2# Jumpscare (korkunçlu karı)

1.4K 0 0
                                    

Bunu fazla anlatmayacağım çünkü genelde hepimizin bununla ilgili bir anısı olmuştur.

Youtube
Bilmemne Oyununda Hile Yapma

Ben ilk kez bu şirin hanfendiyle böyle tanıştım.Zombi yi andırsa da aniden çıkınca her türlü korkunç oluyor arkadaşlar.Yani çıkacağını bilmiyoruz ve bu çok kötü bir şey.

Jumpscare Çıkabileceğini Nasıl Anlayabiliriz?

Bunu anlamak zor olsa da taktiğini bilirseniz boşuna endişelenmezsiniz.

1- Mantıklı Düşünün
Öncelikle yapılması tamamen imkansız bir şeyin nasıl yapıldığını veya yapan bir kimse ile ilgili videolar bulursanız açmayın.Ya jumpscare vardır , ya photoshop la zamanınızı boşa harcar ya da başlıkla tamamen alakasız bir video vardır.Bu arada videoyu paylaşan kişi veya açıklama bölümünde "sesi full açın" , "dikkatli izleyin" , "karanlıkta sesi full izleyin" gibi cümleler varsa izlemeyin.Ama tabii ki başlıklara da çok dikkat etmelisiniz.

Ör: 28. kattan paraşütsüz atlayıp bir yandan da karpuz keserek 39 cm2 lik bir su alanına düştü ve ölmedi.

Ör:Dünyanın en kilolu sumosunun fare tarafından öldürülmesi tıkla izle!

Ör:Hiç nefes almadan 8 gün durdu!!

Gibi..

Bu aynı zaman da oyun hileleri, wi-fi kırma hilesi , sosyal medya takipçi&beğeni vb. hileleri ,kolay para kazanma hileleri gibi videolar da da sıkça bulunur.

Peki öyle videoları izlemek isteyip de JS çıkıp çıkmayacağını nasıl anlayabiliriz?
Şimdi ona geçelim..

2- Video yu Denetleyin
Youtube aracılığı ile izliyorsanız
video şeridinin (videonun hemen alt kısmında video ilerledikçe giden ve herhangi bir yerine tıklayarak geri-ileri sarabileceğiniz şerit)
üstüne Mouse'unuzu sonlarına doğru yavaşca götürün.Ufak karede videoda neler olduğu küçücük görünecektir.Eğer temiz ise izleyin.Ancak yine de dediğim gibi sesi falan açın diyorsa kare ekranda görememiş olabilirsiniz ve "nasıl olsa yok" diye sesi falan açmayın.

4-Yorumlara ve Beğeni Oranına Her zaman bakın!

Örneğin bir video da izlenme 500 ise ; 200-400 disslike ve az beğeni varsa bu o videonun çoğu kişiler tarafından beğenmemesi anlamına gelir.

Eğer bir videonun yorumları devre dışı bırakılırsa o video da ya JS vardır ve öğrenmeyin diye yapıyordur ya da eleştiri-kötü yorum yemesin diye.Tabii ki buna da dikkat edin.

Sitelere geçelim.

5-Böyle Sitelerden Nasıl Emin Olacağız?
Fazla güvenmediğiniz veya fazla güvendiğiniz kişilerin paylaştığı veya mesaj olarak attığı linklere tıklamayın.Bu nefret-ceza çektirtme amacıyla da olur , dostluk-şakalaşmak içinde..Bu yüzden çok TEHLİKELİDİR.

Linkleri kontrol edin ve kişinin mesaj atışını denetleyin

( Linkler uydurmadır )

Ör: Dikkatli olması gereken
Kanka bi girsene lan bak çok güzel kız var xD
www.jokefriends.com
(Attığı link)

Ör: Normal bir mesaj
çok komik lan yarıldım :DASDAS
www.funnyvids.com/top10fail

1. Link
Joke friends kelimesinden de anlaşıldığı gibi
arkadaşları şakalamak gibi bir anlam taşıyor.Amacı belli.

2. Link
funny vids top 10 fail geçiyor :
bu da komik videolar / en komik 10 kaza anlamına geldiğinden komik bir site
olduğu belli.

( Bu linkleri ben uydurdum.Yani sitelere girmeye çalışırsanız karşınıza çıkacaklardan sorumlu değilim :D )

İPUCU : İçinde "family pictures , joke , jumpscare , scare , scary , voice , pasteyour , .io gibi şeyler içeren sitelere girmemeniz tavsiye edilir.








İnternetin 10 Belası Ve Kurtulma YollarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin