Taehyung pov
Aku berbaring di katil sambil merenung syiling(btul kan ejaan dia?) yang putih melepak tu xD. Aku fikir aku patut pilih si Sera. Kalau si minji, kata boleh masak tapi hampeh =_=. Tapi kan.. Aku suka lah dengan personaliti dia tu. Memang seronok kacau dia hari-ii. Kalau setakat masak,boleh belajar. Aku berbaring ke kanan. Ermmmmmm..... Aku pusing ke kiri pulak. Ermmmm....
" Taetae.. Termenung jauh nampak " omma menegur ku dan menghampiri aku. Dia duduk di birai katil.
" omma, tae tak dapat nak putuskan lah siapa tae nak pilih. Susah lah " aku pout.
" calon isteri omma cari terlalu perfect ke untuk kamu? XD "
" boleh dikatakan macam tu lah. Tolong Tae pilih omma "
" kalau omma, omma pilih Sera. Dia tu pandai masak. Tae akan bertambah berisi lah kalau kawin dengan dia. Kamu kata jugak dia tu pandai mengemas "
" tu tae tahu. Wait.. Selama ni omma nak kata tae gemuk lah ye? Tahu lah tae tak ada Abs macam si jimin tu "
" memang pun. Tengok appa dengan adik kamu tu. Makin bertambah pack-ii dia ada lah."
" bwoyah!? Appa ada pack?! Daksyat! Tua kerepot macam tu pun ada. Daebak cam gini" aku membuat 4 thumb up. 2 lagi jari kaki ye :P.
Appa tae pov
Arcunnn!! Ada orang kutuk aku ke? Bersemburrr air kopi aku.
Taehyung pov
"dah-ii. habistu? Minji? Dia ok omma tengok. Baik cuma masakan dia tak berapa nak baik sangat. "
" hrmm " balasku pendek.
" alaa.. Banyak masa lagi kamu nak pilih Taetae oii. Rapat-ii lah dengan mereka lagi "
" nae omma. " aku bangun lalu mengambil jaket di dalam almari.
" nak ke mana pulak tu? "
" kata nak rapat-ii so tae nak jalan-ii dengan Sera. Si minji ada hal katanya"
" nanti tak pasal habis pulak duit tu "
" bukan kat Shopping Mall omma. Kat pantai tu. Dia nak beli apa kat sana? Pasir? " tiba-ii PAk!! satu bantal melekat di muka aku yang COMEL ni. (someone hold me before i kick his face =_=)
" loya buruk nampak "
" hehhee. Cau dulu omma "
" balik awal!! "
" naee!!! "
....
Kaki ku dan sera berjalan seiring sepanjang gigi pantai. Then, aku ternampak seekor anak anjing. Aku segera ke sana.
" kyeoooopta " aku menggosok kepalanya. "sera? " aku menoleh ke belakang. Kelihatan sera memerhati aku dari jauh. " Sera! Sini lah. Tengok ni kyeo kan? "
" aah. Tapi saya tengok dari jauh lah ye "
" waeyo? Awak ada allegic ke? "
" ani. Saya tak nak bulu mereka melekat kat saya "
" ermm :/ .. Ok then. Kita pergi makan aiskrim. Nak? "
" tak nak lah. Saya diet sekarang. Kalau awak nak, saya boleh temankan "
" tak pelah. Kita main air lah. Kajja "
" tapi saya takut air. Saya tak pandai berenang "
Pulak dah. Semua tak boleh. Haih.. Banyak songeh lah dia sorang. Baik aku ajak si minji kalau macam ni.
" kenapa dia ni? Terasa ke? Kamu ni Sera!! Kena llah pikat dia! Yang kamu pergi tolak pelawaan dia tu kenapa!!? Haish! Pabo kau! " kata sera dalam hati.
Sera menarik tangan ku ke arah gigi air. Dia pun memercik air ke arah ku.
" hahaha awak kena tipu. :P. Ingat saya kucing ke nak takut-ii air ni? "
" yah! Jahat! "
Kami ketawa sambil bermain. Setelah penat bermain,kami pun berjalan ke arah kedai yang terletak agak jauh kerana perut kami sudah menyanyi. Tiba-ii
PAK!! (aku tak thu bunyi dia mcm mna xD)
Sebiji bola tepat mengena di atas dahi aku yang CANTIK ni. ( ㅡ_ㅡ someone hold me AGAIN!!! )
Aduh! Sakit! Aku menggosok dahiku perlahan.
"awak tak apa-ii? " tanya sera risau
" Mianhae!!! "
Satu suara menghampiri aku dan sera.
" encik tak apa-ii ke? Sorry ye bola kami tersepak jauh "
" kau ta-- kata-ii ku terhenti kerana melihat gelaran tu.
Tbc
sorry kalu xbest . Abaikan typo. Sila vote&follow me if suka :D
YOU ARE READING
Tomboy Vs Girly S1 & S2 (Hiatus)
FanfictionMengisahkan seorang namja yang bernama Kim taehyung. Dia dipaksa oleh keluarganya untuk mencari calon isteri di usia yang muda kerana dia sibuk dengan urusan kerjanya yang tak menentu. Tapi.. Dia gagal menjumpai calon yang sesuai. Dengan tu,ommanya...