Part 9

430 39 1
                                    

Part 9: Taehyung choose...

" Saya pilih Park.. Minji. Mianhae sera. Kita tiada jodoh. "

Apa?! o_O

" tapi.. Tae.."

" mianhae Sera "

Taehyung mengusap kepala ku lembut lalu masuk ke dalam kereta semula. Dia memandu pergi.

Damn sh*t! Taehyung! Kenapa kau suka adik aku dan Bukan aku?. Tak boleh jadi ni. Aku kena buat sesuatu. Hah! Aku ada satu idea bernas. Wait a little bit.. U will be mine. Wahahhaaha. (meleficent -,- ).

Selepas bersiap, aku memandu ke saloon yang aku selalu pergi. Saloon tu milik kawan aku. Aku masuk dan duduk di kerusi di hadapan cermin.

" sera, kau nak rambut kau macam mana harini? " tanya pekerja tu a.k.a chingu aku,Yuri.

" harini aku nak kau potong rambut aku sampai paras bahu. Lepastu kau warnakan hitam. "

P/s:rmbut dia blonde

" jinjja!? Kau nak potong?! Biar betik kau. "

" yup. Kau buat jelah "

Yuri mengambil peralatannya lalu mula memotong rambutku.

" kenapa kau nak potong rambut tiba-ii ni? "

" erm.. Ada lah. Kau tunggu je nanti. Mesti kau terkejut punya. "

" Ouh. Ok "

Usai selesai, aku melihat ke dalam cermin. Yes! Perfect!. Rambut done. Lepas ni, pakaian pulak.

" nah, bayarannya. " aku menghulurkan duit kepada yuri dan dia mengambilnya.

" walaupun lepas siap, aku masih blur kenapa kau nak potong rambut. Jebal bagitahu lah "

" kau betul-ii nak tahu? "

" yelahhh. Tell me! "

" kalau kau nak tahu,jom ikut aku pergi shopping "

" no prob. Hyerii!! Bagitahu bos kolot kita tu aku balik awal tau "

" naee!!! " balas hyeri.

" dah kajja. " yuri mengambil beg silangnya lalu kami menuju ke mall. Kami masuk ke dalam satu kedai. Reaksi Yuri berubah pelik.

" wehh.. Kau ni dah kenapa harini? Potong rambut lah. Sekarang ni masuk ke kedai lelaki? Are u on right mind? "

" ish! Ikut jelah! "

Aku mengambil sehelai baju hoodie,seluar jean dan snapback lalu masuk ke tempat persalinan. Yuri duduk di sofa. Langsir diselak dan aku menghampiri yuri.

" amacam? Sama tak? "

" WATHE.. Sama gila macam adik kau!! Daebak! Jinjja daebak!! "

" biasalah. Kitaorang kan twin "

" tapi.. Asal kau pa--

Belum sempat yuri menghabiskan kata-ii, sera pantas memotong.

" aku nak pikat seorang namja. "

" Ouh.. perlu ke pakai sampai macam ni? Sebijik macam adik kau aku tengok "

" Yess.. Perlu sangat-ii. Kejap ye, aku nak pergi bayar semua ni "

...

" hensem ke namja kau nak pikat tu? "

" mestilah.. Kaya pulak tu. "

" wahh "

" aip-ii.. Tu namja aku yang punya tau "

" takda masa aku nak ambil namja kau. Jhope dah cukup untuk aku. "

" good for u. Aku nak balik lah. Annyeong chingu ku sayang "

" annyeongg! Semoga berjaya pikat namja tu "

....

Smartphone aku mengeluarkan ringtone Run. Aku terus mencapai telefon dan melihat pemanggil di skrin. Taehyung rupanya.

" yubeseo? Kenapa call malam-ii ni tae? "

" mianhae ganggu. Saya nak tanya pasal Minji. Saya cuba call dia tapi tak boleh. Asyik cakap di luar perkhidmatan. Dia pergi mana? "

" Dia ada je. Mungkin line tak clear lah tu. Awak nak cakap dengan dia ke? "

" ye. " balas taehyung ringkas.

" kejap ye. "

Aku berpura-pura memanggil minji. Dalam 3 saat kemudian, aku menyambung percakapan. Kali ni aku menyamar jadi minji.

" kenapa call a-aku? "

Nampaknya aku kena biasa cakap 'aku kau' lah dengan dia.

" boleh tak kita jumpa esok? Ada benda saya cakap. Jumpa saya kat cafe first time kita jumpa tu "

" erm.. Yelah. "

" annyeong "

" annyeong Taetae "

Yess!! Dia percaya aku minji lah tapi kena tengok dulu esok macam mana. Harap-ii dia tak curiga.

....

Alamak.. Aku berpeluh-peluh lah pulak. Chill sera chill. Taehyung yang baru sampai duduk di hadapan ku. Peluh yang mengalir di dahi diseka.

" awak ok tak ni? Berpeluh-peluh bagai "

" ok je. A-aku main skateboard tadi. Apa kau nak cakap dengan aku? "

" aku dah buat pilihan. Aku pilih kau untuk jadi isteri aku. So w--

" erm.. Tae,sorry ye. Aku sebenarnya nak bagitahu kau yang aku dah ada namja lain. Baik kau pilih kakak aku je. Kakak aku lebih baik dari aku. Bye. "

Menjadi jugak lakonan aku xD. Tiba-ii tangan aku dipegang oleh taehyung. Dan aku menempisnya.

" wait.. Minji. Habis kenapa kau buat semua test yang aku suruh selama ni? "

" aku dipaksa oleh omma aku. Memang dari dulu aku tak nak buat semua ni. So kau pilih lah sera ye "

Aku menampak keluar dari cafe dan segera masuk ke dalam kereta. Fuhh.. Nasib dia percaya. Aku membuka snapback dan membetulkan rambut lalu memandu balik.

" haish!! Asal jadi macam ni pulak!!? " taehyung meraup muka beberapa kali dan memukul stereng.

TbC

Sorry klau xbest & abaikan typo 

Vote klau suka(^o^)



Tomboy Vs Girly S1 & S2 (Hiatus)Where stories live. Discover now