Stephen Hawking Teorileri

42 2 0
                                    

Ünlü fizikçi Stephen Hawking, son dönemde çok konuşulan teorilerine bir yenisini daha ekledi ve Dünya'nın, uzaylılar tarafından istilasının olasılık dahilinde olduğunu açıkladı.

Bu teoriyi ortaya atan Hawking olunca, bize de konuyu derinlemesine incelemek düştü.

Öncelikli olarak üzerine gidilmesi gereken sorular şunlar: Evrende yalnız mıyız? Eğer değilsek, sıklıkla bahsedilen dünya dışı varlıklar kim? Neden bizi ziyaret etmiyorlar?

Evrende Yalnız mıyız?Evren hakkında belki de en çok merak edilen konu: Yalnız mıyız, değil miyiz? En zeki varlık biz miyiz yoksa evrende bizden daha üstün bir varlık yaşıyor mu?

Büyüklüğü tartışılmaz olan Evren hakkında birazcık düşününce birçoğumuz bir şeylerin farklı olduğunu hissediyoruz, değil mi? Bu denli büyük bir evrende bizim kadar gelişmiş canlıların var olması matematiksel olarak ihtimaller dahilinde olduğu gibi, daha az ve daha çok gelişmiş canlıların olabilitesi de mümkündür.

Açık bir gecede gördüğümüz gökyüzünü, uçsuz bucaksız bir derya olarak algılarız. Ama aslında sadece çok yakın komşularımızı görmekteyizdir. En açık gecelerde dahi gördüğümüz yıldız sayısı 2500'i geçmez. 2,500 yıldız, galaksimizde bulunan tüm yıldızların yüz milyonda biridir. Bu 2,500 yıldızın hemen hepsi bize 1,000 ışık yılından daha yakındır. 1,000 ışık yılı ise Samanyolu galaksisinin çapının %1'idir.

Yıldızlar ve galaksilerden bahsederken, insanları üzerinde düşünmeye sürükleyen ve zihinleri uzun süredir meşgul eden şu soru akla geliyor: "Bizden başka akıllı yaşam var mı?"

Kendi galaksimizdeki (Samanyolu) yıldız sayısı (100 – 400 milyar) kadar, gözlemlenebilmiş kainatta galaksi vardır. Bu da demek oluyor ki kocaman Samanyolu galaksisi içerisindeki her bir yıldız için, bir bütün galaksi bulunmaktadır. Toparlayacak olursak, kainatta 1022 ile 1024 yıldız vardır. Bir diğer deyişle, Dünyadaki her bir kum tanesi için 10,000 yıldız bulunmaktadır.

Bilim dünyası, bu yıldızların yüzde kaçının Güneş benzeri (büyüklük, parlaklık ve sıcaklık bakımından) olduğu konusunda fikir birliğine varamamıştır. Tahminler %5 ile %20 arasında olduğu şeklindedir. En ılımlı tahminlerle ilerleyecek olursak (1022 yıldızın %5'i), 500 kentilyon (500'ün yanında 18 tane sıfır), ya da 500 milyar kere milyar güneş benzeri yıldız vardır.

Güneş benzeri yıldızların yüzde kaçının yörüngesinde Dünya benzeri (benzer sıcaklık koşulları, su ve havaya sahip, üzerinde yaşamı destekliyor olma ihtimali olan) gezegenler olabileceği konusunda da bir fikir ayrılığı vardır. Bazıları %50'ye kadar olabileceği yönünde görüş bildirse dahi, yine çok daha ılımlı bir tahmin olan –yakın geçmişte yapılmış bir PNAS çalışması sonucu– %22 kabulü ile devam edelim. Böylece evrendeki tüm yıldızların en az %1'inin yörüngesinde Dünya benzeri, yaşamı destekleyecek gezegen vardır; bu da toplamda 100 milyar kere milyar Dünya benzeri gezegen olduğu anlamına geliyor.

Yani, dünyadaki her bir kum tanesi için 100 Dünya benzeri gezegen vardır. Gelecek sefer kumsalda gezinirken bunu aklınıza getirirseniz, özümsemesi daha kolay olacaktır..

Kısacası böylesine büyük bir evrende yalnız olabileceğimizi düşünmek pek de akıllıca olmazdı...

Peki, yalnızlığımızı paylaştığımız bu varlıklar kimler o zaman?

Dünya Dışı Varlıklarla İlk Temas

Dünya dışı yaşam ve uzaylılar ile alakalı haddinden fazla teori ortaya atıldı ve atılmaya da devam ediyor. Her ne kadar ortaya atılan iddialardan birçoğu asılsız ve gerçeği yansıtmasa da, tarihimizde dünya dışı yaşama kanıt sayılabilecek birçok olay ve bizzat üzerinde yaşadığımız Dünya'da bulunan, gizemi halen açıklanamamış yapılar vardır.

Dünyalar SavaşıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin