Hoofdstuk 3

136 8 0
                                    

Het is vandaag woensdag en iedereen is druk bezig met het onderzoek van de moord op de zusjes de Jong, niemand heeft iets van Samantha gehoord. Ze beginnen zich nu toch echt zorgen te maken, waar is ze, hoe gaat het met haar, waarom laat ze niks van zich horen? Dat zijn de vragen die door iedereens hoofd spoken, alleen niemand durft ze hardop te stellen. Fenna haar telefoon gaat over, een whatsappje, zal het van Samantha zijn? Nee, het is een vreemd nummer. Fenna opent het berichtje en laat van schrik haar telefoon uit haar handen vallen. Het berichtje was een foto, een foto van Samantha en ze ziet er heel slecht uit... Bram raapt Fenna haar telefoon op. 'Wow wat!? Van wie is dit nummer en wat doet hij/zij met Samantha!' schreeuwt Bram. 'Dat weten we niet en waarschijnlijk is dat ook de bedoeling' zegt Evert koppig. 'Laten we kijken of Liselotte hier iets mee kan.'

'Sorry jongens, deze foto is vanaf een prepaid telefoon verstuurd en is dus onmogelijk te traceren,' zegt Liselotte 'jullie zouden moeten vragen wat ze van ons willen, in ruil voor Samantha.' Op hetzelfde moment krijgt Fenna nog een berichtje: "Jullie willen Samantha terug denk ik? Daar wil ik wel iets voor terug, maar dat horen jullie later nog wel. Doe eerst maar eens beter onderzoek naar de zusjes de Jong." 'Wat is dit nou weer voor een onzin, denk je nou echt dat er een verband is tussen die zusjes en Samantha!'Evert is nog steeds chagrijnig. 'Hun namen beginnen allemaal met een s , nou jongens het verband is gevonden' grijnst Bram. 'Bram denk je nou echt dat dit grappig is!? Maak die stomme flauwe grappen maar thuis!' Evert loopt boos richtig de kluisjes

Een paar minuten later is hij terug. Ondertussen is Carla erbij gekomen. 'Carla, ik moet toestemming hebben om de spullen van Samantha te onderzoeken. Fenna kreeg net een berichtje van de ontvoerder waarin stond dat we eerst beter onderzoek moesten doen naar de zusjes de Jong, dus nu denken we dat er een verband is.' 'Ik haal de reserve sleutel van haar kluis, ik ben zo terug.' Carla loopt richting haar kantoor.

Het is 16:00 uur als Liselotte iets ontdekt heeft, het hele team heeft zich verzameld in haar lab. 'Jongens, misschien klinkt dit heel gek hoor, maar kan het zijn dat Samantha familie is van Sandy en Sara?' 'Dat zal kunnen maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk' zegt Fenna. 'Sommige genen in het DNA zijn wel hetzelfde.' Nou dan is het dus duidelijk, die drie zijn familie!' Evert is nog steeds chagrijnig. 

Fenna sleurt Evert aan zijn arm mee naar buiten. 'Waarom ben je nou al de hele dag chagrijnig man!' 'Gaat je niks aan! Zeg maar tegen Carla dat ik naar huis ben!' 

'Weet jij wat er met Evert aan de hand is?' vraagt Fenna later aan Bram als Liselotte weer in haar eigen wereldje zit. 'Ik zal het niet weten, maar ik hoop in ieder geval dat hij morgen lekkerder in zijn vel zit, vandaag viel er echt niet met hem te werken.' zegt Bram. 'Hoop ik ook.' Samen lopen ze naar buiten, hun dag zit er ook weer op.





Het einde van...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu