Hari demi hari berlalu . Sepanjang hari itu juga qis telah disakiti secara senyap dan halus melalui hati . Mungkin qis sendiri tidak mengetahui setiap keaakitan yang dirasainya adalah berpunca dari seorang yang dianggap sahabat , seorang yang amat dia percayai , seorang yang dia sayangi . Allahu . Kasihan Qistina .
Tapi Ariana ! Masih tidak berpuas hati atas segala kejahatan yang telah dia lakukan kepada Qis .*****
"Qis , tak pergi kerja ke ? Cuti ke ?" aku menegur setelah melihat Qis berada di beranda kediaman kami . Entah apa yang sedang dilihatnya .
"Oh tak , aku mc hari ni" jawab qis dengan senyuman yang tipis . "Why sayang , kau tak sihat ke ? pening ? demam ? sakit mana ? jom pergi klinik , muka kau pucat ni" aku mengorak langkah ke arah qis lalu memegang kedeluruh mukanya sambil menunjukkan riak risau . Sedangkan dalam hati aku tersenyum gembira . " Aku okay la , cuma malas bak pergi kerja . Jadi aku pergo klinik tadi , mc bayar . Hehe" "Tapi kenapa muka kau pucat semacam ni ?" "Entahlah Ari , aku tak tahu apa nasib aku , macam macam aku kena fikir , tentang kerja , ini , itu , banyak lah . Ni haa Imran dua tiga minggu ni langsing tak berhubung dengan aku . Aku call dia tak angkat . Aku mesej , dia tak reply . Dia macam larikan diri dari aku" ujar qistina sambil menitiskan air mata . dan pastinya Ari berpura pura kasihan dan menunjukkan riak sedih nya sama seperti yang dipamerkan oleh qis ! "Rilex la qis . aku dah agak dah , imran bukan orang yang baik . dari dulu aku tak suka kau dengan dia . Kau sendiri tahu , kita pernah bergaduh disebabkan dia ! Entahlah Qis , aku sayang kan kau . aku tak suka orang sakiti kau !" biar aku sorang je yang sakiti kau . sambung hati kecil ku . "Ari , aku minta maaf tentang hal tu . Aku tampar kau tanpa usul periks" "Its okaylah Qis , aku dah maaf kan dah pun , yang penting sekarang ni kita saling percaya mempercayai . Dan ...... yang paling super penting aku sayang kau , aku juga yakin , kau sayangkan aku kan ? " kataku sambil memegang kedua belah bahu qis dan nemberikan satu senhuman yang teramat manis bak nadu dicampur gula dan ditabur chocolate! "Terima kasih Ari , kau lah sahabat aku dunia akhirat" Kata qis sambil menarik aku kedalam pelukannya . Senyuman sinisku keluar .Assalamualaikum semua . maaf lambat update . tapi ada ke yang kisah saha update cepat atau lambat ? sebab macam tak ada pembaca yang sudi membaca cerita saya .
kalau ada yang mrmbaca cerita saya , terima kasih sangat sangat kerana sudi membaca . ye la , saya ni bukannya boleh update story everyday atau pun seminggu sekali atau secepat penulis penulis lain . Tambahan pula tahun ni saya akan menduduki SPM kan . ada hari saya kena stay sampai hari jumaat pun kena stayback kat sekolah sebab ada kelas tambahan untuk subjek tambahan yang saya ambil . masa cuti raya cina ni pula saya pergi bercuti dengan keluarga . balik je dari bercuti saya dah start meniaga dari petang sampai la malam between 10 o'clock or 11 o'clock baru habis . depends la jualan habis pukul berapa . hehe .
okay la saya rasa saya membebel melalut ni lagi banyak dari cerita saya . maaf ye .saya undur diri , ada masa kita jumpa lagi :'') oh ya sebelum tu , kalau ada yang sudi ,
mari follow twitter atau insta sayawadazaini
okay bye , assalamualaikum . maassalamah
YOU ARE READING
SAHABAT
RandomQistina - Seorang gadis yang cantik . Mempunyai kulit yang putih mulus . Pinggan yang ramping . Ketinggian yang sesuai dengan fizikal nya . Mempunyai lesung pipit yang mencomelkan Ariana - Seorang gadis yang gemok , berkulit hitam manis dan tinggi n...