Chapter 8

2.1K 136 5
                                    



Update paling panjang fuhh >_< enjoy and sorry for the wait (^_^")

***

Jihyo mengeluh seketika sebelum menyambung percakapannya "Dia, seorang wolf, sama macam Hyo" air mata Jihyo yang sedari tadi bertakung di dalam kelopak matanya mula jatuh.

"Hey, Hyo. Chagi, janganlah nangis.. Ingat tak waktu Lu kata kat Chagi yang Lu akan terima Hyo seadanya" Luhan mula mengelap air mata Hyo dengan ibu jarinya. "Hyo kena ingat tu okey".

"N-nae"

***

"Boss, ni Jian. Alpha yang boss nakkan tu" Irene menyerahkan Jian yang telah dibius kepada seorang perempuan seusianya yang kemudiannya tertawa jahat apabila menerima Jian.

"Bagus Irene, bagus" Irene tersenyum jahat bersama perempuan tersebut, kemudian mengundur beberapa tapak ke belakang sebelum menunduk, dan berlalu pergi.

"Song Jihyo. Tak lama lagi kau akan tahu apa yang aku rasa bila orang yang kau sayang berada di tangan orang lain" Perempuan tadi memandang Jian dengan jijik, mencemuh dan membawanya ke bilik berasingan.

***

"Apa?! Jian diculik?!" kata Jungkook dengan kuat, siap dengan gaya tangan yang dramatik.

"Hmm" balas Jihyo lemah.

"Anak buah akuuu!!" Jungkook memeluk Hana yang berada di pangkuannya dengan lebih erat, seolah-olah takut jika salah seorang dari mereka berdua akan hilang sama seperti Jian.

"Kau ni, cuba serious sikit" Jimin yang berada di sebelahnya, mengetuk kepala Jungkook, menyebabkannya mengusap-usap kepalanya.

"EXO akan datang kejap lagi" ujar Luhan yang baru datang dari tingkat atas, bersama-sama dengan Kibum yang memegang erat tangannya, trauma dengan perkara yang berlaku beberapa jam tadi.

Luhan berjalan ke arah Jihyo yang duduk di atas sofa kulit mereka. Menciumnya lembut di dahi dan duduk di sebelahnya.

"Korang dah report polis?" Tanya Yoongi yang sejak tadi diam mula bersuara.

"Dah" Jawab Luhan pula, bermain-main dengan rambut Kibum yang memeluk patung Zirafah milik Jian dengan tangan kecilnya.

"Aku dah minta tolong dengan grup lain untuk carikan Jian" Namjoon yang baru masuk dengan tangan menggenggam IPhonenya, berkata.

"Korang, Hyo dah tak boleh nak rahsiakan benda ni lagi dari korang" Jihyo memandang ketujuh-tujuh muka sahabatnya itu dengan 1001 perasaan yang bercampur-baur.

"Rahsiakan apa?" Tanya Hoseok ingin tahu lalu memandang Jihyo kembali dengan muka serious yang jarang diguna.

Jihyo memandang Luhan dengan penuh makna sebelum memandang kembali muka rakan-rakannya.

"Hyo, Hyo sebenarnya werewolf" Jihyo memandang kakinya, bersedia untuk menerima ejekan dan cemuhan, tetapi dia langsung tidak menjangka Seokjin untuk berkata; "Kita orang tahu" menyebabkan Jihyo dan Luhan memandangnya dengan ketidak percayaan.

"K-Kau tahu? Macam mana?" Luhan dan Jihyo berpandangan sesama sendiri, masih tidak percaya dengan apa yang baru Seokjin katakan.

Taehyung mengeluh perlahan "Kita orang dah lama kenal kau Hyo. Rahsia kau tu kami semua tahu sewaktu kau tertinggalkan diari kau dalam bilik Jungkook lepas meeting kita"

"Oh. Oh.Korang rupanya yang ambik diari aku, patutlah bila aku tanya semua buat tak tahu dan muka cemas tu tak dapat control langsung"

"Haha. Sori Hyo janji tak buat lagi" Kesemua mereka – kecuali Hyo and family – mengangkat kedua-dua tangan tanda menyerah kalah, sambil tersenyum menunjukkan gigi.

"Oklah. Dah dah turunkan tangan korang, bau ketiak" dengan it terus semua menurunkan tangan dan mencium ketiak masing-masing menyebabkan Hana dan Kibum tertawa, termasuk pasanga Luhan dan Jihyo.

Telefon Luhan yang berbunyi menyebabkan mereka semua terhenti ketawa dan memandang telefon tersebut dengan penuh perasaan berdebar. Luhan mengambil telefon tersebut dan terus mengangkatnya, memasangnya mode loudspeaker.

"Kalau kau nak Jian. Pergi ke Han River, pukul 11. Pastikan kau berseorangan. Song. Ji. Hyo" suara robotik kedengaran dan mereka berpandangan sesama sendiri.

***

Sorry for the hiatus. Author ada banyak assignment dan college langung tak membantu ;_;

Korang dah tahu pasal KAISTAL kan? (kai dating dengan krystal) ^^


Ms. Bully and her Victim [completed]Where stories live. Discover now