Fred komt binnen. Het is donker in de kelder, Samantha ziet niet wie er binnen komt maar wel dat er iemand binnen komt. Misschien zijn het haar collega's die haar komen bevrijden. Ze heeft geen idee hoelang ze hier nou al zit, het kan een dag zijn maar ook een week. Dit is de eerste keer sinds ze hier zit dat er iemand komt. Samantha wacht tot de persoon dichterbij komt, dan ziet ze dat het Fred is, haar oude buurman. Fred heeft Samantha nooit gemogen, vroeger toen ze als kind buiten aan het spelen was met haar zusje kwam hij altijd klagen bij haar ouders. Haar zusje woont nu in Amerika, ze zal wel denken waarom reageert ze niet. Altijd als ze een dag niet reageert wordt Sarila gelijk helemaal pist. 'Ze zal het wel begrijpen... Hoop ik...' Dit is echt de eerste keer dat Samantha tegen zichzelf praat, ze haat het als mensen dat doen. Dat is één van de weinige dingen die Sarila en zij gemeen hebben, qua karakter dan.
Samantha is zo in gedachten gezonken dat ze niet doorheeft dat Fred weer weg is en de deur achter zich op slot heeft gedaan. Voor haar staat een bord eten, ze barst van de honger maar ze is bang dat Fred er iets ingestopt heeft. Ze besluit om een klein hapje te nemen, een klein beetje eten is toch beter dan helemaal niet eten. Het is eigenlijk best lekker en ze eet haar hele bord leeg.
Als Samantha slaapt haalt Martina het lege bord op, Samantha en Sarila kwamen vroeger vaak langs bij haar als Fred naar zijn werk was. Ze snapt niet waarom Fred zo'n hekel aan de meisjes had, en nu nog steeds heeft. Ze zal er alles aan doen om Samantha te helpen met ontsnappen. Het is alleen een beetje jammer dat Fred haar de hele tijd in de gaten houdt.
Martina wil net weggaan als Samantha wakker wordt. 'Samantha, ik denk dat je nog wel weet wie ik ben. Ik snap dit waarom Fred dit doet, maar ik beloof je, ik zal er alles aan doen om jou hier weg te krijgen. Straks ga ik met hem praten, ik wil weten waarom hij je dit aandoet. Ga nu maar weer slapen, ik kom zo snel mogelijk terug.' 'Dankjewel' is het enige wat Samantha kan uitbrengen.
JE LEEST
Het einde van...
FanfictionFenna, Evert, Bram en Samantha komen aan op de plaats delict, het gerucht gaat dat de moordenaars nog in de buurt zijn. Opeens is Samantha verdwenen, ze voelde zich die ochtend al niet goed dus ze denken dat ze terug is naar het bureau, ze had het w...