Apa?! Mukanya berubah. Dia terus berlari. Kamu nak kemana. Soal Sanghyun. Hyung tunggu sini kejap!!. Daehyun memberi arahan.
Kyle!! Kyle!!! Mana kau!! Aku nak cakap something ni. Daehyun mencari-cari Kyle. Bunyi bising itu menarik perhatian murid.
Kau ni dah kenapa?! Soal Kyle,dia terasa dipermalukan. Jom. Kyle menarik Daehyun ke tempat sunyi. Kyle..A-aku setuju. Kata Daehyun dalam keadaan terpaksa. Kyle tersenyum. Bagus.
Sekarang,aku perlukan duit.. cepat!!!! Rayu Daehyun. Ok,ok tu masalah kecil je. Kyle menelefon PA nya. Woww..memang jutawan lah budak Kyle ni,siap ada PA dia peribadi lagi.
Duit tu dah diterima dekat hospital,sekarang diorang dalam proses pembedahan mak kau. Puas? Ingat,esok kau masuk terus dalam geng aku..lupakan saja Youngjae tak guna tu. Kata Kyle.
Daehyun meninggalkan Kyle dan terus mencari-cari abangnya. Hyun...jumpa pun kau. Ujar Sanghyun. Macam mana keadaan omma??!! Daehyun seperti orang gila. Biarlah orang nak kata apa.
Ada orang tolong bayar,hyung rasa happy sangat!!! Akhirnya omma akan selamat. Sanghyun memeluk Daehyun. Daehyun membalas pelukan abangnya.
Mereka ke hospital secepat mungkin. Omma!!! Daehyun berlari ke arah Ommanya yang baru sahaja selesai menjalani pembedahan.
Walaupun ommanya masih tak sedarkan diri,tapi dia berasa amat gembira kerana pembadahan itu berjaya. Tangan ommanya digengam sekuat-kuatnya.
.........................
Tak guna punya kawan,aku ditinggalkan sorang-sorang kat kantin tu. Youngjae berkata sendirian.
Yoo Youngjae!! JB menyapanya dengan cemas. Apa?!! Youngjae membalas dengan nada marah. Daehyun!! No,I mean mak Daehyun!! Sambung JB. Kenapa dengan mak daehyun?! Youngjae segera bertanya.
Mak dia tenat!! JB menarik nafas dalam-dalam dan melepaskan penatnya. Apa?! So,Daehyun mana?! Dia tahu tak? Ah?! JB cepatlah jawab!!! Youngjae mendesak. Sabarlah! JB menarik nafas.
Daehyun mestilah tahu dan dia dah pergi ke hospital tadi..kau tanyalah dia,aku just inform je kau,maklumlah,aku tak nampak kau ada dengan daehyun tadi. Prihatin jugak si JB ni ye. Thanks bro. Youngjae menghargainya.
Kringg!!!! Loceng pulang sudah tiba.. orang ramai mula berpusu-pusu meredah selok belok kawasan sekolah. Youngjae segera pulang ke rumahnya dan menulis sesuatu.
Setelah siap,Youngjae terus melawat mak daehyun. Hai Dae!! Youngjae menyapa. Yo-Youngjae! Macam mana kau tahu? Daehyun terpinga-pinga melihat kehadiran Youngjae.
Satu sekolah dah kecohlah! Youngjae menepuk bahu Daehyun. Ouh..ye ke?! Haha. Ketawa mula kedengaran.
YOU ARE READING
BEST FRIEND FOREVER [C]
Short StoryDaehyun dan Youngjae amat rapat lebih daripada kawan biasa. Tetapi suatu hari sikap Daehyun mula berubah,dia mula bergaul dengan orang lain dan menjauhi Youngjae. Kenapa? Saya pun tak tahu. XD kalau nak tahu baca dan vote,tak payah comment pun tak...