kita sambung, perut kami pun sudah berbunyi maklumlah masing-masing perut macam tong sampah. Lalu, kami pun memesan makanan.

Selepas beberapa minit menunggu, makanan kami pun sampai. Smbil kami makan, tiba-tiba Sooyoung bersuara, "Wei Hana, haritu aku nampak pujaan hati kau!" kata Sooyoung dengan teruja.

"Pujaan hati Hana? Siapa?" tanya Jihyun.

"Siapa lagi kalau bukan Sangyeon! Lelaki hot di kampus dahulu. Aduh kau ni Jihyun, lembap la!" marah Sooyoung.

"Kau nampak dia di mana? Bila?" tnya Hana dan Jihyun dengan serentak.

Akibat jeritan Hana dan Jihyun menyebabkan semua orang di dalam cafe memandang mereka bertiga. Lalu, Sooyoung segera meminta kepada pelanggan dia cafe tersebut.

"Kejap ,seingat aku di mall sebab masa tu aku nampak dia, Juyeon dan Eric di kedai baju 3 hari lepas" jawab Sooyoung.

"oh okay" jwab Hana sambil menahan mukanya yang merah.


the mystery guy | lsy (stop writing) Where stories live. Discover now