Chapter 5~Jealous~

117 1 0
                                    

~kantin~

"Luce,jgn lah mrh"Natsu membuat puppy eyes.*aduh!!comelnya..aq x smpai hati lah pulak*Lucy merenung wajah Natsu."Luce??"Natsu pelik sbb Lucy hanya berdiam diri."Aq x mrh lah Natsu."Lucy menjwb dgn lmh*tpi aq sukakn kau*Lucy membuat muncung.

"X cantik lah klau muncung"Natsu mengusap bibir Lucy. Lucy terkejut.ia berlaku slama 2minit......"Lucy!! Cpt lah!!kita kn ada ltihan cheerleader(x pasti btol ke tk ejaan)nanti lmbat.."jerit levy.Lucy trus bngun..tiba2 Natsu menarik tngan Lucy. Skarang Lucy brada dlm pelukan Natsu. Ia berlaku slama beberapa minit..

"Sori Natsu. Aq nk gi training dlu"Lucy menolak dada Natsu dan berlari ke arah levy.

"Wah~Lucy..Natsu peluk kau dpn mata aq.aq mcm x pcaya."levy mengingat kmbli peristiwa tdi.Pipi Lucy mula merah..blushinglh tu."aq pon x thu knp dia buat mcm tu"pipi Lucy still merah."Entah2 dia suka kau kot.."levy meneka.pipi Lucy smakin merah mcm buah tomato.rasanya terlebih msk kot."Ceh...pipi blushing..suka lah tu"levy mencuit bahu Lucy.

~gelanggang basket ball~

Gelanggang basketball juga merupakn tmpt team cheerleader training.

Sdg pasukan msing 2training..tiba2...

"Aduh!!lain kli hati 2 lah skit baling bola tu"Natsu memegang kpala nya yg terkena bola.Lucy baru hndak berlari ke arah Natsu... Lissanna sdh memegang kpala Natsu
Lissanna membawa Natsu ke tepi gelanggang.

"Natsu~awk ok x?"Lissanna mula rsau."aq ok cuma sakit skit jer."Natsu memegang kpalanya yg sakit.Tanpa disdari Lucy air mata mula mengalir.Natsu yg tdk sengaja mlihat Lucy lantas bngun.

"Luce!!"jerit Natsu. Lucy yg menyedari Natsu menjerit nama nya trus lari.hati nya berasa sngat sakit..perit..natsu cuba mengejar Lucy ttp dithn oleh Lissanna."Lpskn tngan aq!aq x suka kau dkt dgn aq!"Natsu merentap tgn nya dan trus mencari Lucy.

Natsu sdh mencari ke merata tmpat.Natsu teringat sesuatu dan trus berlari.

Flashback

"Luce knp kau bwk aq gi sni?"tanya Natsu."dkt sni lah tmpt aq meluahkn sgala prasaan aq.mrh ke,sedih ke..smua kt sni."jwb Lucy smbil tersnyum.

Strait to the point

~rooftop~
"Luce!"Natsu menjerit memanggil Lucy. Natsu berhenti btol2 dpn Lucy.Natsu trus memeluk Lucy. Lucy menangis di dlm pelukan Natsu."aq thu kt tmpt mane yg blh menenangkan fikiran.Jom ikut aq."Natsu menarik tgn Lucy. Lucy hanya mengikuti langkah Natsu.

Blakang skolah

"Ni lah tmpt yg blh menenangkan fikiran yg serabut"Natsu memberhentikan langkah nya.Lucy memandang sekeliling.cantik..(rujuk di atas[wlaupon x jelas])

"Luce, aq nk tanya kau blh?"tanya Natsu."tnyalh..aq x mrh"jwb Lucy dgn nada yg serak.maklum lah baru hbis nangis."aq nk tanya,kau mrh ke tkpon jealous tngok Lissanna rwt aq tdi.."Natsu trus mendkti Lucy."mane ada!"Lucy membls pandangan Natsu.

Mreka saling berpandangan...Natsu merenung tajam Lucy. Lucy mula keruan.drpd mrh trus berubah menjadi tdk menentu(maaf klau mengarut.tk thu nk tulis apa.otak thu tpi ssh nk ungkapkan.)

"Dahlh Natsu.. Aq nk msuk skolah"bru shja Lucy ingin melngkah pergi dr situ...Natsu trus menarik tgn Lucy dan memeluk Lucy dgn erat.

Bersambung..

......................................................

Wah..500 pth perkataan sya tulis..x msuk dgn yg sya tulis ni.uuuu~~skarang Natsu keje nya nk peluk Lucy jer..thu lah (~_~)..hihi rahsia..x blh bgtu..

Btw trima ksih kpd readers yg sudi baca ff sya ni..sya nk buat dlm bhasa inggeris tp sya x mahir..

Kpd readers..support me..
-follow
-vote
-comment

Tiada paksaan utk follow..sapa follow,sya follow blik..

Ouch..lupa pulak..mse nalu gi blakang skolah dorang x pkai bju skolah tau..dikirakan mcm kolej lah..jgn pelik pulak klau tngok gamba di atas.

Bye,
Princess Ice(•_^)

Love At First Sight~Nalu~(Malay Fanfic)Where stories live. Discover now