Imran
"Amboi Qis , apa yang telefon bimbit tu buat sampai kau mampu tersenyum sorang sorang macam kerang busuk ni" kataku yang baru masuk ke bahagian ruang tamu sambil menghulurkan secawan hit chocolate yang menjadi kegemaran kami sejak azali .
"Terima kasih" ungkap Qistina sambil mengambil cawan yang terletak di atas meja berhampiran nya . Lalu menghirupnya . "Hm sedap . Tak sia sia aku ajak kau duduk rumah aku . Hehe" katanya lagi selepas menghirup air . "Hm ye la qis . Apa khabar kau ? Tu telefon tu asyik melekat je kat tangan kau . Sampai hati tak nak cerita kat aku . Cerita lah . Siapa dia ? Nama ? Duduk mana ? Umur berapa ? Hehehehe" kataku ingin tahu .
"Ish kau ni Ariana , macam tahu saja kan . Hm dia ni rakan tempat kerja aku . Nama dia Imran . Duduk mana ? Hm dekat Shah Alam seksyen 13 . Umur pula tua setahun dari kita 23 ." Kata qistina dengan riaksi yang gembira .
Mindaku sudah beraksi dengan gembira segembiranya . Mana tidaknya . Sudah idea baru masuk . HAHAHAHAHAHHAHA .
"Oh really ? Hensem tak ? Bila nak kenalkan dengan aku ?" Ungkapku dengan nada ingin tahu .
"Hensem la juga . Buat apa aku nak kenalkan dengan kau . Silap silap nanti kau rampas dia"setelah melepas kan kata kata itu kedengaran dia melepaskan keluhan berat .
Aku bergerak menghampiri dia . Sambil memegang bahunya aku berkata "Qis , kau kawan aku . Sudah 16 tahun kita berkawan , tidak mungkin aku akan mengkhianati kau . Aku cuma nak pastikan Imran itu sesuai ataupun tidak dengan kau . Aku juga mahu pastikan betapa sayangnya dia dekat kau . Aku tak mahu kau kecewa nanti . Okay ?"
"Wow , Ariana .... Ini yang buat aku sayang kau lebih ni . Okay lusa aku bawa kau jumpa dia ye ? Nanti aku kenalkan kau dengan dia"
"Okay qistina" kataku sambil memeluk tubuhnya erat . Disebalik dirinya aku tersenyum gembira . Hahahahahaha .********
7 tahun lalu . Ketika kami berusia 15 tahun tingkatan 3 .
"Qis , kau nak tahu sesuatau ?"
Kataku yang baru memasuki barisan kelas di tapak perhimpunan semua pelajar yang menempatkan pelajar tingkatan 1 hingga ke tingkatan 5 .
"Hm apa dia" jawab Qis acuh tidak acuh dan memberikan sepenuh perhatian kepada roti yang sedang dinikmatinya .
"Aku takennnnnnn" ungkapku dengan nada gembira . Well sekarang kan musim remaja remaja rancak bercinta . Yang dipanggil couple . Yarkssss . Geli sebenarnya dengan couple couple ni . Kecik kecik lagi dah couple . Euwww .
"Apa ?!!!" Sepatah qistina menjawab sudah cukup membuatkan aku terkedu . Kerana riaksi nya seolah olah tidak mahu terima . Mata nya merah dan menjangel tajam ke arah aku .
"Kau couple dengan siapa ? Ada ke orang nak kau" sambung nya lagi .
"Sampai hati kau qis cakap macam tu kat aku ." Kata ku sambil mencebik .
"Haha , aku gurau je lah . Nak tahu reaksi kau . So dengan siapa kau couple sekarang" ujarnya yang sudah bertukar riak gembira hm atau ingin tahu ? Entah . Aku sendiri tak pasti .
"Dengan senior kita tingkatan 4 Kamarul !!!" Ungkapku teruja tanpa mengesani apa apa yang pelik pada riaksi qistina .
"Wahhhh . Seriously??? Bila kau nak dating dengan dia ? Ajak aku sekali ye ."
Okay .Pada hujung minggu Kamarul mangajak ku keluar untuk melapangkan masa bersama . Bak kata remaja zaman sekarang berdating hehehhe . Dan aku pula mengajak Qistina agak mengikuti kami .
Di dalam 'melapangkan masa kami iaitu aku dan kamarul' seolah olah tak wujud . Aku seolah olah digantikan tempat dengan qistina . Qistina yang mengambil perhatian Kamarul ! Dan aku ni ? Seperti boduguard mereka yang mengikut dari belakang . Keluhan berat aku lepaskan .****
Seperti dijanjikan oleh qistina , hari ini kami pergi berjumpa Imran di Mini Mini Cafe .
"Hai sayang !! Kenalkan ini Ariana Adawiyah kawan yang baby ceritakan kat sayang haritu . Dulu dia gemok sekarang okay la jugak . Maybe plestic surgery hahahahhaa . Gurau je lah" kataku qistina dengan nada manja yang baru memasuki cafe itu sambil tangan nya memegang bahu imran . Rasa nak termuntah . Geli dengan felagat qistina ni m gedik tak kena gaya .
"Hai imran . I Ariana Adawiyah kawan qistina" kataku sambil menghulurkan tangan dengan senyuman cukup manis yang mampu mencairkan hati jejaka jejaka . Hehehe .
"Hai Ariana . Cantik nama secantik orang nya" salam ku disambut dan kami mengengam tangan agak lama . Dan sempat juga si imran ni memberi kan satu kenyitan yang penuh mengoda .
'Permulaan yang bagus'gumam hati kecilku .
"Ehem" setelah agak lama kami berjabat kedengaran qistina berdehem . Dan kami melepaskan gengaman tangan
"Okay , kita order ye ?" Kata Imran dengan senyuman manis . "Okay sayang" jawab qistina manakala aku hanya tersenyum manis .
Setelah makanan sampai kami menikmati makanan .
YOU ARE READING
SAHABAT
RandomQistina - Seorang gadis yang cantik . Mempunyai kulit yang putih mulus . Pinggan yang ramping . Ketinggian yang sesuai dengan fizikal nya . Mempunyai lesung pipit yang mencomelkan Ariana - Seorang gadis yang gemok , berkulit hitam manis dan tinggi n...