Hallo allemaal hier zijn de 2 moppen van de dag en een raadseltje
"1.Hoe is het met uw dochter?" Ze speelt toch viool?" "Jazeker! en hoe! Ze mag straks vier maanden in Amerika spelen." "Is dat niet verschrikkelijk duur?" "Nee hoor, de buren hebben het geld bij elkaar gebracht!"
2.Een accordeonist in de Zwitserse Alpen wil genieten van de beroemde echo in de bergen. Hij heeft een rustig plekje uitgekozen tegenover een massieve rotswand van een hoge berg. Hij speelt op zijn accordeon een f. De echo geeft echter een fis terug. Dat maakt de accordeonist wat onzeker en hij speelt nogmaals een f. Er komt opnieuw een fis terug. Na een aantal keer is hij zo ontdaan, dat hij zijn accordeon erbij neergooit en boos naar huis wil gaan. Er komt een wandelaar aan, en vraagt aan de accordeonist waarom hij zo van slag is. De accordeonist legt uit wat er gebeurd is. 'Maar meneer', zegt de wandelaar,'kijk eens naar boven. Hebt u op de top dat kruis niet zien staan....?'
Raadseltje van de dag :Een man woont op de 15de verdieping van een flatgebouw.Als het regent gaat hij met de lift tot de 15de verdieping.
Maar als de zon schijnt neemt hij de lift slechts tot de 9de verdieping om dan de resterende verdiepingen met de trap te gaan.
Weet jij waarom? Antwoordt staat onderaan
Antwoord
Het is namelijk een hele kleine man en hij kan niet aan het bovenste knopje van de 15de verdieping.
Als hij op de tippen van zijn tenen gaat staan kan hij nog net het knopje van de 9de verdieping indrukken.
Maar als het regent heeft hij een paraplu bij zich en met behulp van die paraplu kan hij het knopje van de 15de verdieping indrukken.