Chapter 5

51 0 0
                                    

V : Meow!! Kau kat mana?

V masih lagi mencari Meow sambil membawa mangkuk yang berisi makanan kucing.(Author sendiri pun tak tau camne V leh dapat makanan tu.)

Tiba - tiba , V terdengar bunyi kucing yang ketakutan (betul ke) lalu dia terus pergi ke tempat bunyi yang dia dengar tadi.

V : Meow sini kau rupanya!

V hairan tengok Meow yang macam ketakutan. Dia terus mengambilnya dan tiba - tiba , terdengar bunyi yang menyeramkan.

??? : kenapa ni? Kenapa semua orang takut dengan aku...? Teruk ke aku ni...

V pun menoleh.
Dia melihat seorang budak perempuan yang...err...yang......haih...susah nak ceritakan ni....menyeramkanlah...pandai lah korang bayangkan...author sendiri pun tak tau nak bayangkan camne..aigoo...

V pun larikan diri dengan Meow yang di dalam sweaternya itu...selepas melihat budak tu tadi.

V : Camnelah aku noleh terjumpa dengan orang yang macam tu..haih..ni semua kau punya pasal lah! *cubit pipi Meow*
Meow : meow!meow!!(sakitlah)

V terus berlari sambil mencubit pipi Meow tu sampai dia terlanggar orang.

XXX : Gwenchana?
V : Adoii...sakit pinggang aku...mata kau ada kat lutut ke hah?!
XXX : Sorry lah...aku tak perasan pun kau berlari tadi..Lagipun kan dah larut malam..Apa awak buat kat luar ni?
V : (Dia boleh nampak aku ke?)
XXX : Ohh! Lupa plak... Nama saya Joshua.. Awak V kan...?
V : Aik?? Camne plakk kau tau nama aku ni??
Joshua : Saya teka je lah.. Btw...apa awak buat kat luar pada waktu malam camni..
V : Aku takde rumah laa*selamba* Kau lak...?
Joshua : Aku tengah cari adik aku...Dari petang tadi dia tak balik...
V : Kesian kau.
Joshua : Aku nak balik ni... Nak ikut ke tak?
V : Boleh ke?? *mata bersinar*
Joshua : Mestilah... Kan kau takde rumah..
V : Yeahh!!! Gumawo bro!!!

-TBC-


[SLOW UPDATE] Fall In Love With A Ghost?!Where stories live. Discover now