Chapter 2

65 3 2
                                    

BUKK!!

V : *terkejut*
Wendy : *tolak V*

Wendy menolak V daripada dilanggar bas.

Irene : WENDY!!! *lari menuju ke arah Wendy*

Wendy : Woi!! Kau gila ke?! Kau nyaris dilanggar bas tadi tau tak!
V : Err...maaf... Tapi ada benda lagi penting.... *menoleh ke arah Irene*

Wendy berasa hairan dan terus menoleh ke arah Irene. Wendy terkejut.

Irene : Wendy! Bangun! *nangis*

Orang 1 : Ada orang kena langgar!
Orang 2 : Saya dah telefon ambulans. Dalam beberapa minit lagi diaorang akan datang.
Irene : Wendy! Bertahanlah!

Wendy terkejut melihat badannya terlantar di atas jalan raya tersebut.

Wendy : Ehh?? *terkejut & keliru*

SKIP

Di Hospital Seoul...

Wendy : *sedar*
Irene : Dia dah sedar! *gembira*
Joshua : Wendy! Wendy, gwenchanayo?

Author : Joshua ni abg kepada Wendy ye...:3

Wendy : *mengangguk perlahan* Saya kat mana??

Irene : Kau ada dekat hospital sekarang ni. Bagus sangat kau dah sedar.. Kitaorang risau sangat pasal kau tadi... Kenapa kau tetiba je terjun ke jalan raya tadi.. Dah lama hidup ke?

Joshua : *cubit lengan Irene*
Irene : Ouch!!
Wendy : Tadi kat sana ada lelaki yang tengah kejar kucing... Pastu ada bas datang hampir nak langgar dia... So, saya selamatkan dia laa...
Irene : Jap..Jap.. Kau kata ada lelaki tengah kejar kucing...? Takde pun aku nampak dia... Yang aku nampak, kau tetiba terjun ke jalan raya je...
Wendy : Jinjja?! *terkejut* Takkan laa khayalan saya je...
Joshua : Mungkin Wendy penat sangat kot..Takpe..lupakan je semua tu..Wendy rehat je..arraso?
Wendy : Emm...*angguk*

Wendy keliru. Dia hairan kenapa Irene tak nampak lelaki yang mengejar kucing tadi. Dia langsung tak berkhayal masa tu. Tetapi, dia cuba melupakan segala tragedi yang terjadi padanya.

SKIP

Wendy dah tidur dibuai mimpi. Wendy masih lagi di hospital. Lagi beberapa hari dia akan keluar dari hospital.
Sewaktu dia tidur dibuai mimpi, dia terdengar suatu bisikan halus yang menyeramkan di wadnya.dia terus terjaga dari tidurnya.

??? : Tempat apa ni...? Saya sakit...
Wendy : ( Huh? Bunyi apa tu? )
??? : Saya nak keluar dari sini....
Wendy : ( Huh?? )
??? : Takde gunanya...Kita akan mati di sini...
Wendy : ( M-mati?? Apa maksud dia? )
XXX : Awak boleh dengar gak ke bisikan tu???
Wendy : *terkejut lalu melihat bawah selimut*

Kelihatan V berada di bawah selimut Wendy. Dengan terkejut beruknya Wendy terus lompat dari katil dan terus menjerit macam kucing yang terkejut.

Wendy : Warghh!!!
V : Tengok awak lompat macam tu kiranya awak tak apa - apalah..*senyum*
Wendy : Eh! Awakkan...lelaki tadi tu kan..?*terkejut*
V : Gumawo ye untuk tadi! *senyum petak*
Wendy : A-awak sape?

V turun dari katil iaitu tempat Wendy tidur lalu dia membuka lampu dinding untuk mengelak dari tempat tu gelap.

V : V imnida. Saya ni hantu tau...*senyum*

-TBC-

#mianboring
#mianxbest






[SLOW UPDATE] Fall In Love With A Ghost?!Where stories live. Discover now