-Prolog-

4.7K 232 0
                                    


'Bunyi dua orang kanak-kanak ketawa kedengaran di taman permainan itu. Walaupun terdapat beberapa kanak-kanak lain, kedua mereka seperti berada di dunia sendiri, tidak menghiraukan pandangan aneh dari kanak-kanak lain.

Song Jihyo dan Xi Luhan, jiran sebelah rumah merangkap sahabat baik sehidup semati. Di situ ada Luhan, disitu ada Jihyo, dan juga sebaliknya. Tak dapat dipisahkan dari satu sama lain. Namun, siapa sangka masa boleh mengubah segalanya.'

***

Jihyo: Hoi kau!

Panggil Jihyo tidak berapa mesra kepada Luhan, mangsa buli tetapnya. Luhan dengan ragu-ragu berjalan kearah Jihyo. Setiap langkah terasa berat. Setelah Luhan berada tidak berapa jauh dengannya, dia dengan selamba membuka loker Luhan yang sedari tadi digunakan olehnya untuk bersandar.

Jihyo: Macam biasa. Masuk.

Luhan hanya menurut dan masuk kedalam lokernya, mengeluh berat

Jihyo: //mengunci loker Luhan// Okay. Jumpa kau esok Luhan.

Memang itu rutin hariannya, selepas tamat waktu persekolahan, dia akan pergi ke lokernya untuk diperlakukan sebegitu rupa oleh Jihyo. Dia tahu dia tak mampu nak melawan kata Jihyo, ex-best friendnya. Entah mengapa 7 tahun dapat mengubah dirinya sehingga menjadi begitu. Dari Jihyo yang lemah lembut ke Jihyo yang ganas dan anti-social.

Luhan://mengeluh// Apa dah jadi selama 7 tahun lepas aku takde kat sini. Baiklah, 2 jam sebelum cleaner datang. Baik aku sibukkan diri aku dengan benda lain.

Luhan pun mencapai diarinya dan menulis perkara-perkara yang terjadi dalam hidupnya. Tidak lupa juga serba-sedikit coretan mengenai Jihyo yang terasa seperti orang asing padanya. Kalau dulu Jihyo akan jadi orang yang melindunginya daripada pembuli yang mengejeknya lembik, sekarang Jihyo sendiri yang menjadi pembulinya. 

***





Ms. Bully and her Victim [completed]Where stories live. Discover now