"pas op!" riep ik nog maar het was te laat, ik knalde tegen debbie aan die net bezig was met een pirouette en we vielen lachend op het ijs. "okee, kunstschaatsen is geen succes dus" zei debbie lachend terwijl ze probeerde op te staan. Onze kunstschaats-leraares kwam naar ons toe, "het is hier geen speeltuin!Debbie jo u pirouette leek nergens op en Sofie, jij moet uitkijken waar je schaatst!" riep ze kwaad. Debbie keek me lachend aan en we barstte in lachen uit.
"het is hier geen speeltuin!Debbie jo u pirouette leek nergens op en Sofie, jij moet uitkijken waar je schaatst!" deed Debbie de lerares na met een kakker stem, we liepen in het bos want de lerares had ons weggestuurd en we mogen voolopig ook niet meer terug komen, wat een zuurpruim zeg!
"wacht even! ik zie daar wat!" riep ik naar Debbie. ik rende de struikjes in en maakte een sneeuwbal. "laat maar was niks!" zei ik terwijl ik met de sneeuwbal achter mijn rug terug kwam gelopen. "wat zag je dan?" vroeg Debbie, "dit!" zei ik en gooide de sneeuwbal naar Debbie, die net op tijd bukte en de sneeuwbal vloog over haar heen zo tegen de rug van een jongen aan. "shit!" mompelde ik in mezelf.
hij draaide zich om, "j' jay?" zei ik verbaasd. "zo, zo, jij durft wel hé? je loopt nu de kans op een gratis pizza mis!" zei hij lachen en liep naar ons toe. "sorry, maar hij was voor Debbie bedoelt!" zei ik, ik schamde me kapot! "geeft niet maar..." "maar wat?" vroeg ik. "dit!" zei hij en pakte een hand sneeuw en gooide het naar me toe, "aaaah!!!" gilde ik, de sneeuw ging in me jas en ik voelde het smelten, "die krijg je terug jonge!" zei ik lachend en pakte een hand sneeuw...
"we waren de hele middag door gegaan met sneeuwballe gooien tot Jay weg moest, we hebben nummers uitgewisseld dus we houden contact! Nu zaten Debbie en ik alwéér aan de chocomelk. "wat wil je morgen gaan doen? nu mag jij bedenken!" zei Debbie. "ehm... we gaan zwemmen! ik heb een heel leuk zwembad gezien vlak bij t strand!" zei ik met een grijns.
Die avond hadden we spinazie gemaakt, het was niet echt goed gelukt maar het was eetbaar, ook hadden we film gekeken, en nu lagen we in bed. ik dacht aan Rico, morgen kwam hij vrij, maar ik ga daar niet aan denken want morgen gaan we zwemmen dacht ik lachen en viel in slaap.