Perhatian
"Qis aku nak jumpa la classmate kita dulu , aku rindukan depa" kataku memecah sunyi sambil bermain main dengan mataku yang sedang aku lentikkan menggunakan barang kosmetik .
Aku tidur di rumah qis bagi mengetahui apa aktiviti yang dia sering lakukan . Dia pula tidak keberatan ."Boleh . Tapi ....."
Tapi apa pulak dahh . Takut diorang tak layan kau dah ke *gumam ku dalam hati dengan senyuman yang sinis .
"Tapi apa qis . Aku rindu depa . Dah lama aku tak jumpa depa . Bila dai mai sini ada baiknya aku jumpa depa . Hm"
"Boleh . Tapi kau tak takut ke diirang terkejut"
"Terkejut ? Hahahahahahhaa , diorang takkan terkejut tapi terbeliak mata . Biar lah , bukan pernah diorang terbeliak mata tengok aku kan . Hahahahaha" jawabku sambil ketawa besar . Kelihatan muka qis sudah bertukar ke riak lain . Hm tak tahu nak tafsir riak tu sebagai apa . Yang pasti aku akan tarik perhatian diorang yang selama ni diberikan pada qis ni dan aku mahu dia merasakan persaan aku ketika dulu yang tidak dihiraukan ! Biar dia rasa betapa sakit nya hati bila tiada siapa yang menghirau kan kewujudan kita ! Seolah olah kita TAK ADA !*******
Sunway pyramid - Shushi King
3p.m .Aku melangkah kan kaki ku kedalam restoran yang suatu ketika dahulu menjadi tempat kami meluangkan masa dan tempat aku selalu diabaikan .
Aku melangkah dengan azam dihati qis yang sedang berdiri disebelah aku ni akan terasa apa yang aku pernah rasa dahulu .
Terdengar riuh suara gelak tawa yang cukup untuk memingitkan pelangan lain atau pekerja di restorang ni . Nasib tiada pelanggan lain . Mungkin tadi ada dan selepas riuh rendah yang mereka buat , pelangan itu pergi ? Mungkin la ."Assalamualaikum afiq , diana , haziq , katrina , zakwan , razeqa , naim , shafina ......." satu2 nama rakan ku aku sebut dengan nada yang ceria dan riang sambil melompat kegembiraan . Gembira la sangat . Huhuhuhu .
Dan seperti yang dijangka . Suara yang riuh tadi tetiba menjadi sunyi . Senyap . Tiada satu suara pun . Bukan satu suara , satu bunyi pun tak ada . Diorang seolah olah disumpah menjadi batu . Batu yang tak mampu berbuat apa . Hanya terdiam kaku sambil mata terbeliak ."Chop chop . Ada malaikat lalu ke ni ? Asal senyap ? Kaku semacam je . Korang ni kena sumpah ke apa ?"
Kataku dengan ketawa yang manja
Mereka seolah olah tersedar .
"Hot"kata haziq yang menarik perhatian ku tapi tidak rakan yang lain . Mereka masih memandang aku .
"Panas ? Why babe ? Kan aircond ni ? Nak aku kipaskan ke sayang" kataku sambil mengorak langkah mendekatinya lalu aku duduk disebalhnya sambil mengerakkan tangan ku seolah2 mengipasnya .
"Apa korang pandang aku macam nak terkam aku . Eyyy seram la korang ni . Hm"kataku sambil menutup mulutku melalui tapak tangan belah kiri .
"Ariana , bertambah cantik kau sekarang . Kurus , ramping , tinggi arghhh semua perfect" kata amin kepadaku . Lalu aku tersengih . Dan macam macam lagi yang aku dengar termasuk teman wanita dikelas ku yang menanyakan produk apa aku guna . Lalu aku menjawab semua itu dengan hilai tawa yang manja . Mereka juga membalas helai tawa itu . Maka bergema lah ketawa kami di restorang itu . Cuma seorang sahaja yang tidak tertawa . Dan hanya menunjukkan riaksi kurang senang melalui ekor mata ku .
Hahahahhaha padan muka Qis , itulah yang aku rasakan sejak dulu lagi .
Kami meluangkan masa bersama sampai ke malam . Dan dalam masa itu jugaklah qistina tidak dihiraukan yang lain .
RASAKANNNNN !!!!!
YOU ARE READING
SAHABAT
RandomQistina - Seorang gadis yang cantik . Mempunyai kulit yang putih mulus . Pinggan yang ramping . Ketinggian yang sesuai dengan fizikal nya . Mempunyai lesung pipit yang mencomelkan Ariana - Seorang gadis yang gemok , berkulit hitam manis dan tinggi n...